Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:26

BETUWE schreef:
Afgelopen jaar was mijn eerste keer curacao en wat een geweldig eiland.

Nu heb ik een vraagje heeft iemand van jullie ervaring met het kontiki beach resort??

Ja daar ben ik geweest het eerste jaar dat ze open waren. Mooie bungalows. Het enige dat ik daar niet leuk vind is dat hun stukje strand erg druk is. Ik vind lions dive veel fijner, daar heb je ondanks het drukke mambo beach een groot rustig stuk.


DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:42

Naomi_Haffie schreef:
Hoe is curaçao in februari ?

Ik wil erg graag weg ergens februari maar wel naar de zon en warmte dus ben een beetje aan het zoeken van hoe of wat

Warm :+

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:40

Melisding schreef:
Ik ben op dit moment bezig met het uitzoeken van een huwelijksreis en ons leek Curaçao wel leuk, maar geen idee wat we daar precies moeten doen en wat handig is.

Hoe lang zouden jullie aanraden voor een vakantie? En is het goed te doen in juni?

Waar houden jullie van? Als het snorkelen/duiken is zitten jullie goed. Als jullie van cultuur of mooie natuur boven water houden, zou ik een ander eiland uitkiezen.

Juni is een goede periode overigens.


DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 06:17

Naomi_Haffie schreef:
Ik ga met Mn zusje in september 10 dagen als het goed is! Ze wilt heel graag naar het kontiki resort.. ik vraag me alleen af of je beter nu kan boeken of een last minute ? :)

Ben echt een leek met vakanties dus zulke dingen weet ik nog niet :+

Ik weet niet hoe het in september is,
Wij gingen altijd in mei of juni en dan loont het héél erg om op het laatst te boeken. Soms zaten wij voor bijna de helft van de prijs in vergelijking met anderen die op tijd geboekt hadden.

Nu moet ik wel zeggen dat kontiki heel snel vol zit. Daar zou ik het risico niet snel durven te nemen.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 13:51

Geen all inclusive en zeker laat boeken. Was bij ons altijd erg voordelig.

Los boeken is alleen maar duurder, tui corendon en kras hebben zulke goede aanbiedingen.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:11

BuenaVista schreef:
Ik ben net terug van curacao.
We hebben in het papagayo hotel gezeten incl ontbijt.
Erg keurig en mooi hotel.
De zijn naar klein curacao geweest. Erg mooi voor 1x. Alleen die bootreis was heel erg. Hadden 4meter golven en stuwing vanaf de zijkant. Boot ging alle kanten op.
Wat wij het aller aller mooist vonden was het zwemmen met de dolfijnen. Echt een ervaring voor het leven.


Ja, ik heb het ook ooit gedaan omdat het mijn droom was, maar als je leest hoe afschuwelijk het is voor de dolfijnen dan doe je het nooit meer.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:56

Als je je echt goed verdiept in dolfijnen dan weet je dat het niet opgeblazen wordt.

Het is gewoon slecht voor de dolfijnen. Ik ben het wel met je eens dat het daar goed geregeld is. Maar alsnog..

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 06:59

Klaasje schreef:
1234 schreef:
Leuk! Veel plezier!!
Zijn er toevallig mensen die ook in januari (22-30 jan.) naar Curacao gaan/op Curacao zijn? :D

9 dagen zijn indd wel kort, maar toch lekker om er ff tussenuit te zijn. Scheelt dat ik het eiland door en door ken, dus ik hoef niet meer te ontdekken :+ Meer genieten en hopen dat er leuke mensen in het hostel zitten op dat moment. En k wil bij m'n stage van 2,5 jaar geleden langsgaan.

Met een beetje geluk woon ik er tegen die tijd *\o/* 8-) {:}
1-15 oktober zijn we er weer om het een en ander te bekijken en een beetje vakantie te vieren en dan vanaf januari hopelijk proeven van het echte leven op Curacao *D


Wat ga je er doen Klaasje?

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:05

Heerlijk! En waar hebben jullie een huis gekocht?

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 19:51

Klaasje schreef:
picobello schreef:
Wat mooi Klaasje! Wat ga je op het eiland doen?

