Kroatië!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Emily_
Berichten: 481
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:41

Aah leuk, dit topic! Ik ben zelf half Kroatisch en ben er dan ook elke zomer te vinden. Mijn grootouders wonen in Trogir, dus als iemand nog tips wil... :D Dit jaar gaan we weer met de auto, dan overnachten we meestal in bij de grens Duitsland/Oostenrijk.

"Be the type of person that not only turns heads, but turns souls as well."


Emily_
Berichten: 481
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:35

Arantes schreef:
Oh wat leuk dit topic, ik ga in augustus 2 weken een fly&drive doen in Kroatië samen met mijn vriend, helemaal zin in :D
We beginnen in Dubrovnik en eindigen in Zagreb. Tussendoor wordt het een beetje een mix van stadjes bekijken, strand en natuur. We gaan sowieso naar Plitvice en Krka.
Ik vind het geweldig om (wilde) dieren te spotten, iemand nog aanbevelingen of tips daarvoor waar je dit kunt doen? (Uiteraard geen parken oid waar het dierenwelzijn niet goed is).

Daarnaast, zijn de wegen makkelijk te rijden in Kroatië? Ik heb wel 4,5 jaar mijn rijbewijs, dus voor mij zal het wel te doen zijn alleen mijn vriend heeft hem pas een jaar en weinig gereden. Maar voor zover ik op google streetview kon zien zag het er vrij recht toe rechtaan uit.

De belangrijkste wegen zijn inderdaad gewoon goed te berijden! De wegen langs de kustlijn zijn wel weer met heel veel bochten etc. maar ook niet al te smal. Het is er alleen niet zo vlak natuurlijk. Ik denk dat het wel goed komt als je gewoon voorzichtig rijdt. :D Qua dieren spotten weet ik zo snel even niks helaas.

"Be the type of person that not only turns heads, but turns souls as well."

Emily_
Berichten: 481
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:55

Over het algemeen is het alleen druk in het hoogseizoen, maar ook dan ligt het eraan op welke dag en tijd je daar aankomt. Vorige zomer gingen we begin middag de grens over, dat was op woensdag 2 augustus geloof ik, en we hebben helemaal niet lang hoeven wachten gelukkig.

"Be the type of person that not only turns heads, but turns souls as well."

Emily_
Berichten: 481
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:32

viphorse schreef:
Wordt je wel gecontroleerd dan bij de grens overgang ?

Wij zouden dan net voor de bouwvak gaan en willen tussendoor een overnachting in Oostenrijk doen dan zouden we dan rond de middag of half middag de grens over gaan

Ja, je wordt wel gecontroleerd bij de grensovergang. Kroatië is lid van de EU maar (nog) niet van de Schengenzone.

IsaCalixa schreef:
Ik volg hier ook even mee, zit eraan te denken om een vliegticket richting Kroatie te boeken voor deze zomer :D Zijn er hier ook mensen die vanuit Kroatie bijvoorbeeld zijn doorgereisd naar omliggende landen, zoals Bosnie, Slovenie en Hongarije? Welke route hebben jullie afgelegd, hoe beviel dit en was het een beetje gemakkelijk te overbruggen?

Ik twijfel namelijk nog of ik alleen in Kroatie wil rondreizen of ook nog verder dan dat. Heb wel gehoord dat het land zelf al heel gevarieerd is qua landschap/bezienswaardigheden/steden etc :)


Drie jaar geleden hebben we een doorreis gemaakt met de auto. Eerst overnacht in een hotel langs de snelweg dichtbij Salzburg, daarna doorgereisd naar Postojna in Slovenië, maar tussendoor hebben we nog een stop gemaakt bij het Bled meer (aanrader!). De volgende dagen gingen we vanuit Postojna naar de grotten in Postojna, Predjama kasteel, Lipica (Lipica Stud Farm), Skocjan grotten en de kustplaatsen Koper, Piran en Portoroz. Het was allemaal echt heel mooi en goed te overbruggen, ik zou het zo weer doen! :D Daarna zijn we gewoon doorgereisd naar familie in Trogir, en van daaruit nog naar Makarska en Split en omliggende dorpjes zoals Okrug, Medena, Zedno, etc. Op de terugweg verbleven we in een pension in Neuburg am Inn, dit beviel zo goed dat we alle andere keren ook op dat adres onze tussenstop hebben gemaakt. :)

"Be the type of person that not only turns heads, but turns souls as well."


Emily_
Berichten: 481
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:11

Ze controleren vaak gewoon je paspoort. Alleen bij iets verdachts controleren ze de rest van je auto.

"Be the type of person that not only turns heads, but turns souls as well."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 bezoekers