Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 13:19

Zijn dit ook landen waar de minste cultuurshock te verwachten is? Ik ben alleen nog in het Midden-Oosten geweest :o Gezien de landen waar ik tot dusver heen geweest ben is het eigenlijk bizar om dit eng te vinden, maar mijn comfortzone is de Arabische wereld :')

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa



Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 11:46

Dankjewel voor alle suggesties dames, ik ga ze allemaal eens rustig bekijken, en dan hoop ik in mei volgend jaar op pad te kunnen :D

Mijn volgende bestemming is Iran. Er waren Black Friday deals I couldn't resist := :=

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:49

Leuk, al die suggesties voor landen die ik nog nooit zelf bedacht had! Taiwan gaat ook op de lijst, al neig ik toch meer naar Vietnam of Thailand op dit moment.

Ik ben als een kind zo blij, Iran staat al jarenlang bovenaan mijn verlanglijstje... het is maar twee weken, maar heb net 160 euro betaald voor een retourtje, dat is echt bizar weinig geld, daar kun je ook geen nee tegen zeggen *\o/* *\o/*

Ik ga volgende week nog even naar Portugal (vakantiedagen opmaken..), maar daar ben ik ineens wat minder enthousiast over _O-

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 19:44

Jij bent er geweest? Zo ja, any word of advice? :D

En ik ken Polarsteps helemaal niet, moet ik eerlijk bekennen :o Zou ik daaraan moeten doen?

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:51

Anna schreef:
Al heel lang zou ik ook graag naar India gaan! En hoewel het alleen reizen me goed is bevallen durf ik dat naar India nog niet aan. Heeft iemand ervaring met het online zoeken van een reismaatje? En eventueel tips voor waar in India je moet zijn? Idee is om 2-3 maanden weg te zijn, maar daarbij wil ik ook graag nog naar sri lanka en eventueel Nepal of Myanmar gaan.


Je zou bokt.nl kunnen proberen. Narya bijvoorbeeld, die zou ook best nog eens naar India willen, maar die durft ook niet alleen :')

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:30

Ik ben net terug uit Iran en in love <3 Wat een fantastisch mooi land en bizar goedkoop ook nog, echt een aanrader voor dames die eens van de standaardlanden willen afwijken :j

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:20

Ohhh, dat staat dan weer op mijn lijst! Hoe is het daar?

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:36

Ja, een hoofddoek is verplicht, maar veel Iraanse dames en toeristen dragen 'm losjes en laten soms de helft van hun haar gewoon zien :P Ik heb één onprettige situatie gehad, die voorkomen had kunnen worden als ik niet zelf iets oerstoms gedaan zou hebben, maar voor de rest van de tijd vond ik Iran als vrouw alleen echt prima te doen. Ik werd nauwelijks aangesproken op straat, of alleen voor een heel kort gesprekje. Ik heb mij er bijzonder veilig gevoeld en vond de mannen enorm respectvol tegenover vrouwen :j

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:15

Emmaa_ schreef:
USA gelijk na Iran zou ik op dit moment ook even niet doen..

Dat het verplicht is kreeg ik idd mee, maar vind het altijd lastig om te bepalen in hoeverre dat ook voor toeristen geldt en hoe snel je problemen krijgt als je het niet doen. Afgaande op een aflevering van Anthony Bourdain ( :') ) zijn de mensen iig wel heel vriendelijk, heb jij dat ook zo ervaren? Volgens mij is het echt zo'n land waar iedereen oordelen over heeft maar wat uiteindelijk misschien wel een van de leukere bestemmingen is. In mijn geval zou ik niet in m'n eentje reizen maar waarschijnlijk met mijn vriend oid, denk dat dat het ook wel makkelijker maakt. Maar eerst Cuba, daar willen we echt nog dolgraag naartoe voordat het volledig overspoeld wordt met Amerikanen in resorts.


Het moet inderdaad ook als toerist, en het niet doen is geen goed idee, maar ze zijn er best makkelijk in, dus een beetje haar laten zien is niet erg. Sterker nog, ik had een echte hijab meegenomen en mijn Iraanse vrienden vonden dat ik er maar veel te religieus uitzag. Kreeg ook overal de vraag of ik soms een bekeerde moslima was :D De problemen met Iran zitten 'm vooral in het regime, dat internationaal gezien lastig vrienden maakt, maar vond de mensen inderdaad enorm vriendelijk en behulpzaam. Het is niet echt een toeristische bestemming, dus ze zijn vaak heel nieuwsgierig naar wat jij in Iran doet. Zo werd ik op sleeptouw genomen door een familie van drie generaties die alles wilden weten over Nederland.. en daarna door een groep jonge meiden die graag wilden weten wat ik daar wel niet alleen deed :D En ook kleine meisjes die hun Engels wilden oefenen, zo schattig.. 'excuse me miss, are you a tourist?' en 'thank you for talking to me' <3 <3 <3 Waar ter wereld heb je dat nog?

