Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:31

Kan je die niet beter aantrekken als je aan het reizen bent? In de trein kan je ze toch wel vaak uittrekken en aangezien ze best comfortabel moeten lopen zou ik er eerder voor kiezen om die gewoon aan m'n voeten te doen en slippers/lichte gympen in de tas ipv andersom!


Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:24

Ik kom hier ook even een backpack-vraag stellen. Ben op zoek naar een goede, comfortabele backpack maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Aankomende februari ga ik een half jaar naar Zuid Afrika en om meerdaagse tripjes/uitstapjes/whatever wat makkelijker te maken (en omdat ik van plan ben in de toekomst langer te gaan backpacken) ben ik op zoek naar een degelijke backpack. Het liefst eentje die ik wel als handbagage kan meenemen bij de meeste airlines. Hoe veel liter is nou handig?

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:11

Ik moet er wel bij zeggen dat ik 1.88 ben en breed, dus qua postuur maakt grootte mij niet heel veel uit. Ik vind het gewoon moeilijk om in te schatten wat ik nodig ga hebben en wat ik nog makkelijk mee kan nemen. Wil iets dat comfortabel draagt en waar ik ook gewoon een stuk mee kan lopen zonder om te vallen, maar waar ik wel weer genoeg spullen in kwijt kan om er een tijdje uit te leven (denk max 2/3 maanden).

Aanraders voor merken zijn trouwens ook heel welkom. Zit er nu vooral aan te denken om er eentje tweedehands te kopen omdat ik toch wel erg schrik van de prijzen :Y)

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 23:16

Ben in principe best bereid om er wat aan uit te geven hoor, maar hoe goedkoper hoe beter natuurlijk :)) Vind het uiteindelijk vooral heel belangrijk dat hij comfortabel is en dat ik er lang mee bezig kan blijven zonder pijn aan mijn rug te krijgen. Na wat research ben ik wel tot de conclusie gekomen dat 55l toch het handigst gaat zijn, en dat ik het idee van handbagage dus even overboord moet gooien. Mijn oog is (zoals die van iedereen denk ik) gevallen op de Osprey Farpoint 55 omdat die volledig opengaat als een koffer en een aparte kleine rugzak eraan vast heeft zitten die je eraf kan halen, maar vind hem erg duur.

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:26

Ik denk dat je van een koude kermis thuis gaat komen want Bosnië is echt niet een groot land zonder enige faciliteiten. Sterker nog, er zijn maar heel weinig landen ter wereld waar bv geen internetsysteem is. Misschien heb je bovenop een berg slecht bereik maar Bosnië is gewoon een ontwikkeld land. Ja, er is veel armoede, maar het is echt niet zo dat je helemaal geen toeristen tegen gaat komen en in een hutje zonder stroom terecht komt. Sarajevo is zelfs een ontzettend moderne en ontwikkelde stad.

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 00:35

Ik heb een 65 en ben daar heel blij mee. Hij draagt nog comfortabel maar kan er wel genoeg in kwijt. Heb hem bewust groot gekocht omdat ik er niet alleen mee wil backpacken maar ook voor langere stedentrips wil gebruiken. Heb hem nu naar de USA mee met genoeg kleren voor 2 weken en dat gaat nog dikke prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:55

poes schreef:
Volgende week komt mijn schoonzusje langs en die gaat ons backpack-inpak-les geven :D we nemen elk onze backpack mee en dan gaan we lekker klasje spelen :')

Heftig Picassox! Ik heb best een 'goede' job dus zomaar veranderen is wel pittig. Kosten voor huis en zo lopen ook door.

Mijn grootste tip is om packing cubes te kopen voor in je backpack. Op die manier kan je super makkelijk dingen pakken zonder dat je je hele tas overhoop hoeft te gooien en het is makkelijker om vieze en schone dingen uit elkaar te halen. Mijn backpack is sws een frontloader (wat echt mega ideaal is) en die packing cubes maken het allemaal echt nog idealer. Verder de zwaarste dingen en dingen die je niet zo veel nodig hebt helemaal onderin stoppen, dat gewicht komt op je heupen dus zware dingen daar draagt het meest comfortabel.

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 09:46

Slaap je in een hostel Isa? Dan zal je vast snel genoeg mensen ontmoeten om leuke dingen mee te gaan doen. Krakau is een bekende stop voor mensen die Eurorail oid doen dus er zullen genoeg jongeren zijn die alleen of met een klein groepje reizen.

