Curacao!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:13

Barbulet schreef:
Overal waar kalm water is is dat geen doen := En toch heb ik eigenlijk altijd gewoon slippers aan.

Dat klopt, maar het is wel echt een heel groot verschil aan welke kant je op t eiland zit.


DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:23

Behalve als je zwanger wilt worden in de nabije toekomst, of zwanger bent.. Dan kun je het allemaal maar beter vermijden.

DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:06

Bijna alles is dezelfde keten(oceans encounters), maar de Ocean Encounters bij Lion's Dive is leuk hoor. Daar hebben ze fijne sets en goed advies.

DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:33

Wij hebben meerdere malen schildpadden gezien bij porto Mari, als je met de stroming mee naar rechts gaat. Ook bij playa lagun inderdaad, daar zat er een bijna op het strand en ook 2 gezien bij blue bay, de rotsen uit en dan links.

DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:39

Er zitten bij playa lagun ook erg veel parkieten in de bomen, moet je maar eens kijken. Ik word er altijd heel vrolijk van. Het eten is boven ook best lekker, je kunt er een goed broodje eten. En het uitzicht is ook heerlijk.

DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:40

Ik vind het daar ook altijd goed vertoeven. Als je De baai uitzwemt en dan links gaat, kun je mooi snorkelen. Wij hebben daar ook al meerdere maken schildpadden gezien.


Oh en tussen de rotsen links nog in de baai zit echt een gigantische groene murene.

DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 00:18

1234 schreef:
Ah ja ik ben nu tot het rif gezwommen zegmaar, omdat je daarna toch niet veel zag door de diepte. Maar als je dan dus daar nog verder zwemt en dan naar links, is nog meer te zien? Dan ga ik dat volgende keer proberen. Hopen dat er dan meer mensen snorkelen, anders vind ik het eng in mijn eentje :')
De murene heb ik niet gezien. Volgende keer ook eens op letten.

Ja, langs de rotsen aan de buitenzijde is het uiteraard ook ondiep. Er staat wel stroming dus ik zou wel aanraden om niet zonder flippers te snorkelen en t liefst met een ander erbij.

DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 12:24

Ik ben ook geen fan van jan thiel. Iets teveel mensen op elkaar. En ik zou echt wekenlang bij porto Mari kunnen zitten. Daar geniet ik echt. Ook van het eten tussen de middag

DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:23

Zeker in combinatie met het tijdsverschil vind ik 7 dagen echt te kort. Ik ben ooit wel eens 9 dagen geweest maar ik vind het geen aanrader. Of je moet gek op vliegtuigen zijn

DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:21

XmissdaphX schreef:
Wat raden jullie aan voor 3,5 maand, een scooter of een auto?

Mijn voorkeur gaat eigelijk naar een scooter ivm de kosten :$

Ik vind het daar te gevaarlijk voor. Auto dus.

DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 07:44

Ik vind KLM ook veel fijner, maar tussen de business class en comfort class van KLM zit wel een mega prijsverschil met tui. Dus dat vind ik de meerprijs vaak niet waard en daardoor vliegen we alsnog via tui.

DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:22

Koningsdag is altijd fantastisch op Curaçao. Veel leuker dan in NL. Veel plezier!!

DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:23

Ik vind jan thiel ook het minst leuke plekje van Curaçao. Veel en veel te veel Nederlanders op elkaar.

DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:27

Djilna schreef:
Ik ga later dit jaar ook en zit dan in Jan Sofat. Volgens mij een beetje de rijkere buurt als ik het zo zie :+

Klopt inderdaad, is het Spaanse water.

DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:10

wil je met economy of met comfort reizen? Want dan wordt het prijsverschil erg interessant.

Leuk Suus, dat klinkt als een fantastische vakantie !

DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:36

De comfort of premium comfort bij Arke is dus relatief goedkoop en vind ik prettig. De comfort bij KLM is al flink duurder. Naar de business class tickets kun je beter niet kijken. Om die reden kies is dan vaak toch voor Arke, ondanks dat ik KLM veel fijner vind om mee te vliegen. Maar beetje meer beenruimte is toch ook wel erg prettig.

Persoonlijk zou ik altijd pas op t laatste moment boeken, ik zit meestal voor max 1100 twee weken op Curaçao met comfort class of premium comfort. Maar wij boeken dan ook nooit langer dan 1 maand van te voren.

DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 18:23

texelse schreef:
@tulandro: hoe doe je dat dan met je onderkomen? Want het is toch wel fijn als je kunt reizen op de dag dat ook de accommodatie waar je verblijft vrij komt. (en met vertrek natuurlijk in omgekeerde volgorde)

De 1100 is inclusief verblijf! We gaan meestal naar Lions dive, dat vind ik een heerlijk hotel. Maar ik vind het ook erg duur.

