London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:57

Gaaf zeg! Volgens mij is het al veel verder uitverkocht. Ik hoop dat het verhaal ook in boekvorm uitkomt.


F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:06

Ik wil graag eens naar londen om vooral lekker te fotograferen en leuke dingen zien. De kerstsfeer en versiering lijkt me leuk, maar drukte kan ik niet heel goed tegen. Is londen de 1e week van januari ook nog in kerstversiering gehuld? Of kan ik toch beter net voor kerst?

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:52

Booooo schreef:
Hoi! Mag ik hier iets vragen? :D Misschien zitten er hier kenners...


De situatie: Mijn man heeft een Turks paspoort, en woont in Nederland met een verblijfsvergunning van 5 jaar. Deze is geldig in het Schengengebied. Voor Engeland heeft hij dus een visum nodig.

Zijn werkgever wilt dat hij met een aantal collega's naar Engeland (Londen) gaat voor een project ( 1 week ). Ik heb hier en daar al rond gevraagd maar iedereen geeft een ander antwoord. Wat ik tot nu toe het meeste gehoord heb is: Hij heeft alleen een toeristenvisum nodig, geen werkvisum. Hij krijgt namelijk gewoon in NL door zijn werkgever uitbetaald. En niet in Engeland. Daarbij is het maar 1 week.
Moet de werkgever zijn visum aanvragen of mijn man zelf?

Ik probeer de hele tijd al de Engelse ambassade/consulaat te bereiken maar krijg geen contact, schiet ik dus weinig mee op... Ook al gemaild vorige week, krijg een automatisch antwoord terug waar ik dus niks aan heb.

Zijn jullie hier al uit?

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 22:24

Jans, volgens mij is het niet makkelijk om ana zulke tickets te komen. Ik heb er ook eens naar gekeken.

Billionache, jammer dat je vriend niet daarvan houdt. Ik vind het wel een leuk idee, wat is het voor voorstelling?

Ik hoop binnenkort naar Londen te gaan, wordt mijn eerste keer. Heb al superveel locaties die ik wil fotograferen dus heb er zin in. Ik zal dit topic nog eens doorspitten voor Ho(s)teltips!

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 06:41


F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:54

Als ik een keertje naar zone 3 wil, kan dat op de oyster of beter een dagticket?

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:37

Thanks!

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:17

Tickets geboekt! Ik ga volgende week al (4.5 dag, ik hoop dat dat niet te lang is :+ ).
De eerste 2 nachten heb ik een 2pers dorm via een vriend. De andere 2 nachten ga ik denk ik voor Wombat's. Ik zag jullie berichten over safestay, maar de kingston holland park is me wat te ver weg en de andere is al volgeboekt.

De tickets van Southend naar londen, koop je die op het traject (en mag je een latere nemen) of echt die trein? Want wat als je de trein dan niet haalt? Mag je dan gewoon de volgende pakken?

Ik probeer ook sky garden te boeken maandag (maandag 14e opent maandag 21e).

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:52

Ik denk dat het niet te lang is inderdaad! Ik ga alleen omdat ik nogal wat fotografieplannen heb (typische straatjes/wijken), de klassiekers fotograferen en musea bezoeken. En dan woont er ook een vriend van me waarmee ik af kan spreken.

De eerste 2 nachten verblijf ik in een Indian student house (2pers dorm) niet ver van Oxford street. Dit is via mijn Indiase kennis en volgens mij niet open voor iedereen. Dan kan ik mooi midden en westen van het centrum nemen, de andere 2 nachten zit ik iets oostelijker en ook dichter bij een station naar southend.

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:10

Wombat staat heel schoon aangeschreven en is vrij nieuw. Ik heb daar nu een 6pers vrouwen dorm (liever geen mannen ivm potentie tot snurken).

Safestay heeft inderdaad gordijntjes en oplaadpunten op je bed en goede kluisjes.

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:07

Weten jullie of er redelijk wifi signaal is door se straten? Anders moet ik mijn planning in een andere app gaan zetten.

