Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:46

Ik meld me ook :D

Vorige zomer met mijn vriend een kleine maand wezen backpacken in Afrika.
Alle materialen om te kamperen mee in de backpack en met het openbaar vervoer/liftend gereisd door Malawi, Zambia en Zimbabwe.

Dit jaar wordt een 'goedkopere' vakantie, maar mee praten over backpacken is altijd leuk :D


Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:27

Xyris, welke risico's heb je dan in gedachten?

Het was mijn eerste reis ooit, dus ben allesbehalve gevorderd. Mijn vriend misschien wel een beetje :')

En zoals hierboven gezegd wordt, ik heb inderdaad ook geen hempjes oid gedragen op het moment dat de backpack om moest. Altijd t-shirtjes om pijnlijke plekken te voorkomen.

Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 16:54

Mag ik me ook weer melden hier? :D

2 jaar geleden zijn mijn vriend en ik wezen backpacken door Malawi, Zambia en Zimbabwe. Toen met onze slaapuitrusting op onze rug, dus ook tent en alles mee.

Over 2 maanden staat de volgende reis op de planning. Nu naar India! Deze keer zonder tent aangezien we in India gewoon in hotels etc. gaan slapen. We gaan een maand weg en hebben de reis al uitgestippeld, gaan ongeveer 7000km afleggen (wel met een paar binnenlandse vluchten). Meer mensen hier die ervaring hebben met India? :)

Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:23

Gribaldi, met welke maatschappij vlieg je?

Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:38

Hier staat het denk ik:
http://www.csair.com/en/tourguide/lugga ... n_luggage/

Je mag 1 handbagage meenemen van 5 kg. En dan nog dit:
In addition to the above baggage allowance, you may also carry the following items free of charge: A small handbag, backpack or briefcase, a coat, shawl or blanket, an umbrella or walking stick, a laptop, a small camera and baby food/crib for the flight.

Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:40

Oh als jij het redt met 5 kilo dan moet mijn 10 kilo streven voor een maand India ook wel lukken.
In Afrika liep ik met 20 kg en dat doe ik nooit meer. Heb nu een kleinere backpack gekocht en wil onder de 10 kg blijven om mn rug te sparen :P

Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 18:23

Poes, India al gedaan? ;)

Dat is de reden dat wij nu naar India gaan. Wildlife & Natuur!

@Minikatje, 7,5 kilo inclusief kampeerspul, respect!
Ik wil nu onder de 10 kg blijven en dan is dat in principe alleen camera (ca. 3 kg)+kleding+beetje voorraad eten. Moet lukken als ik jullie zo lees :)

Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:46

Chantal, wij gaan over 2 weken (half november dus) naar India. Hebben jullie daar al naar gekeken? :)

Hebben jullie nog tips voor de paklijst? Kan echt niet inschatten wat ik nodig ga hebben als we een maand door India reizen. Waarbij de temperatuur meestal tussen de 20-25 graden ligt, maar in de Himalaya zal het kouder zijn. Hoeveel broeken/shirtjes? Blote benen is ongepast dus wat voor een broeken zijn praktisch? Help! :)

Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:20

Picassox schreef:
Hmm India is echt prachtig maar zou ik afraden als eerste backpack avontuur. Vraagt toch wat meer voorbereiding, hygiene is slecht (lees: twee voedselvergiftigingen in vier weken tijd ondanks alleen de simpelste rijst eten en ei en vlees vermijden), ook openbaar vervoer is moeilijker en je bent vaker afhankelijker van private tours. Ik ben overigens alleen in Noord-West geweest, weet dat het zuiden 'makkelijker' is. Toch zou ik dat land niet kiezen als eerste backpack avontuur...

Wel tof dat je naar India gaat Laura, het is prachtig maar vraagt inderdaad wel wat voorbereiding. Welk deel ga je doen?

