Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:22

Ja een app inderdaad! We gingen ook hiken en toen had hij zelfs een hele mooie route over een aardeweggetje gevonden. [ img ]

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 16:12

Maar werkt dat dan ook voor navigatie en met zoekfunctie?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 07:25

Ik ben net in Peru geweest :) heb je al ideeen wat je daar wilt zien?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:42

Waarom incaterra? Die zitten toch gewoon langs de tambopatarivier? Met groepen van 20 oudere Amerikanen per keer leek dat mij niet de moeite. Wij deden de jungle daar via chuncho lodge. Lekker eten, gids kende wel wat en merkte veel op en qua activiteiten top.

O wacht je hebt het over die aan machu Picchu. Die ken ik niet!

Als je wil hiken in Machu Picchu ( wayna of mountain) dan best op voorhand boeken en rond 3:30 klaarstaan voor de bus. Momenteel zit er een berenjong op Machu Picchu mountain.

Ik vond de jungle het gaafst. Elke organisatie die zich focust op wildlife en vooral collpa claylick doet.

Rainbow mountains: dit is 'nieuw'. Door de opwarming van de aarde ligt het pas enkele jaren bloot. Het is een lange en zeer toeristische trip. Rond 3:30 klaarstaan en 22:00 terug. Enkele uren busrit en dan enkele uren hike tot 5000m hoogte. Bij mist/slecht weer kan het enorm tegenvallen. In principe zie je bij elke tocht in Uyuni in Bolivië ook een soort rainbow mountains.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:45


"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:12

Ik heb er ook filmpjes van :+

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:08

Machu Picchu wordt inderdaad extreem uitgemolken. Het is prachtig hoor maar van het geld dat je eraan uitgeeft kun je haast 10 dagen reizen...

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:03

Mijne is telkens in het ruim gegaan. Was ook echt verrast dat ze 60L packs toelieten als handbagage.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 23:55

Een annuleringsverzekering keert maar bij heel weinig zaken uit denk ik? Ik boek het juist daarom nooit.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:52

Ik heb behalve mijn telefoon niet zoveel duur mee. Neem eigenlijk nooit zo’n verzekering. Kijk altijd goed uit waar ze uitkeren! Veel verzekeringen dekken vnml Europa.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:05

Idd voor medische kosten wel zorgen en opnieuw goed kijken waar je verzekerd bent!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:31

nova_zodiax schreef:
Dames, 19-2 reis ik via Bolivia naar Peru. Wie helpt mij met een beetje plannen van mijn route ??

Ahora, ben heel benieuwd maar je reis ziet er goed uit!


Heb je al ideeen? Hoe lang heb je?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:16

Op 8 weken kun je veel doen. Peru en Bolivia kun je prima bereizen met de bus. Ecuador weet ik niet maar moet ook wel kunnen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:50

Ik ben in september 2 weken in Peru geweest. Mijn vrienden hebben 1,5 week langer gereisd. Onze trip was Lima-cusco-ollantaytambo-macchu Picchu-heilige vallei-cusco-Puerto maldonado jungleverblijf (dikke aanrader, zoveel dieren gezien en vooral de macaws!!!!). Hierna ben ik teruggegaan naar Lima. Vrienden zijn doorgereisd naar la paz-Titicacameer-Uyuni-arequipa-nog iets-Lima. Heb je specifieke vragen?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 01:37

:D tijdje terug hadden we ook een topic waar de reismaatjes zochten! Daar zaten gibraldi en ik alleszins in.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:56

Ik vond het eten in China heel lekker. He vindt haast overal wel gelakt varkensvlees en zo. Geen gluten lijkt me moeilijker uitleggen maar het zit in niet zoveel gerechten denk ik? Is ze allergisch of intolerant? Zorg zeker dat je zo’n plaatje/tekening meehebt die het uitlegt.

Meer dan 10kg in een backpack lukt bij mij ook niet, en mijne is wel duur en goed afgesteld. Om comfortabel te trekken zou ik op 8 kg mikken als ik echt lang met de pack moet rondlopen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:26

Zuid Amerika is volgens mij heel leuk. Peru ben ik zelf geweest en over Colombia hoor ik ook zeer positieve verhalen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 18:31

Wij vonden het wel veilig op bepaalde buurten in Lima na. Wij hebben overal de bus of taxi of collectivo genomen. Beetje Spaans is handig maar zonder lukt wel. Wij pinden inderdaad om de paar dagen geld. Hadden enkel WiFi in de hostels. Opstappen bij de grote bussen kan in grote steden. Tussenstukken kun je collectivo s nemen. Ter plekke/dag ervoor boeken lukt prima.

Wij hebben macchu Picchu ook dag ervoor geboekt en dat was wel een gedoe. Dat zou ik op voorhand boeken.

