Nieuw Zeeland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 09:58

Ik woon hier en het bevalt me echt prima. Zijn in 2013 voor 3 jaar geweest, toen nog 1,5 jaar in NL gewoond en bevallen. Nu weer terug sinds augustus. Als backpacker geen ervaring. Wat het visum betrefd, je moet een visitor visa hebben. Geen zorgen die krijg je automatisch als je bij de douane door gelaten wordt. Wél zorgen dat je een retour ticket hebt want anders kom je er niet in. Als je eten meeneemt(ook water valt daar onder) aangeven op je decleration.

Wat Invercargill betrefd, hier kun je tegenwoordig als toerist (tegen vergoeding uiteraard) op shovels en rupskranen rijden. Ook is er een auto museum geopend en is er een brandweer museum.


daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:02


daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:08

__Sannne schreef:
Je kan prima binnenkomen op een enkeltje. Zolang je maar kan aantonen genoeg geld te hebben voor een terugreis. ;)


Dat zijn toch echt uitzonderingen en met het huidige immigratie beleid wordt er steeds strenger opgetreden.

Wat zonnebrand betrefd: banana boat, nivea sensitive and cancer society zijn daadwerkelijk getest op UVA and UVB bescherming voor de NZ'se zon.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:32

__Sannne schreef:
Volgens mij staat het in het visum aangegeven dat je of een retourticket moet hebben, of een x bedrag op je rekening. Dat was in ieder geval het geval toen ik mijn visum in 2016 aanvroeg. 2 keer het land ingekomen op mijn working holiday met een enkele reis en beide keren werd er nergens naar gevraagd.

Mocht het in het laatste jaar gewijzigd zijn, dan staat het vast wel op het visum zelf.


Dat is dus een working holiday visa. Een vakantie visum hoef je niet aan te vragen en daar heeft ts het over. Die krijg je automatisch op het vliegveld van Auckland of Christchurch.


daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:44

gribaldi schreef:
Eten en drinken neem ik niet mee.


Wij nemen altijd eten en drinken mee, hebben al meerdere keren last van flinke turbulentie gehad waardoor er dus geen eten en drinken geserveerd kon worden. Het is nog 3-4 uur vliegen extra (brisbane-auckland) vanuit Australië. Weet niet of je via Australië vliegt, dan heb je namelijk ook nog een visum voor Australië nodig.

Wat internet en mobiel bereik betrefd, ze noemen hier het percentage "where kiwis work and live" en dat is dus in de dorpen en steden. Sta er dus niet verbaasd van dat je geen bereik hebt.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 08:34

Floran schreef:
Eten en drinken mag je ook gewoon meenemen het vliegtuig in, maar niet door de douane

Ja wel hoor, je moet het alleen melden en dan kijken ze wat wel en niet mee mag.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:45

Barra, bedoel je rotorua of rotoroa island?
In Rotorua:
Buried Village of Te Wairoa: New Zealand's most visited archaeological site where stories of the 1886 Mt Tarawera Eruption come to life!
-Hamurana Springs;
-Whakarewarewa Forest;
-Government Gardens;
-Kuirau Park;
-Kerosene Creek;
-The Blue Lake (Tikitapu), Green Lake (Rotorkakahi) and Lake Rotorua.
Ik heb ze zelf allemaal nog niet gedaan, hier is de prioriteit eerst het huis renoveren.

Rustig in NZ haha, nooit. Stikt hier 365 dagen per jaar van de Aziaten.

Term 1 start dit jaar tussen 28-1 En 7-2. Op 6-2 is ook nog Waitangi day, is ook een public holliday.

Haaien tour bluff/Stewart island was toevallig laatst in het nieuws dat er nog maar 1 operator een license voor had. Lokken met aas is verboden, dus garantie zal je niet hebben denk ik. Zijn plekken op Stewart island te vinden waar 7-gill sharks bijeenkomen en samen jagen.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 08-01-19 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:01

Barra, ik heb mijn bericht nog even aangepast voor rotorua. Jullie gaan weer voor de auto's

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:07

NZ is tegenwoordig erg druk. Plaatsen als b.v. Wanaka en Queenstown zijn Niet altijd zo meer heen te rijden en denken dat je wel wat vind als je op bestemming komt. Freedomcamping begint (gelukkig) op steeds meer plaatsen verboden te raken als je geen toilet (En dus een vuilwatertank) in je camper hebt.

@barra, we hebben ook een speedway op oreti. Wil nou wel eens meeten, :D

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:24

Geen idee eigenlijk wat er rond rijdt. Zijn 2 banen volgens mij.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 08:44

Er is een hele grote brand bij Nelson, ik weet dus niet of abel tasman wel een aanrader is nu. Het is nu wel redelijk windstil dus hopelijk hebben ze het nu snel onder controle maar gaat wel om 2500+ hectare. En een aantal gebieden zijn geëvacueerd. Ik zou dat dus wel eerst even uitzoeken voor je die kant op rijdt. En verder is er een kennis in Mosgiel (zuiden van Dunnedin) (silver stream horses, Barbara verlinde) die buitenritten organiseert, is een leuke spontane Belgische


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jacquelinee_, Yipee en 63 bezoekers