Het grote backpacktopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kosseh
Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:38

Hey, kom even binnen vallen.

Ik ga over twee weken 3 weken interrailen door oost en midde europa. Nu twijfel ik of ik een 50 of 60 liter back pack mee moet nemen.
Hoef kwa slaapspullen alleen een lakenslaapzak mee te nemen. Rest is voor kleding enzo. Wat denken jullie?


kosseh
Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:30

Dit topic weer is bij gelezen.
Ik heb nu een backpack van Decatlon. Twijfel alleen of ik een nieuwe wil kopen. Vond de indeling heel handig maar echt lekker zat hij niet(of gewoon verkeerd gesteld haha)

Eind mei staat mijn eerste buiteneuropa avontuur gepland. Samen met een vriendin 3 weken naar China.
Ben echt benieuwd. Vooral met eten. Ik ben een slechte eter en de vriendin die mee gaat mag geen Gluten.


kosseh
Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:55

Emmaa_, de banden van de gene die ik heb zijn juist fijn. Lekker dik. Het nadeel is vooral de rugplaat. Die blijft niet mooi glad zitten.

poes schreef:
Ik vond het eten in China heel lekker. He vindt haast overal wel gelakt varkensvlees en zo. Geen gluten lijkt me moeilijker uitleggen maar het zit in niet zoveel gerechten denk ik? Is ze allergisch of intolerant? Zorg zeker dat je zo’n plaatje/tekening meehebt die het uitlegt


Intolerant. Het zit vaak in soja saus, wat ze veel gebruiken. De uitleg gaan we proberen te krijgen in chinees. De kruisbesmettingen zorgen er ook al voor de ze ziek wordt. Die zijn het lastigst om te voorkomen.

Anna, misschien overwegen om alleen te gaan? Komt vast wel leuke mensen tegen toch. En anders heb je iedergeval geen last van iemand die iets anders wil haha

kosseh
Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 13:20

Hoihoi,

Nu alles nog steeds dicht is kijk ik toch al uit naar de volgende reis.
Jullie al iets gepland?

In januari/februari 2022 wil ik heel graag 3 weken naar Azië met een vriendin samen.
Alleen welk land??

Zo veel keus!

China en Hongkong zijn we een paar jaar terug geweest.

Mij trekt Nepal heel erg.
Japan, Zuid-Korea, Indonesië of Maleisië trekt ook wel.
Vriendin heeft een voorkeur voor Vietnam.
Ik wil niet alleen steden zien, maar ook vooral natuur. Dagje stand is ook leuk.

Welk land kunnen jullie aandraden, in Azië?
Wat vonden jullie de moeite waar, welke route heb je gevolgd?

Alles weer terug lezen ga ik ook nog doen, opzoek naar tips :)

kosseh
Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:31

Bedankt voor je reactie!

Vandaag samen met m'n reismaatje vanalles bekeken. Onze voorkeur gaat nu uit naar Sri Lanka en dan daar een tuk tuk rond reis maken.

Kwamen een site tegen die al een route heeft uitgestippeld en sites waar je de tuk tuk los kan huren. Nu nog uitzoeken wat we gaan doen.
Steden vermijden en veel natuur lijkt ons super leuk.

kosseh
Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:28

Hoihoi,

Ik was het topic kwijt maar gelukkig weer terug gevonden.

Hebben jullie ideeën waar een vriendin en ik heen kunnen gaan?
Ik heb nog 2 vliegtickets van Qatar airways die ik voor vrijdag moet verzilveren.

Ik mag tot en met maart 2022 mee reizen, maar moet het dus uiterlijk morgen vastleggen.

Iemand een idee wat in maart al open zou zijn en Qatar op vliegt.

Zelf zaten we te denken aan Nieuw Zeeland, Nepal, Australië, Sri lanka of Indonesië. Vind het best lastig om iets te boeken terwijl alles nog kan veranderen.
Zo is Nepal al open, maar de vaccinatie graat nog geen 10% dacht ik.

kosseh
Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:37

Narya schreef:
Australië en Nieuw-Zeeland gaan nog niet open hoor, dat kun je wel vergeten. Je moet dus via Qatar naar iets anders vliegen? Anders zou ik zeggen Jordanië, dat is geel.. maar via Qatar niet extreem logisch.


Voor Nieuw Zeeland vonden we dat de vereachting is open in 2022. Vandaar dat die er tussen staat.

Moet via Qatar idd. Daarom viel Canada en VS ook al af

kosseh
Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 21:33

Sakura, mijn ticket heeft nog geen waarde, het is een code. Het zijn gewonnen tickets, via de healt care actie van vorig jaar.
Je betaald alleen de luchthaven belasting, bijvoorbeeld retourtje Auckland voor 103 euro per persoon.
Dus opzich kan dicht bij ook gewoon :). Europa is alleen niet logische omdat je altijd via Doha vliegt.


Jordanië en Indonesië ga ik naar kijken.
Sri lanka lijkt mij ook heel gaaf! Volgens mij vanuit daar ook weer semi open.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers