Algemeen topic over de Scandinavische landen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 22:34


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 22:42

Ik ga maar niet tegen mijn vriend vertellen welk prijskaartje eraan zat, die verklaart me gek := Hij heeft goedkope wandelschoenen gekocht bij Brantano, een gewone keten. Voor wat stappen in eigen land op makkelijke paden lijkt me dat prima. Ik verwacht echter wat ruiger gebied en ben maar naar een speciaalzaak gegaan. Super service gehad ook!

Bedoeling is wel dat de schoenen ook nadien nog intensief gebruikt gaan worden :D

Ze zijn klasse C. Heb nogal lastige voeten en deze waren de enige waarvan ik echt kon zeggen "dit is het"

noordje

Berichten: 2207
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 22:49

Goede reis en veel plezier Boemklatsch!

Goede wandelschoenen zijn belangrijk. En je doet er best lang mee.
Heb mijn Lowa's van 2001 nog steeds,maar de zool vind ik te hard voor gewone wandelingen.
Heb afgelopen herfst Meindl's gekocht en die lopen heerlijk.

Nog wat foto's van Rondane van vorig weekend.
Afbeelding

Hotel gezien vanaf de waterval
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rondvassbu, in de zomer bemande toeristen'hut' om vandaaruit prachtige tochten te maken
Afbeelding

Uitzicht vanaf hotel.
Afbeelding

En nu gaan we heel gauw een camper kopen zodat we lekker veel op pad kunnen :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 22:54

Dat had ik bij mijn vorige paar, dat ik ze best stijf vond. Maar daar heb ik dus vorige week per ongeluk de zool vanaf gesloopt :))
De Lowa's zijn een klasse zwaarder maar voelen zo veel comfortabeler! Merk amper dat ik ze aan heb. Dat wordt deze week trouwens nog inlopen.

Het telt ook mee dat we niet zo vaak wandelen maar dan wel gelijk paden nemen die niet zo vlak zijn of best stijl. Dan heb ik toch graag goede grip.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 08:50

Wij zijn ook onderweg !
Gisteren de boot gepakt van Travemunde naar Malmö, vanmorgen vroeg al aangekomen en nu onderweg naar Kongsberg :)

Gisteren en vanmorgen al wat leuke plaatjes kunnen schieten. Zo mooi de kleur van de lucht <3

Hier was het gisteren morgen wel al paniek hond goed misselijk geworden van waarschijnlijk de ontworming. Kotste 10 minuten van huis af de hele auto onder. Snel een dierenarts gezocht voor een injectie en wat pilletjes. We waren blij dat we op tijd waren vertrokken !

Afbeelding
Afbeelding

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 12:14

aww balen dat hij misselijk werdt, verder nu ok? veel plezier op jullie reis :)

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 12:23

Ja nu gelukkig oké!
Flink moe/lui van de reis maar gelukkig niet meer misselijk :)

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 12:27

fijn, tis ook wel vermoeiend zo'n reis :D och ja tis nooit verkeerd als een husky moe is :P

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 13:04

Nee we zeiden net tegen elkaar, we zijn het niet gewend dat hij zich zo rustig houdt :')

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 16:45

Gelukkig is Mexx opgeknapt Anouk! Mooie foto’s ook!

Wij zijn vanmorgen aangekomen in Göteborg en ondertussen hebben we de camper geparkeerd in de buurt van Grensherad aan de Tinnsjå. Zouden eigenlijk verder naar Rjukan maar geen zin meer. :+ Hier zitten we ook geweldig (vinden wij ;) ).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:47

Rjukan hebben wij op de terugweg een hotel geboekt !

Lekker hè de rust <3

Wij zitten in Haukeli, lekker in de sneeuw en 25+ graden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:05

Super leuk al die fotos :). Boemklatsch zitten jullie op camperplekken? Lijkt mij zo fijn als je gewoon kan slapen waar je wilt. Wij gaan komend jaar gewoon met de auto en tent. Durven niet echt te wildkamper met tent en missen dan ook echt een wc haha

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:36

Ziet er goed uit allemaal :D erg jaloers op de sneeuw :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:40

Sneeuw en 25 graden, lijkt me de ideale combinatie :D

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:43

Volgens mij mag je in Noorwegen overal waar het kan overnachten met een camper tenzij het staat aangegeven of privé terrein is :)

We hadden eigenlijk ook een camper op de planning staan dit jaar maar we hebben al zonaal gehoord en gelezen dat ze zo vaak de borg inhouden als ze nog maar een hondenhaar tegen komen. We durven het niet aan :=

Het is weer is echt top. Ik loop in een hempje en mexx speelt in de sneeuw en op het ijs.