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:48

Ik vind reizen met heel veel spullen echt onhandig, vooral met een backpack. Ik stop mijn packing cubes vol en als ik door m'n kleren heen ben was ik het even onder de douche ofzo. Afgelopen zomer ben ik 2 weken naar de VS geweest met m'n backpack maar kon daar niet tussendoor wassen en heb me echt een hernia getild aan die klote tas :')

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:00

Hier ook niks gehoord over Zuid Afrika. Ga er in februari een half jaar naartoe verhuizen dus volg het op de voet en krijg ook vanuit mijn school veel informatie. De politieke sfeer is inderdaad niet ideaal, maar als toerist is de kans erg klein dat je daar veel van gaat meemaken. Uiteraard gelden daarbij wel de standaard regels: wegblijven bij protesten, niet meedoen en niet van een afstandje gaan staan kijken. Daarnaast goed je hersenen gebruiken als je 's avonds over straat gaat.

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:42

In Amsterdam zijn ongetwijfeld ook plekken waar het je door het hostel afgeraden wordt om in je eentje als vrouw over straat te gaan 's avonds. Tegen mij is het ook nadrukkelijk gezegd, ik ga op de campus wonen en als ik uit wil kan dat gewoon niet in m'n eentje want het is er niet veilig genoeg voor. Dat betekent niet dat je besprongen zal worden of dat er elke keer hele nare dingen zullen gebeuren, maar je zoekt wel een risico op dat het misschien niet waard is. Dat maakt niet gelijk dat het hele land onveilig is want er zijn regionaal erg veel verschillen en er zal ook een groot verschil zitten tussen verschillende buurten, maar better safe than sorry. Ik zou niet snel naar heel veel delen van de wereld gaan zonder mannelijk reisgenootje, dat is helaas nou eenmaal hoe de wereld (nog) in elkaar zit.

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:41

Ik zou zeker voor een eerste tripje kiezen voor een bestemming met goede infrastructuur en met relatief stabiele politieke omstandigheden. In bijvoorbeeld ZO-Azië is de infrastructuur voor backpackers fantastisch, maar het is minder 'ongerept' en puur. Australië en NZ hetzelfde, maar dat zijn allebei behoorlijk dure landen om lang te verblijven als je niet tussendoor werkt. Centraal Amerika is ook grotendeels heel veilig en bekend voor backpackers. Verder zijn Canada en de VS heel erg leuk, maar relatief weer duurder en het is voor de VS vrij moeilijk om een visum voor langer verblijf te krijgen.

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:01

Ik zou als ik op reis ga wel een vorm van verzekering voor mijn spullen hebben hoor. Voor hetzelfde geld wordt je complete tas met kleding etc gejat, dan is het toch wel fijn dat je van de verzekering wat zakgeld krijgt om een nieuwe tas en een nieuw setje kleren te kopen. Al helemaal als je reist met duurdere apparatuur als een laptop, een duurdere telefoon of een goede camera.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:03

_Laura_ schreef:
Wat zouden jullie aanraden voor de eerste keer alleen reizen als 20-jarige? Ik heb vaker gebackpackt (vorig jaar een maand door Duitsland-Tsjechië-Hongarije-Oostenrijk-Slovenië, en het jaar daarvoor 2 weken door Schotland), maar nog nooit alleen. Maar dit jaar wil ik het wel eens proberen :D Niet al te lang, maximaal 2 weken denk ik (ivm budget en omdat ik niet weet of het gaat bevallen in m'n eentje).
Ik zit zelf te denken aan Portugal/Spanje of Italië, of weer naar Oost-Europa en dan 1 of 2 landen waar ik vorig jaar niet ben geweest zoals Roemenië of Macedonië.

Als je buiten Europa wil kan ik je Canada ook van harte aanraden. Vliegen op Toronto is niet zo duur en vanaf daar heb je in 2 weken genoeg tijd om te treinen naar bijvoorbeeld Ottawa of Montreal. Enorm gaaf land, betaalbaar en hele vriendelijke mensen.

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:08

Mijn nicht is naar India geweest en die heeft er daar veel aan gehad om met een neppe trouwring rond te lopen. Wel eentje van degelijke kwaliteit zodat je niet van die afdrukken rondom je vingers krijgt, maar eentje die 'echt' lijkt. Zij vond dat in India heel fijn omdat er toch wat meer respect is voor een getrouwde vrouw en ze dan doorgaans wel met rust gelaten werd. Verder vertelde ze dat het toch wel het fijnst is om snel aan te haken bij een groepje of een reisgenoot en daarmee samen rond te gaan trekken, veiliger en ook een stuk relaxter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:34

Sakura789 schreef:
Iedereen op reis? :+

Zijn hier nog ervaringen met Equador? In het kader van ‘we gaan bijna op reis, maar laten we alvast de volgende grote reis plannen’.

Haha mijn vriend en ik zijn dit ook aan het doen :)) Hij vliegt over twee weken naar mij toe in Zuid-Afrika maar we zijn stiekem aan het plannen om volgend jaar naar Cuba te gaan.