Hey wat leuk, jij woont ook op het eiland!
Ik ga in eerste instantie op zoek naar werk en ik wil er mijn zangcarriere weer op gaan pakken, toekomstplannen zijn om iets in de vakantieverhuur/hospitality te gaan doen (mini boutique resort/losse huizen).
Woon jij er al lang? Wat doe jij op het eiland als ik vragen mag?


Mooi huis en een mooi stukje om te wonen.

Maar Euh zijn er nog huizen over om te verhuren op het eiland? Haha.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:43

Mambo en jan Thiel zijn beide erg toeristisch.

Ik vind zelf Lions Dive een fantastisch ecologisch hotel. Veel duikers in het hotel. Ligt aan het begin van Mambo maar wel een heel rustig strand erbij. Vooral de beachfront kamers zijn een aanrader. Dan zit je aan het strand.

Scuba Lodge is ook een heel fijn hotel.

Van Bon bini beach vind ik het jammer dat ze niet aan het strand zitten.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 07:06

1234 schreef:
Zo fijn om weer terug te zijn :D en ook super blij met de keuze van het hostel, gezien ik hier alleen naartoe ging nu :D Hostel is echt de dikke 9,4 waard die hij krijgt bij de boeking sites. Alles top. :D nog nooit in m'n eentje naar een hostel geweest, maar had nu al iemand met wie k vanavond uit eten kan en morgen naar een strand bij westpunt. (weten nog niet welke) super chill.

Wel al verbrand na paar uurtjes mambo beach :o kan smeren wat k wil maar dat gebeurt toch :)) morgen 3 dubbel insmeren ipv dubbel wat ik vandaag al gedaan had.

Klinkt heerlijk! Je moet gewoon niet in de zon gaan liggen. En in het water een uv shirt. Dan pak je al genoeg zon mee en dan word je langzaam bruin wat er ook niet meer zo maar afgaat. Als je verbrand is het én super slecht voor je, én je vervelt weer heel snel.

Wij maakten er vroeger nog wel eens een sport van, dan zag je mensen van in het vliegtuig de volgende dag volop in de zon liggen {:)-:( . En tja die liepen dan de volgende dag met een paars lijf rond.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:52

Het ligt er aan wat je uit wilt geven.. KLM business isnatuurlijk het fijnst maar wel erg duur. Tui comfort en star class vliegt ook best ok. Ik vlieg zelf in ieder geval niet meer economy omdat de duurdere klassen van tui goed betaalbaar zijn

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 21:05

Sure_lee schreef:
We hebben goede verhalen gehoord over chogogo.
Ligt wel bij Jan Thiel maar wel genoeg er vanaf om geen last van de feestjes te hebben.
Avila is ook op een goede locatie. Maar geen ervaring mee.
Wij zaten zelf in the Ritz Village. Niet heel luxe maar perfect voor ons.
Deze week ga ik even zitten om mijn tips in het topic te zetten.
chogogo is niet echt luxe en er zitten veel jongeren.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 21:07

Amber_ schreef:
Dames. Help. :')

Ik heb jaren op Curaçao gewoond, al tijd terug hoor.... maar nu wilt vriendlief daar ook eens neuzen waar ik nou ben opgegroeid.

We zoeken een hotel/ bungalow / etc. wat ook luxe is, met ontbijt. We zijn een beetje een oude banketstaaf stel :+ dus geen "jongeren plek"

Barbara beach lijkt me geweldig, maar vind ik vrij ver van de "bewoonde" wereld haha.

Iemand tips? :))



Hilton is redelijk luxe en ligt toch ook dichtbij Willemstad. Wel een groot complex.

Scuba Lodge is erg leuk, fantastische kamers en leuk gelegen.

Lions dive vind ik ook een fijn hotel, lekker op het rustige uiteinde van mambo en toch alles op loopafstand.

Barbara beach is een heerlijk hotel, maar inderdaad wat ver van alles.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:10

Ik krijg heimwee van je post.

Ik vond overigens playa kalki ook een erg mooi strand

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:41

Dat is inderdaad een zeer beperkt budget. Het is me wel eens gelukt maar dat was zeker niet in het hoofdseizoen, maar in mei.

Tui, Kras en Corendon vind ik vssk het goedkoopste. Tui heb ik vaak 3 weken vantevoren geboekt voor mooie prijsjes, maar dus nooit in het hoofdseizoen

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 08:42

Ja dat is best bizar

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 13:05

Schuur_ schreef:
Bedankt voor de tips alvast. Budget is bijgesteld tot 900 euro ongeveer en ik ben al wat tegengekomen voor eind augustus.