Mijn paklijst was ongeveer:

Kleding:
- 1 bikini (evt met T-shirt/broekje mocht dat gewenst zijn bij het hostel/hotel/zee, vaak wel namelijk!)
- 5 paar sokken
- 5 strings
- 2 beha's
- 1 sport beha
- 2 T-shirts
- 1 shirt lange mouw
- 1 hempje brede bandjes
- 1 langere/strakke sportbroek (voor hikes)
- 2 lange losse broek (zo'n dunne harem broek) en/of 1 lange rok
- 2 lange jurken
- 1 paar slippers
- 1 paar gympen die altijd lekker lopen en liefst snel drogen

Toiletartikelen:
- 1 mini flesje shampoo of liever nog bodywash/shampoo/kledingwasspul in 1 (te koop bij de Bever)
- 1 tandpasta
- 1 tandenborstel (of eventueel eentje extra in handbagage mocht je bagage paar dagen kwijt zijn)
- de pil
- tampons (als je ze nodig hebt, in Azië alleen maandverband te koop!!)
- een kleine haarborstel
- 2 of 3 haarelastiekjes
- eventueel haarband van stof ofzo als je dat prettig vind als het heel warm of heel koud is
- 1 fles zonnebrand factor 30
- 1 scheermesje
- 1 nagelschaartje
- 1 mascara
- 1 make-up verwijder doekjes

Overige dingen:
- 1 lakenzak
- 1 geïmpregneerde lakenzak met DEET
- Detol anti-bacteriële handzeep
- Detol vochtige doekjes
- vochtig toiletpapier
- een gewone rol toiletpapier
- jodium/ontsmettingsmiddel
- 1 pakje paracetamol
- veel (!) ORS
- 2 pakjes diarreeremmers
- 1 velletje pleisters
- 1 noodpakket Malariapillen
- 1 set reisziekte pillen
- 1 pakje hoogteziekte pillen indien nodig
- 1 zonnebril
- 1 grote fles DEET
- 5x je paspoort kopie (met en zonder persoonsnummer om achter te laten bij bijv scooterverhuur)
- 2x pasfoto (Amerikaans formaat)
- set oortjes voor muziek luisteren
- set oordopjes voor rumoerige hostels
- eventueel slaapmaskertje voor vliegtuig/rumoerige hostels
- Lonely Planet
- Packingcubes
- Lange dunne sjaal die je als rok en omslagdoek kunt gebruiken (niet doorzichtig!)
- 1 sneldrogende handdoek
- 1 hammanhanddoek
- 50 dollar cash (pinnen op schiphol) Just in case of ;) en een paar euro's misschien
- eventueel kussensloop bij viezere bedden/hostels
- wereldstekker

Geloof dat dit was wat ik mee had. Had zo'n 9 kilo bij me, meer dan genoeg! :)


Hier kan ik wel wat mee! :) ik stuur je vanmiddag nog even pb met wat vragen ;)

Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:18

Onze reis begint bijna :D

Vandaag de laatste dingen inpakken en vanavond de kat naar de oppas brengen, en dan morgen richting India! Spannend!


Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:41

Ik ben net terug uit India na een maand rondreizen.
Kan niet zeggen dat ik me onveilig heb gevoeld als vrouw zijnde, maar ik had ook altijd mijn vriend naast me lopen eigenlijk. Dus dan is het niet vergelijkbaar denk ik..

Vond de mannen eigenlijk juist heel beleefd/afstandelijk naar me toe. Spraken altijd in eerste instantie mijn vriend aan en spraken altijd beleefd met 'Miss'. In Afrika werd je na gesist.. "Pssst, sister, psssst" :') Dat was een stuk vervelender haha.

Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 13:38

Mijn vriend en ik zitten eraan te denken om volgend jaar een reis te maken naar Zuid-Amerika.
We hebben al aantal keer Afrika gedaan en vorig jaar India.

Echter lopen we bij Zuid-Amerika een beetje tegen de taal aan, we spreken beiden geen woord Spaans of Portugees. Hoe ervaren mensen dat die er zijn geweest? Lukt het ook met Engels?
En daarnaast twijfel ik soms over de veiligheid. Ik krijg er al gauw een beetje 'maffia' idee bij, maar dat kan natuurlijk een ongegrond vooroordeel zijn van mij.

Ons doel op reis is vooral wildlife zien. Zijn er hier mensen met Zuid-Amerika ervaring die mij iets wijzer kunnen maken? :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AndreaB, Eleionomae, Esther, Fair, Googlebot, ingvdh, Miran, nuscaniels, petraaken, Yipee en 74 bezoekers