Ik heb de foto's nog niet op de computer gezet, maar op https://www.instagram.com/dutchie_abroad/ alvast een voorproefje. Iran is schitterend, maar kampt met een behoorlijk imago probleem, dus wellicht dat ik later nog eens een heel topic maak.

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:30

Niet moeilijk misschien, wel duur... 160 euro ;(

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:25

Ik ben de afgelopen jaren in Turkije, Jordanië, Israël, Egypte, de meeste Golfstaten en Iran geweest, dan wel alleen, dan wel met een vriendin. Vond Oman prima te doen met z'n tweeën, alleen kun je zonder auto eigenlijk vrijwel niets, het is niet echt een backpackvriendelijk land, zeg maar. Maar als je bereid bent om een auto te huren, dan moet je vooral gaan, want Oman is fantastisch. Stuur maar een PBtje als je meer wilt weten!

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:00

Ik was heel erg fan van Iran, maar zou dat toch niet in de zomer doen ivm kledingvoorschriften.. :o

Ik ben net terug uit Koeweit en ben nu aan het bedenken waar ik van het voorjaar naar toe ga. Ik neig naar de Verenigde Arabische Emiraten. Niet echt een backpackparadijs, maar is wel veel meer dan alleen Dubai :j

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:59

Yup! Wat wil je weten?

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:17

Ik was vooral groot fan van Oman, zulke schitterende landschappen en wat een geschiedenis! Dubai vond ik niet zo bijzonder, vooral futuristisch en toeristisch, maar ook daar is het mogelijk om de niet-zo-standaard dingen te doen. Ik was het grootste gedeelte van de reis met een andere jongedame, maar ook alleen zou ik daar prima naar toe durven gaan. Omanis zijn heel vriendelijk, absoluut niet opdringerig, en je lastig vallen doen ze ook niet. Het is alleen niet echt een backpackbestemming omdat het schreeuwend duur is vergeleken met de standaard backpacklanden, en je zonder een auto eigenlijk nergens komt. Wij hadden een gewone auto, geen 4x4, en buiten de stad is het prima rijden, want de wegen zijn vrijwel leeg. Je kunt met een gewone auto bijna overal komen, alleen Jebel Shams niet. Dubai is wat dat betreft wat makkelijker omdat afstanden daar klein zijn en er een metro is, auto huren is daar niet nodig (zou ik ook niet durven, ze rijden als gekken daar :p), al zal je dan wel af en toe een taxi moeten nemen. We zijn via Muscat naar Nizwa, de woestijn, de wadis en Sur gereden, maar niet helemaal naar Salalah, al schijnt dat ook erg mooi te zijn. In Dubai hadden we het geluk vrienden van vrienden te hebben, in Oman hebben we 1x Couchsurfing gedaan en voor de rest hotels. Hostels kennen ze niet, reken op minimaal 50 euro per nacht per persoon voor een eenpersoonskamer. Ik denk erover om binnenkort weer terug naar de VAE te gaan en dan de andere Emiraten en Dubai-dat-niet-zo-standaard-is, maar heel eerlijk gezegd, dat kost toch een smak met geld.. een week daar is een maand in Thailand, zeg maar :') Oman is absoluut de moeite waard though, fantastisch land :j :j

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:44

Wij hebben niet gekampeerd, hadden daar ook niet echt de juiste spullen voor. Weet ook niet of ik dat zou durven eerlijk gezegd.. de laatste keer in de woestijn zat er doodleuk een schorpioen in de tent, en mijn local vriend zei dat dat als je zover van de beschaving een aanraking met een schorpioen hebt, je het niet tot het ziekenhuis gaat redden :') Is die 1500 inclusief vluchten? Wil je nog bepaalde tours doen? Kamperen in de woestijn onder begeleiding was bijvoorbeeld behoorlijk aan de prijs, denk 100-150 euro al. Je kunt het vaak natuurlijk wel zo gek maken als je zelf wilt. Dubai heeft een klein aantal hostels die redelijk betaalbaar zijn bijvoorbeeld (vanaf een euro of 25-30 geloof ik), en budget hotels in Oman hoeven ook geen 80 euro per nacht te kosten. Je hoeft ook niet persé in echte restaurants te eten, je kunt ook de kleinere stalletjes of traditionele restaurantjes proberen. Maar in vergelijking met Nederland is het gewoon een dure bestemming. Zou persoonlijk in Dubai geen auto huren, maar de metro gebruiken en een taxi nemen waar nodig, en dan de bus naar Muscat te nemen (is direct, of was het in ieder geval een paar jaar terug :P), en dan de auto huren in Muscat. Ik kan mij niet meer zo goed herinneren waar we die auto precies hebben gehuurd of wat we betaald hebben, volgens mij hebben we gewoon een van die internationale bedrijven op de luchthaven gedaan en de auto vanuit daar meegenomen.

