Nieuw Zeeland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:48

Ik wil met mijn vriend in november 2018 een maand naar Nieuw Zeeland.
Dus zou hier graag meelezen voor tips en tricks.
We zitten nu met het idee om een camper te huren voor die maand en daarmee rond te trekken.

Kan iemand mij vertellen hoe is het weer is in november?


NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:54

MPH schreef:
In November is het nog heel wisselend. Kunnen mooie dagen tussen zitten maar ook veel regen. Ligt er wel aan waar in NZ je zit. Mooiste maanden zijn Jan en Feb.


Die maanden is het voor ons helaas moeilijk om vrij te krijgen.
we zouden een rondtocht willen doen door nieuw zeeland.

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 21:24

Ik ben inmiddels een stuk verder met het plannen van mijn reis.
We hebben nu een voorstel liggen van Riksja (reisorganisatie) met een huurauto.

Maar wat zouden jullie aanraden huurauto of camper?
Onze beredenering is dat we maar een maand gaan en dat we het meeste uit onze tijd daar willen halen. En dus niet meer hoeven te zoeken naar overnachtplekken met de camper.

Verder vraag ik me af wat jullie kwijt waren voor een rondreis van een maand.
We zouden nu met wat excursies, 28 overnachtingen en auto 2700,-pp kwijt.

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:47

gribaldi schreef:
Campervan, ideaal! Je komt op zoveel mooie plekken en je zit niet zo tijd gebonden om op een camping te komen oid.

Is dat incl. vliegtickets? Volgens mij is de prijs wel normaal hoor maar heb je daar ook eten en drinken bij gerekend?

Ik heb echt geen idee wat mijn reis gekost heeft :')


Vliegtickets komen daar nog op.
We zouden met de auto rond trekken en overnachten in B&Bs. Camper twijfelen we nog over zijn bang dat we dan ook veel tijd kwijt zijn met een overnacht plek.
Eten, drinken en benzine komt er ook nog bij maar daar hebben we rekening mee gehouden. Zouden 4 excursies doen, die zitten erbij in.


NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:11

gribaldi schreef:
Hoe bedoel je dat je veel tijd kwijt zou zijn met een overnacht plek?

Er is een app en die laat je zien waar van alles ziet, als je geluk hebt zijn de meeste gratis of voor een tientje.. Ik vond het heerlijk in de natuur staan met enkel een wc.
Lekker wat koken en genieten van de rust :)


Het zoeken ervan, waren wij andere jaren (in andere landen) niet zo goed in :+ .

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:49

mvdende schreef:
Camper! Weet niet in welke periode je gaat, maar van +- december tot maart zitten alle accommodaties vol als je niet ver van tevoren hebt geboekt. Dan zou je nu al iedere nacht moeten vastleggen, terwijl je met de camper daar veel meer vrijheid in hebt.


We gaan in november, en alles word van te voren geboekt door de reisorganisatie. We gaan maar een maand, wat relatief kort is dus we willen zo min mogelijk risico lopen

Ik wil vooral weten of we niet belachelijk veel geld betalen voor het laten regelen van de reis, ik denk dat dit opzich nog wel meevalt als ik het zo lees op internet.

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 13:25

gribaldi schreef:
NiNa_14 schreef:
We gaan in november, en alles word van te voren geboekt door de reisorganisatie. We gaan maar een maand, wat relatief kort is dus we willen zo min mogelijk risico lopen

Ik wil vooral weten of we niet belachelijk veel geld betalen voor het laten regelen van de reis, ik denk dat dit opzich nog wel meevalt als ik het zo lees op internet.


Lastig en of je te veel betaald geen idee. Waarom hebben jullie gekozen voor een vaste route via een reisorganisatie?


Omdat we maar een maand gaan en willen zowel noord als zuid aandoen. We hebben daar dus niet veel tijd om nog van alles uit te moeten vinden

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 13:38

gribaldi schreef:
Voorbereidingen kun je thuis doen toch, die zijn het leukste :)

Ik zou dan gewoon alles lekker via de organisatie doen hoef je er verder niet over na te denken of dingen te regelen.


Voorbereidingen van wat we precies willen gaan doen we ook gewoon allemaal zelf, alleen het reserveren van B&B's, de excursies en de auto niet.

Mijn lonely planet is al vol geplakt met post its en vol gekladderd :+
Verder, al mijn vrienden die er al geweest zijn gevraagd naar hun hoogtepunten en aanraders. en al heel wat uren doorgebracht op pinterest, google, fora etc.

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 19:19

@saskiaa: vrienden van mij hebben een camper gekocht in new zeeland en deze na een paar maanden voor hetzelfde weer kunnen verkopen.

Wij eindigen onze reis in Christchurch dus moeten een binnenlandse vlucht pakken naar auckland voor we echt naar huis kunnen vliegen.
Heeft iemand ervaring met de overstap en de tijd die je hier voor nodig hebt?

Ik ben voor vluchten aan het kijken en vind dit lastig in te schatten.

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:41

Floran schreef:
NiNa_14 schreef:
@saskiaa: vrienden van mij hebben een camper gekocht in new zeeland en deze na een paar maanden voor hetzelfde weer kunnen verkopen.

Wij eindigen onze reis in Christchurch dus moeten een binnenlandse vlucht pakken naar auckland voor we echt naar huis kunnen vliegen.
Heeft iemand ervaring met de overstap en de tijd die je hier voor nodig hebt?

Ik ben voor vluchten aan het kijken en vind dit lastig in te schatten.



Je kan toch ook gewoon vanaf Christchurch terug vliegen? Hebben wij in elk geval wel gedaan, tussenstop in singapore



Klopt, zit enorm te vechten met en handige vluchttijden en beetje betaalbare vluchten.

Zou dan 2 enkeltjes moeten boeken

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:10

HouVanUtopia schreef:
gribaldi schreef:
HVU, sodeknetter wat een geld! Maar hoe lang waren jullie weg?

Chantal, Kiwi is prima te doen, gezellig en leuke mensen. Weet je al welke je wil doen want volgens mij kun je een route kiezen. Camper geeft je meer vrijheid maar volgens mij zie je net zoveel :) Enkel eigen vervoer iets flexibeler als je op een plek langer wilt blijven :)



Die 15.000 voor 2 personen is wat ik zie voor nieuw Zeeland beide eilanden in 28 dagen



Wij gaan ook 28 dagen en zien beide eilanden maar zijn net iets meer als de helft kwijt dus zou misschien nog wel even verder kijken als ik jou was.

Hier is het nu eindelijk bijna geboekt, zit alleen met de annuleringsverkering te dubben over de dekking.
Als we hem volledig laten dekken dan zijn we dik 300 euro kwijt, en wat is nou helemaal het risico...
Maarja het zou je maar overkomen.

Iemand nog tips?
We hebben trouwens al een reisverzekering ergens lopen dus hebben ook maar beperkte keuze tussen de reisorganisatie en waar we onze reisverzekering hebben lopen

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 14:01

HouVanUtopia schreef:
Jillie gaan met een camper?? Heb je zelf alles geregeld en uitgezocht? Dan hoor ij graag tips


Wij hebben een reis geboekt bij Riksja Travel, we hebben een huurauto en overnachten in B&B's.

*\o/* *\o/* Het is geboekt *\o/* *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 170 bezoekers