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:18

Berdien schreef:
Je kunt altijd nog voor een 2-persoonskamer kiezen in een hostel, hebben wij ook gedaan. Ik ga echt _niet_ in een groepszaal slapen :=

Die zijn wel snel vol, ik kon ze bijna niet meer vinden. Maar verder eens! Ik heb 2 nachten 2 pers dorm (vrouwen) en 2 nachten 6 pers (vrouwen)

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:23

Emmaa_ schreef:
Als ik dan toch voor een tweepersoonskamer in een hostel ga boek ik liever gewoon een hotel eigenlijk. Die tweepersoonskamer zijn zo weg en ook nog eens duur, als je iets bijlegt kan je echt luxe tukken in een fijn hotel. Ik heb geen problemen met groepszalen als ik in m'n eentje ben dus dat is dan echt de betere optie.

Ik weet niet wat normaal de prijzen van een 2 pers dorm zijn. Ik heb via een kennis een 2pers dorm gevonden die even duur is als een 6pers dorm, maar volgens mij is dat hostel binnen de indiase community en zag ik m niet online.

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:51

Het kost me £31 pppn incl ontbijt. Dus vrij scherp, denk ik?

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:20

Fijn dat je dat hostel kent! Toevallig dat je ook komend weekend gaat. Ik ben van 18-22, waarvan ik 20-22 in wombat slaap.

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:37

Hoe fietst het in de stad? Ik zie dat ook Londen zo'n 30min gratis fietssysteem heeft.

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:05

Ja, dat dacht ik al wel. In NY zijn automobilisten het ook niet gewend en slaan zo de fietsers over de deur.
Het is wel prettig met mijn fotografieplannen (en een voetblessure (hielspoor)).

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:23

Met een partner zou ik een hostel indd ook weer minder snel doen.

Berdien, ja, dat is ook wel leuk! En krijg je ook wat geschiedenis erbij.
Ik denk dat ik zelf redelijk wat verborgen plekjes heb gevonden, dus vandaar dat ik een fiets overweeg. Ik ga me helemaal lam fotograferen maar heb een beetje een voetblessure.

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:18

F_Orumster schreef:
Het kost me £31 pppn incl ontbijt. Dus vrij scherp, denk ik?


Ik hoorde net dat dit incl dinner is. Indiaas hostel, dus lekker eten!

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:03

Kies ik precies het weekend uit dat prins Harry gaat trouwen. Hopelijk maakt dat Londen niet voller dan vol.

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:09

Indd op Windsor. Ik denk wel dat ik sfeer ga meeproeven in een leuk cafeetje, onder het mom van once in a lifetime (tenzij Harry nog s trouwt :+), tenzij ik bij mijn plan blijf een muziekstuk bij te wonen om dat tijdstip.

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 07:37

Dat os een leuk adres om te onthouden!

Ik wil jullie op het hart drukken voorzichtig te zijn en alert te zijn op scooters. Ik ben zaterdagmiddag beroofd van mijn (dure) camera. Meestal grissen ze telefoons uit handen, voor mij zijn ze helaas van de scooter afgesprongen en me achterna gerend. Ze kunnen zelfs café's binnenkomen om laptops enzo mee te nemen.

Als je googled op 'moped gangs' , vind je nogal wat. Ik had er graag vantevoren over willen weten, dus ik wil jullie bij deze waarschuwen.

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:27

Ik vind het bizar dat er weinig gerucht aan wordt gegeven want het gebeurt dus ontzettend veel. Dan had ik misschien vaker de camera in de tas gestopt, alerter geweest op scooters (al zijn ze zo snel dat dat niet meer uitmaakt denk ik). Qua straat zou ik deze zo weer inlopen, het was een lieflijk buurtje op een namiddag en de bewoners zijn zich kapot geschrokken. De kapper kwam naar buiten gerend met schort en schaar nog bij.

Ik ben boos dat ze succes hebben en dit alleen maar aanmoedigt.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 22-05-18 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:32



F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:41

Ik let er ook op, en kies ook mijn straten uit op hun 'vibe'. Maar ik zou net een foto van de straat maken. De strap wel om de schouders (altijd!)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lovelance, Majestic-12 en 78 bezoekers