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:38

Gaaf! Ik wil na mijn semester hier graag nog naar het noorden, maar moet even kijken hoe dat agendatechnisch nog mogelijk is. En of ik een reismaatje kan vinden, want ga het niet in m'n eentje doen. En ja zomer ben ik ook in NL, volgende zomer ook denk ik. Als we naar Cuba gaan gaan we sowieso buiten het hoogseizoen en ik vlieg eind juni weer terug naar Nederland.

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:02

Ik heb ook een goedkope backpack maar weet dat als ik echt rond wil gaan trekken ik een andere moet kopen. Deze is echt niet goed voor mijn rug en de banden doen behoorlijk pijn. Prima te doen als ik er max 10 kilo in doe maar met meer gaat hij echt snijden en vangen de heupbanden ook niet meer genoeg op. Kan me voorstellen dat dat met die van Decathlon hetzelfde is.

China is wel een lastig land voor moeilijke eters denk ik. In toeristische gebieden kom je nog wel uit de voeten denk ik zo, maar als je buiten het gebaande pad gaat kan het nog wel eens lastig worden.

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 06:58

Haha en dat terwijl Amerika echt nog wel meevalt als je het vergelijkt met Europa. Benzine is iig echt heel erg goedkoop, daar heb ik me echt over verbaasd afgelopen zomer. Hotels kan je ook goedkoop vinden als je een beetje zoekt, wij hebben veel in motels gezeten en dan is het reuze goed te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:31

Narya schreef:
Ik ben net terug uit Iran en in love <3 Wat een fantastisch mooi land en bizar goedkoop ook nog, echt een aanrader voor dames die eens van de standaardlanden willen afwijken :j

Ah wauw! Ik wil zo ongelofelijk graag naar Iran, dus ben heel benieuwd hoe je dat als vrouw hebt ervaren. Heb je daar een hoofddoek gedragen op straat?

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:51

USA gelijk na Iran zou ik op dit moment ook even niet doen..

Dat het verplicht is kreeg ik idd mee, maar vind het altijd lastig om te bepalen in hoeverre dat ook voor toeristen geldt en hoe snel je problemen krijgt als je het niet doen. Afgaande op een aflevering van Anthony Bourdain ( :') ) zijn de mensen iig wel heel vriendelijk, heb jij dat ook zo ervaren? Volgens mij is het echt zo'n land waar iedereen oordelen over heeft maar wat uiteindelijk misschien wel een van de leukere bestemmingen is. In mijn geval zou ik niet in m'n eentje reizen maar waarschijnlijk met mijn vriend oid, denk dat dat het ook wel makkelijker maakt. Maar eerst Cuba, daar willen we echt nog dolgraag naartoe voordat het volledig overspoeld wordt met Amerikanen in resorts.

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:03

Ik heb donkere ogen en donker haar, dus het enige wat mij weggeeft is dat ik sproetjes krijg als ik bruin word en dat ik 1.88 ben. Waar ik nu zit is dat ook wel echt een ding, zijn wel meer meiden die wat langer zijn maar vooral buiten de uni word ik echt aangekeken :') Moet wel zeggen dat het hier met straatintimidatie echt 100 meevalt. Heb pepperspray op zak en probeer niet tot weinig alleen over straat te gaan 's avonds maar het enige wat ik tot nu gehoord heb is dat ik een goede kont heb voor een witte meid en daar kon ik wel om grinniken. Word voor de rest echt met rust gelaten op een aantal bedelaars na. Het enige wat soms vervelend is is als we als groepje internationale studenten over straat gaan 's avonds, dan willen ze nog wel eens achter je aan lopen of je arm vastpakken.


Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:32

Ik kan geen specifiek advies geven voor Peru maar als je ook nog activiteiten wilt plannen en je wilt wisselen tussen hostels/zelf eten koken en misschien iets luxer zou ik wel echt rekenen op minstens 40 euro per dag als het niet al een beetje meer is. Er is imo niets ergers dan op reis zijn en iets moeten laten omdat je budget het niet toelaat of omdat je niet goed gepland hebt, en dan kan je beter wat extra hebben dan wat te weinig.

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 07:24

Precies wat mvdende zegt dus. Ik ben wel voor een goedkopere gegaan maar heb mezelf elke keer dat ik langer dan 10 minuten met dat ding op m'n rug rond moest wandelen echt vervloekt. Nou moet ik zeggen dat ik een slechte rug heb. Als je fysiek sterk en goed bent en je bent niet van plan om er echt mee aan de wandel te gaan kan je prima overweg met een goedkopere backpack denk ik zo. Je levert wel behoorlijk in op draagcomfort.

Zorg overigens wel dat je, wat je ook doet, wel eentje koopt met heupbanden. Zonder kukel je echt om als je een zware tas hebt en die heupbanden maken het zo veel makkelijker om mee te lopen.

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:42

Iedereen die ik hoor over Iran is daar laaiend enthousiast over, ook over de mensen en de veiligheid.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: idion en 54 bezoekers