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 18:37

poes schreef:
Een auto huren vanaf een luchthaven is ook weer iets duurder dan van een stad.


Vaak wel ja, maar een taxi nemen naar de stad en daar een auto huren is vaak nog veel duurder :P

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:03

True, maar dit ging over Oman, toch? :p

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 11:13

Heeft iemand nog leuke deals gescoord met Black Friday? Ik ga van het voorjaar naar Libanon met een leuke korting *\o/*

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:34

Ik ben ook groot fan van Iran!

Mijn eerste reis was Schotland, omdat ik daar toevallig al studeerde :') Volgende maand ga ik al naar Libanon *\o/*

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:27

mvdende schreef:
Je kan ook "simpel" beginnen met een Interrail trip door Europa. Die kan je zo makkelijk als gek maken als je zelf wilt. Makkelijk door alleen naar de grote steden te reizen en gek door juist de kleinere plaatsjes op te zoeken.

Voordeel van Interrail is dat je niet met visa en inentingen hoeft te klooien, maar je alleen druk hoeft te maken over het reizen zelf.


Zo ben ik inderdaad ook begonnen, met de backpack door Schotland. Je hoeft je daar niet al druk te maken over taalbarrieres of dat je gekke dingen doet omdat de cultuur zo anders is :') Europa is over het algemeen vrij gemakkelijk met het OV te doen, dus ideaal om mee te beginnen :j

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:58

Ik weet niet in wat voor omgeving jij leeft, maar het grootste gedeelte van de mensen die ik ken is nog nooit in Thailand geweest hoor, en zeker niet voor een eerste reis :P

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:12

Picassox schreef:
Lieve medereizigers :) ,

Ik heb een luxeprobleem en in mei een maand 'over'. Ik wil graag backpacken, als vrouw alleen naar een leuke, mooie en interessante bestemming. Ik zit momenteel te kijken naar Mexico, Curacao of Myanmar. Een beetje betaalbaar is wel fijn aangezien ik (nog) student ben. Ik vind momenteel vliegtickets van rond de 500 - 600 euro retour en kan redelijk cheap leven in de meeste landen. Iemand nog bestemmingen die absolute aanraders zijn of goedkope tickets weten naar een goede bestemming? Ik heb overigens al best wel wat landen in Zuid-Amerika en Azië uitgespeeld en spreek basis Spaans...


Iran <3 <3 <3

Bizar goedkoop om te vliegen via Pegasus, bizar goedkoop om rond te reizen.

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:08

nova_zodiax schreef:
Sakura789 schreef:
En het meest fantastische land wat er is :D

Ben jij daar alleen heen geweest ? Ontmoet je ook andere reizigers ?


Ja en ja. En wat Sakura zegt, ook mijn favoriete bestemming dusver! Er zijn echt wel behoorlijk wat backpackers daar en de meesten doen wel een standaardrondje, dus kwam idd sommige mensen ook meerdere keren tegen in andere steden :')

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:56

Domi_94 schreef:
Hallo bokkers,

Mag ik mij hier ook melden? Het staat al heel lang op mijn lijstje om te gaan backpacken in Midden- en Zuid-Amerika, maar voor nu ga ik een maandje interrailen met mijn vriend in centraal Europa en de Balkan. Iemand nog leuke tips qua routes? Of juist plaatsen waarvan je zegt: nee, niet doen.
Op het lijstje staan sowieso de Plitvice-meren, Montenegro, Servië en Noord-Macedonië. Daarnaast zal onze eerste bestemming Praag worden en is mijn vriend al iets te vaak in Boedapest geweest :=


Ik vond Mostar in Bosnië erg indrukwekkend :j

Maandag lekker vrij, dus ik ga een lang weekend naar Dresden. Wel heel letterlijk een backpackreis, met alleen een ieniemienie rugzakje :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 19:30

Hoe vond je Maleisië? Die staat op de nominatie voor volgend jaar :D

Ik ga binnenkort met mijn backpack naar Centraal-Azië <3 <3 <3

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, GoogleAdsense, laura22, maaikemuis, moonsparkle, Naskur11, wendyh en 79 bezoekers