Peru is makkelijk bereisbaar en het eten is heerlijk :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 07:47

Miraflores is heel veilig :) het centrum ook nog maar errond liggen enkele wijken waar je s avonds beter met de taxi doorheen gaat. Draag je gordel ze rijden niet te voorzichtig.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:28

Picassox: hoe is het met je?!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 19:57

Fijn om te horen picassox!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:44

Peru : goede hostels 10 euro pppn met goed ontbijt gemiddeld. Macchu Picchu ter plekke geboekt. Aan trein erheen betaal je veel geld. 100-150 dollar, ingang 50 dollar, bus 24 dollar. Rainbow Mountain kan ter plaatse voor 30 dollar. Hou er wel rekening mee dat dit nog ongereguleerd is en dus zeker geen eco toerisme. Voor mij een reden om over te slaan.
3 dagen jungle in Puerto Maldonado voor 450 euro + vlucht van Cusco naar Puerto Maldonado aan 35 dollar. We hebben het tarief voor de locals geboekt en geen problemen mee gehad. Op eigen risico ;)
Sacred valley deden wij met collectivo’s ( shares taxi), max 3 euro aan vervoer per dag hiermee en je kunt de hele vallei doen. Collectivos vonden wij heel goedkoop en handig. Wel kaartje kopen, dacht 30 euro voor alle sites.
Ik vond Peru op sommige plaatsen te toeristisch en dan wordt het heel duur. Macchu Picchu is mooi maar wat een geldklopperij.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:28

Saleisha schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik kan geen specifiek advies geven voor Peru maar als je ook nog activiteiten wilt plannen en je wilt wisselen tussen hostels/zelf eten koken en misschien iets luxer zou ik wel echt rekenen op minstens 40 euro per dag als het niet al een beetje meer is. Er is imo niets ergers dan op reis zijn en iets moeten laten omdat je budget het niet toelaat of omdat je niet goed gepland hebt, en dan kan je beter wat extra hebben dan wat te weinig.

Dankjewel! Klopt inderdaad, we zullen ook zeker voor backup budget zorgen.

poes schreef:
Peru : goede hostels 10 euro pppn met goed ontbijt gemiddeld. Macchu Picchu ter plekke geboekt. Aan trein erheen betaal je veel geld. 100-150 dollar, ingang 50 dollar, bus 24 dollar. Rainbow Mountain kan ter plaatse voor 30 dollar. Hou er wel rekening mee dat dit nog ongereguleerd is en dus zeker geen eco toerisme. Voor mij een reden om over te slaan.
3 dagen jungle in Puerto Maldonado voor 450 euro + vlucht van Cusco naar Puerto Maldonado aan 35 dollar. We hebben het tarief voor de locals geboekt en geen problemen mee gehad. Op eigen risico ;)
Sacred valley deden wij met collectivo’s ( shares taxi), max 3 euro aan vervoer per dag hiermee en je kunt de hele vallei doen. Collectivos vonden wij heel goedkoop en handig. Wel kaartje kopen, dacht 30 euro voor alle sites.
Ik vond Peru op sommige plaatsen te toeristisch en dan wordt het heel duur. Macchu Picchu is mooi maar wat een geldklopperij.

Bedankt voor de info! Dat is inderdaad jammer aan Machu Picchu.. maar het overslaan vind ik toch ook wel erg jammer. Collectivo’s ga ik ook uitzoeken! Klinkt heel goed :j

Je hebt Rainbow mountain overgeslagen? Hoe bedoel je dat met eco tourisme?


Eindelijk weer WiFi. Zit in zuid Afrika. Ok. Macchu Picchu zeker doen en zeker 1 van de Mountains op hiken.

Rainbow Mountain is pas enkele jaren geleden ‘ontstaan’ door de opwarming van de aarde. Daardoor is de sneeuw er weg. Het zal wrs ook weer verdwijnen qua kleuren. Bedenk je trouwens dat alle foto’s op insta gefotoshopt zijn. Vaak is het er ijskoud en mistig. Bovendien is er geen enkele regulatie. Elke organisatie mag er tours heen doen en dat merk je aan de kwaliteit. Het gaat om een lange autorit plus een flinke klim op hoogte. Je kunt paarden huren (die er niet uitzien ) waar mensen met een volle conditie op gaan zitten. Ik heb veel negatieve verhalen gehoord.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:37

Wij kwamen in de ochtend aan en de tour begon s middags in Puerto maldonado. Onze vlucht had helaas 4u vertraging maar dat hebben we wel kunnen inhalen. Vlucht was ook dagje later. Jungle tour hadden we bij Chuncho lodge. Tour van 4 dagen. Heel leuk!!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:36

Dat heb ik in Namibië is Sossusvlei ook gehad. We gingen rustig even 8 km stappen daar. Ja baf bij 40 + graden is dat toch anders :D

Ik zag er zo uit :D



[ img ]

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, cinniz123, Cowgirl83, germie, NinaCharlie, Stybba, tumtummie, Varenka en 77 bezoekers