Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:57

Mag ik mij hier ook melden? Lees zoveel verhalen over verschillende landen! Zelf 2 jaar geleden mijn backpackervaring opgedaan door 3 maanden alleen door zuid oost Azië te reizen.

Al heel lang zou ik ook graag naar India gaan! En hoewel het alleen reizen me goed is bevallen durf ik dat naar India nog niet aan. Heeft iemand ervaring met het online zoeken van een reismaatje? En eventueel tips voor waar in India je moet zijn? Idee is om 2-3 maanden weg te zijn, maar daarbij wil ik ook graag nog naar sri lanka en eventueel Nepal of Myanmar gaan.

Als beginnend backpacker kan ik trouwens Thailand en Maleisië aanraden. Beiden supergoed te doen, makkelijke infrastructuur en heel veilig.


Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:04

Haha wel goeie connecties om zo op te doen!

Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:56

Ik zit ook erg in twijfel. Het lukt nog niet echt om een reismaatje voor India te vinden, dus wellicht ga ik toch mijn plannen wijzigen. Zowel sri lanka, Nepal, Myanmar en Vietnam trekken mij heel erg. Liggen alleen niet echt onwijs naast elkaar...

Heeft iemand ervaringen met Myanmar recent? Het schijnt wat onrustig te zijn daar maar van wat ik lees valt dat voor toeristen best mee en is het goed te reizen.

Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:35

Haha nou als het werkt met een rolkoffer, prima toch? Ik hou het bij mn backpack, maar ik kan me best voorstellen dat je, als je niet al te primitieve/jungle/hike achtige plannen hebt dat een koffer goed werkt.

Kosseh, sojasaus lijkt me wel een dingetje in China :+
Maar meer dan in het Chinees de uitleg zou ik zo ook niet kunnen bedenken.

Overigens lijkt het me fantastisch om weer alleen te gaan reizen! Alleen twijfel ik (lees: ook mijn ouders :+ ) over de veiligheid van alleen reizen in India.

Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:55

Dat is goed om te horen. Mijn vorige reis was naar Thailand, Maleisië, Cambodja. Vietnam en Laos hou ik nog in mijn achterhoofd :D

Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:11

Dat is ook mijn ervaring. Ik ben een echte geschiedenis/cultuur gek en ik vond het land in dat opzicht fantastisch. Echter wat het verder te bieden heeft, zoals natuur etc viel wat tegen na de buurlanden. Alhoewel ik Koh Rong wel weer een van de fijnste eilanden vond.

Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:28

Leuk om eens out of the box te denken! Ik zou zelf nooi aan Iran gedacht hebben om heen te gaan.


Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 08:35

Wat is er zo leuk aan Colombia? :)
Het heeft, misschien toch onterecht, wel nog altijd de reputatie gevaarlijk te zijn.

Ik heb toevallig van de week geboekt!
Ik vlieg in september naar Sri Lanka en half december terug vanaf Bangkok :D

Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:36

Geen ervaring, maar nu dit topic toch weer ineens bij mij naar boven komt...
Ik heb een tijdje geleden geboekt en ik vlieg 1 september naar Sri Lanka. Ben van plan rechtsom te reizen en als mijn visum verlopen is naar Nepal te vliegen, maar daarna ligt alles open. 13 december vlieg ik vanuit Bangkok weer terug.

Wat betreft backpack... ik heb een goedkope gekocht (volgens mij merkloos, of ik weet het merk gewoon niet haha). Er zijn al 5 reizen van 3+ maanden mee gemaakt (door mij en uitgeleend) en ik neem m regelmatig mee naar festival, weekje weg etc. Zit prima en hoe vaak loop je nou daadwerkelijk met zo’n ding...

Daypack zweer ik bij Dakine. En dan vooral die met elastiek aan de voorkant, ideaal om een trui/jas aan vast te maken. Weet alleen niet of ze ook rugzakken met harde achterkant hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JudithO en 74 bezoekers