Kroatië!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fearn
Berichten: 4760
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:30

Ik volg hier ook even mee, zit eraan te denken om een vliegticket richting Kroatie te boeken voor deze zomer :D Zijn er hier ook mensen die vanuit Kroatie bijvoorbeeld zijn doorgereisd naar omliggende landen, zoals Bosnie, Slovenie en Hongarije? Welke route hebben jullie afgelegd, hoe beviel dit en was het een beetje gemakkelijk te overbruggen?

Ik twijfel namelijk nog of ik alleen in Kroatie wil rondreizen of ook nog verder dan dat. Heb wel gehoord dat het land zelf al heel gevarieerd is qua landschap/bezienswaardigheden/steden etc :)



Fearn
Berichten: 4760
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 13:18

DieL_Zor schreef:
IsaCalixa schreef:
Ik volg hier ook even mee, zit eraan te denken om een vliegticket richting Kroatie te boeken voor deze zomer :D Zijn er hier ook mensen die vanuit Kroatie bijvoorbeeld zijn doorgereisd naar omliggende landen, zoals Bosnie, Slovenie en Hongarije? Welke route hebben jullie afgelegd, hoe beviel dit en was het een beetje gemakkelijk te overbruggen?

Ik twijfel namelijk nog of ik alleen in Kroatie wil rondreizen of ook nog verder dan dat. Heb wel gehoord dat het land zelf al heel gevarieerd is qua landschap/bezienswaardigheden/steden etc :)


Doen! Prachtige landen, stuk voor stuk. Ik ben afgelopen september/oktober een paar weken die kant op geweest. Alles met bussen en treinen gedaan en dat is prima te doen. Er zijn best veel backpackers die in de Balkan rondreizen. Mijn route was venetie - Slovenië - grens over naar Kroatië: Zagreb - Plitvice meren - Zadar - Split - grens over naar Bosnië: Sarajevo - Mostar - via Kroatië naar Montenegro: Kotor - terug naar Kroatië - Dubrovnik.

Bussen en treinen zijn over het algemeen prima geregeld en worden steeds beter.
Alleen van Mostar naar Kotor was nogal omslachtig omdat we via Dubrovnik reden. Toen hadden we 4 grensovergangen :+ Via het binnenland had alleen nog 10x langer geduurd vanwege het terrein.


Oke klinkt goed! In de balkan zijn meer van die kleine busjes ipv treinen toch? (had ik gehoord). Wauw, jaloers op die route :D Hoe lang heb jij daar trouwens over gedaan? Was het qua kosten een beetje te doen? (bijv verblijf, eten, vervoer..) En welk land/plaats mag ik absoluut niet missen? :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Joy_Mennings, ManonGrr, mriek1990, pukkepaard, Witje2, YandexBot en 80 bezoekers