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:41

Zag de foto’s al op Facebook voorbij komen Anouk, héérlijk!

Weissje nee we staan nu ergens ‘wild’ :'), zijn gewoon ergens de weg af gegaan en camper neer gezet. Vind het ook spannend hoor, maar zal wel los lopen. :)

Wij hebben gelukkig de camper kunnen lenen van schoonouders (die ook hond hebben) dus dat scheelt al enorm.

Wij rijden morgen nog naar de Gaustatoppen of Hadangervidda en dan overmorgen richting Beitostolen/Jotunheimen. :)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78505
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 20:53

Wij hebben er geen problemen mee gehad vorig jaar, bij Oortgiese gehuurd. Dit jaar ook weer. Je betaalt een extra toeslag voor de hond en moet hem iets eerder inleveren voor eventueel extra schoonmaak.
Manlief had het erover om er zelf eentje te kopen, omdat we de komende jaren wel met een camper op vakantie zullen gaan.

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:02

Mooie foto's, genieten!

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:11

Oh die tweede foto, groene bomen met besneeuwde toppen erachter, zo mooi!
Mijn ouders nemen de tent voor ons mee als ze hierheen komen eind juni, kan niet wachten om ook 'wild' te gaan kamperen in de bossen hier!

Ennn ik ga over een paar weken een nieuw Scandinavisch land zien; ik mag een paar dagen mee groomen op het nordic-baltic kampioenschap endurance rijden in Finland, zojuist gevraagd of ik mee wou en ont-zet-tend veel zin in!

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:18

Wat een heerlijke vakantiefoto's komen hier voorbij! Jullie hebben echt mazzel met het heerlijke voorjaarsweer!
Ik hou echt van de lange zomeravonden, de rust, ruimte en natuur zo om het huis heen. Net zat ik lekker buiten, en zag ik opeens 1 van de vossen die hier in het bos wonen in het avondzonnetje zitten. Ik kon nog net mijn camera halen en een foto maken voor hij mij in de smiezen had en weg draafde.


Afbeelding

Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:07

Aah heerlijk toch! Volgende week deze tijd zitten wij ook in het vliegtuig richting Finland *\o/*

Mijn schoenen zijn ingelopen, ik heb 2 wandelbroeken gehad van mama die zij niet meer aan kan (1 is afritsbaar), vriend gaat deze week nog fijn klein rugzakje proberen scoren.

Ik zit alleen wat in de knoei met kledij. De gemiddelde temperatuur in juni is volgens de meeste reisgidsen zo'n 16° overdag. Hoe moet ik dat bekijken? Ik weet al dat 16° niet overal ter wereld hetzelfde aanvoelt, net zoals 25° hier enorm warm en beklemmend is en bij mijn tante in Zuid-Frankrijk is dat net super aangenaam.
Voorzie ik best hoofdzakelijk warme en/of waterdichte kledij? Pak ik toch maar een aantal shorts en T-shirts mee of eerder katoenen shirts met lange mouwen of echt truien? Zonnebrand zit standaard in de reistas.

We weten ook al dat de muggenproduct best ter plekke aankopen omdat de producten hier meestal niet afdoende zijn. Tenzij het ginds vooral producten zijn met Deet, dan halen we een goeie voorraad bij de kruidvat om de hoek. Daar hebben we zowel thuis als in Zuid-Frankrijk enorm goede ervaring mee.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:18

Ik vond de 20 graden warmer in noord Noorwegen warmer aanvoelen dan 20 graden in Nederland.

Qua muggenspul had ik gewoon met deet en die voldeed prima. Al vinden muggen en knuten mij sowieso niet zo lekker.

Geniet er van!

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:50

Oh meiden wat geniet ik van jullie foto's.
Het nadeel aan campers is dat ze zo duur zijn om te kopen.
Maar ik denk dat je er veel met plezier van hebt dat van huisje naar huisje met de auto.
Er kunnen namelijk behoorlijk smerige huisjes bij zitten.

Geniet van jullie vakanties, voor je het weet is het weer voorbij :\

Gelukkig hebben wij véél foto's gemaakt en bekijk ik ze vaak nog om herinneringen van driekwart jaar geleden op te halen.
Ik klets niet veel mee in dit topic maar ik lees zeker wel mee hoor.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:12

Ik zou gewoon van alles een beetje inpakken varekej. Weers voorspelling was hier ook 20 graden maar we tikken vandaag toch echt de 30 aan := lekker wat laagjes aantrekken zodat je wat uit kunt trekken.

Vandaag :Låtefossen waterval voor ons op de route gehad. We springen nu op het pondje.

Afbeelding
Afbeelding

En deze kwamen we net tegen bij het pondje
Afbeelding

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:14

Wauw he :wow: