Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:34

Nog een weekje en dan zijn we onderweg naar Zweden! *\o/* *\o/* De reis gaat richting Värmland, maar hoe precies en waar we terecht komen zien we wel.

De tent staat in de tuin en krijgt nog een schoonmaakbeurt, alle zooi is van zolder getrokken en ben ik aan het controleren of het nog heel en compleet is. Slaapzakken even uitwassen, jassen waterdicht maken. Voorpret is bijna net zo leuk, haha.
Koken doen wij met een Cadac Safari Chef, ideaal.

Onze Easy Camp Wichita 400. Ruime tent en makkelijk op te zetten, we zijn er heel blij mee. Dit is het 3e jaar dat hij mee mag.

[ img ]

Hond wil ook al weg :D

[ img ]


black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:56

idinn schreef:
Iemand nog handige tips qua wildkamperen en met de auto die kant uit? Ben nu een lijstje aan het maken qua wat mee moet (we moeten zaterdag eind middag ri mijn ouders, hopelijk zijn al mn campingspullen nog compleet :+).

Voor ons werkt Google Maps echt super met wildkamperen met de auto. Opzoeken waar je ongeveer wil overnachten en dan weggetjes zoeken die eindigen bij het water (of waar je wil natuurlijk). Er staan veel huizen en hutjes aan het water, maar met Maps kun je op de sattelietweergave zien of er wat staat. Markering plaatsen en Maps laten navigeren. Gaat bijna altijd goed. Mooie plekjes gehad in Zweden de afgelopen weken <3

Ik hou ivm wild ons eten, eventuele afwas en het afval in de auto als we slapen.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:28

idinn schreef:
Haha net zoals mn ma voorstelde de waterkoker mee te nemem om koffie te maken... met wildkamperen :')

Ja mam die plug ik in de dichtstbijzijnde boom :+

:') Herkenbaar. 3 weken zonder stroom schijnt überhaupt niet te kunnen. En geen heet kraanwater in het wild... Hoe moet je dan afwassen??? :Y)

Veel plezier Annash!

black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 23:16

Marie111 schreef:
Euh, gewoon water koken in een fluitketel?
Op de gaskookplaat dus.

Joh ;) Dat was dus een serieuze vraag die me gesteld werd over het wildkamperen deze zomer.

black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:06

Esther_r20 schreef:
Mag ik ook aanhaken?
Sinds een jaar hebben wij er oldtimer Mercedes 409 waarmee we lekker rondtouren. Geen plannen maken en zien waar de zon 8ns heen brengt
[ [url=m/h2tOE1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf! Precies zo'n bus heb ik afgelopen zomer bij een natuurpark in Zweden op de parkeerplaats zien staan. Lijkt me heerlijk om mee op vakantie te gaan.

black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:45

Mijn ene jaartje zomervakantie Frankrijk zijn we compleet verzopen :j

black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:39

Vannacht ga ik voor het eerst kamperen in onze oude Volvo V70. Het is dat of een pop-up tentje, ik gok dat dit een pak beter gaat zijn. Mijn hond mag mee en ze vindt kamperen het einde :D

black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 22:34

SdaphneS schreef:
Veel plezier black_kelpie! Waar ga je naar toe?

NK Endurance :D


[ img ]


black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 20:48

Barramundi schreef:
Leuk Black_kelpie (toepasselijke hond ook bij je boktnaam :+ )

Die naam komt niet uit de lucht vallen nee haha :D

Slapen in de Volvo was een gedeeltelijk succes. Lag echt prima, fijn de ruimte en hondje heeft heerlijk liggen ronken. Ik heb maar een paar uurtjes slaap gepakt, flinke kopstoot van paardlief op mijn neus gekregen, en dat deed goed pijn. En het werd al heel vroeg licht, dan slaap ik dus niet meer :+

black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:30

MissToseland schreef:
Richting de kliffen van møn staan ook nog hoog op mijn wishlist

Ben ik geweest, absolute aanrader! Wel vanuit een vakantiehuisje, dus kampeertips heb ik niet. Er zal ongetwijfeld genoeg zijn in die regio.

Slaapmasker is geen gek idee trouwens, bedankt voor de tip!

black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:18

Wat een gezellig ding <3

Wij vertrekken morgennacht naar Zweden, zin in! We moesten altijd licht pakken, klein autootje en we waren flink wat ruimte kwijt omdat de hond mee gaat. Nu voor het eerst met de Volvo V70. Alles en nog meer kan mee, heerlijk :')

black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:36

Hier in Zweden sta je ook nergens zonder rotspennen. Op sommige campings nog wel, maar met wildkamperen kun je het bekijken met je gewone haringen.

We zijn nu 2 dagen onderweg en hebben al mooie plekjes gehad <3


[ img ]

[ img ]

black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:00

Wij staan in het bos in Zweden met waarschijnlijk een kapotte startmotor. Garage kunnen bereiken en die komen er nu aan _O-

black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:09

Nou, lachen, ik was er best even goed chagrijnig van haha. Maar je doet er toch niks aan. Het bleek reuze mee te vallen (stiekem had ik het zelf al gemaakt zonder het te weten }:0 ) en we zijn inmiddels weer onderweg!

black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:46

Gaat lekker hier, vanmorgen de auto, vanmiddag een lekke waterzak. Heb geen droge kleren meer en een doorweekte slaapzak. Pfff... Droogt morgen wel weer hoop ik, als het een paar uur kan hangen, maar ik ben er wel klaar mee voor vandaag :')

black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 20:19

Alles is weer droog hoor, het weer is hier nog nooit zo mooi geweest hoor ik van de Zweden. Nu ook weer een hele leuke plek gevonden *\o/*

[ img ]

We zijn zo zachtjes aan onderweg naar Noorwegen waar we een paar dagen over de Hardangervidda gaan lopen en nog een week gaan wildkamperen. Mijn vorige vakanties in Noorwegen waren geen kampeervakanties, dus ik heb er zin in!

black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 20:54

SdaphneS schreef:
Dat ziet er mooi uit! De buurman is net vertrokken naar Zweden en hoopte op verkoeling, maar dat is er zo te zien nog niet. :=

We hebben deze week elke dag de 30 wel gezien, en ook er boven. Dus nee, als je koeler weer zoekt zit je hier niet direct goed :D :D

black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:16

Hannanas schreef:
En droog he.. pff je hebt gewoon herfstkleuren op je zomervakantiefoto.



Droog wel, maar die kleur komt van het avondzonnetje. Naaldbomen krijgen die kleur niet O:)

black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 21:01

Een hallo vanaf de Hardangervidda :wave:

Plekje met 4g _O-


[ img ]

black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 21:45

Nou, die 4 graden Celsius scheelt niet heel veel. Het was hier afgelopen week toen we aankwamen 7 graden zei de thermometer van de auto.

Het ligt er net aan waar je zit met de bergen, onze vorige stek gaf een dik kruis, 0 bereik. 2 Duitsers die we spraken hadden al een paar dagen geen bereik gehad. Maar wel maf inderdaad, lekker internetten in je tentje in de middle of nowhere :D

black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:21

En daarom kan ik eigenlijk alleen nog maar wildkamperen, ik word gillend gek op een camping :')

black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 21:14

Barramundi schreef:
Wij hadden laatste kerst een storm zo erg dat we niet in de swag durfden blijven (bomen in de buurt enzo). Alles vastgesnoerd en in de kamp-keuken de storm uitgezeten. Komt er ineens een halfnaakte kerel met een kettingzaag binnenlopen. Net toen er een bliksemflits was.
Kan je vertellen: wij dachten even in een horrorfilm beland te zijn.
(Het bleek de schoonzoon vd beheerder te zijn die ging kijken of iedereen nog heel was en er bomen weggehaald moesten worden :') )

_/-\o_ :')

Wij zijn weer thuis! Uiteindelijk is het een tripje Zweden/Noorwegen/Zweden geweest, met op het laatst helaas wat minder weer. We weten nu in ieder geval wel dat onze tent niet meer waterdicht is :Y)

Na 2,5 week wildkamperen is een douche wel weer lekker moet ik zeggen. Al heeft een stroomversnelling met gletsjerwater ook wel wat :brr: :D

black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 07:16

moonsparkle schreef:
Wat gaaf waar in Noorwegen ben je geweest? Ik wil er volgend jaar gaan wildkamperen.

Hardangervidda, daar hebben we 3 dagen gelopen. Daarna nog bij Ridderspranget en ergens in Rondane gestaan, ontzettend mooi!

black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 08:38

Schepje om een wc mee te graven :D

black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 21:29

Plannen zijn er voor Schotland deze zomer, maar dat ligt een beetje aan het Brexit geneuzel. Als ze moeilijk gaan doen met de hond begin ik daar niet aan, dus daar hangt het straks op.

Ik heb vorig jaar een hangmat met muskietennet gekocht, dus die moet ook uitgetest worden ergens tijdens een tochtje met de woef :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DexterM, DotBot, Fly_high, Marcella, stella92, Toushie, Travel_me en 64 bezoekers