Bonaire is ook een optie. De reden dat ik gfaag wil gaan is omdat ik op de emigratie beurs bonaire en curaçao tegen was gekomen en graag eens een van de eolanden wil verkennen. Op dit moment heb ik een leven dat sneller dan mezelf gaat en het lijkt me heerlijk om een paar jaar in een tropisch klimaat te leven op een rustiger tempo. Minder verdienen en een andere levensstandaard ben ik me bewust van maar dat lijkt me dan juist heerlijk. Ev in een hotel, cremerie, bar... Werken en als ik klaar ben, ben ik klaar.


Bonaire is over het algemeen nog iets duurder qua reis en verblijf.

Maar je moet echt even proberen of de eilanden iets voor je zijn. Ik ken er ook genoeg die er niets aan vinden.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:28

iirrssjjee schreef:
Halloo!!

Lees al een tijdje mee, omdat ik graag op huwelijksreis wilde gaan.
Nu trouwen we 19 september, maar hebben we nog steeds niks geboekt :o

Vandaag echt even wat serieuzer ermee bezig geweest. En we kwamen uit op Lionsdive. We slikten alleen even vanwege de prijs. Maar het hotel leek ons geweldig! Iemand die misschien kan bevestigen of het hotel zijn prijs waard is?

Ik ben er al 4 jaar niet geweest maar het was wel mijn lievelingshotel. Wat voor soort kamer kijken jullie naar? De front beach kamers zitten echt aan het strand. Ontbijt is heerlijk daar. Enige nadeel: mambo beach kan heel druk zijn. Als je dat leuk vindt op loopafstand, dan zit je goed.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:08

iirrssjjee schreef:
Ok bedankt allemaal! Alleen zie ik dat je je hotel moet invullen. Alleen zitten we daar maar 3 vd 10 nachten. De eerste 7 zitten we in een air bnb. Is dat erg?

Kun je niet gewoon beide adressen in vullen?

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 19:37

Whizz schreef:
Heeft iemand nog een advies tegen de muggen? Ik wordt echt helemaal lek gestoken! En ja, ik smeer me helemaal in :j ik slaap onder een klamboe en toch zit ik helemaal onder de muggenbeten, %)


Enige dat bij ons goed hielp is in de avond je helemaal bedekken. En alle deuren en ramen pot dicht houden.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:20

HouVanUtopia schreef:
Hallo lieve bokkers!

Ik en mijn vriend willen volgend jaar op huwelijksreis naar Curaçao!

We willen zeker een auto huren om het eiland te ontdekken!

Graag zouden wij wat tips van jullie ontvangen

- waar overnachten
- wat mogen we echt niet missen
- hoe duur is het eten/drinken op het eiland
- alles los boeken of bij organisatie?

Alvast onwijs bedankt echt heel fijn!

Voor de meiden die er nu zitten hele fijne vakantie

Waar zoek je naar in een hotel? Er is zoveel te kiezen

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:49

HouVanUtopia schreef:
Iemand ervaringen met avila?
Zie dat de leuke huisje op het water hebben met nu leuke aanbieding!

- is er op loopafstand restaurants
- is het veilig om daar te lopen savonds

Avila is een goed degelijk luxe hotel. En inderdaad, koninklijke familie logeert daar altijd.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:03

Birgit__ schreef:
HouVanUtopia schreef:
We willen dichtbij het strand zitten en het hoeft geen super groot masaal hotel te zijn. Dichtbij restaurants/bar
Willen zeker een zwembad


Ik kan Scuba Lodge hotel en suites echt aanraden :) Prachtige infinity pool (en nog een ander zwembad), aan een klein prive strandje (maar wel met stenen, dus wij hebben er niet gezwommen), restaurants op loopafstand van Willemstand en hele fijne mensen.

Ik ben er nog nooit geweest maar de locatie is leuk en de recensies van dit hotel zijn echt fantastisch.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, ComscoreBot, Elastiek, Exorcizamus, Hannanasjuh, Ineke2, marga1, mvdende, NinaCharlie, pluklief, Syzygy, Temeraire en 74 bezoekers