Wij boeken altijd via Arke. Dus reis en verblijf samen. Voordeel van laat boeken is dat je vaak gratis premium comfort hebt, en soms zelfs de Ocean front kamers.

DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 14:23

Heerlijk. Ik begreep dat Avila verkocht is aan de eigenaren van Lions. Ben benieuwd wat het gaat worden!

DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 18:22

Noeni schreef:
Tulandro schreef:
Heerlijk. Ik begreep dat Avila verkocht is aan de eigenaren van Lions. Ben benieuwd wat het gaat worden!


Wij zaten eerst te kijken naar Lions Dive, toen liet de reisadviseuse ons Avila zien. Deze waren qua prijs exact hetzelfde! Heel benieuwd dus

Ik ben zelf erg fan van Lions dive, maar avila is ook een mooi hotel hoor.

DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 22:16

Just_Natural schreef:
Fijn om te horen. Kun je dan ook te voet naar Willemstad in het donker of is dat toch te gevaarlijk?

Vroeger kon je rondom avila echt niet buiten lopen. Maar het is de laatste jaren inderdaad flink verbeterd. Ik blijf altijd wel op mijn hoede en ga d avonds liever met de auto op pad.

DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 22:18

manzano schreef:
Dat is op Papagayo waarsch voor eigen gasten..... dat is niet Jan Thiel zelf. Idd wat Josien zegt.... Jan Thiel is (op heel klein stukje na) gewoon betonnen plaat met wat zand erover.

Blijft dat ik de locatie het grootste minpunt vindt.....
Ieder zn ding hoor. Zijn genoeg mensen die het heerlijk vinden en ook alleen daar blijven.

Klopt inderdaad. Maar het ziet er wel mooi uit en het is sowieso al mooi als je niet eerder op zulke eilanden bent geweest.

DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 06:46

Nadine schreef:
Hallo allemaal! Ik ben me aan het oriënteren voor 10 dagen curaçao. Ben er een 4 jaar geleden ook al geweest, en wil graag nog eens terug. Toen zaten we in het livingstone bij de jan thiel baai.

Ik heb een aantal complexen gevonden:
- Chogogo beach resort (zou dan weer aan de Jan thiel baai zijn)
- Floris suites hotel aan de piscadero baai (dit is een stuk goedkoper dan de rest, is iemand hier al een keer geweest? Heeft deze mindere prijs een reden?)
- Kunuku aqua resort in st willibrord: dit lijkt redelijk de andere kant op dan de normale 'cliche' hotels. Ik vroeg me af of dit een goede plek is voor vakantie (er gaan dagelijks busjes vanaf de accommodatie naar 3 verschillende stranden + willemstad.. het lijkt er aantrekkelijk! Deze staat denk ik op nummer 1 op mijn interesse lijstje.
- bluebay resort, vond ik er ook heel mooi uit zien!

Ik begrijp dat dit een hele waslijst is, maar ik hoor graag ervaringen vanuit de meer ervaren curaçao reizigers :D Tips voor andere hotels (rond 1000 euro) zijn ook altijd welkom. We zijn sowieso van plan de tour naar klein curaçao te doen, dit heb ik de vorige keer niet gedaan. En verder zien we het wel.

De reisperiode is overigens rond 13 september. Is het dan wel leefbaar met de warmte? Ik lees overal dat september de warmste maand van het jaar is!



Om op je laatste vraag terug te komen: september is goed te doen, de temperatuur is heel het jaar redelijk constant. Het enige risico dat je loopt is dat er slechtere stroming kan zijn, omdat er orkanen in het Caribisch gebied voor kunnnen komen. Die komen niet over Curaçao.

Je lijstje met hotels:
-chogogo: ik ben geen fan van jan thiel. Het resort is echt niet onaardig, maar ik vind het net Rockanje.
-Floris suite: beetje vergane glorie, maar niet slecht. Wij zijn er twee jaar geleden nog geweest. Ik zou er niet nogmaals heen gaan, omdat ik het typische Curaçaose sfeertje miste, maar de kamers waren mega groot en a la jan de Bouvrie ingericht. Het leuke is dat je dichtbij Pirate Bay zit, dat is leuk eten.
-kunuku: het resort ken ik niet, maar het ligt wel een eind van de bewone wereld af. Persoonlijk vind ik wel dat het op het mooiste stukje eiland litt, wij zitten bijna heel se vakantie in de buurt van st. Willibrord. Maar je gaat er minder makkelijk s avonds nog Willemstad in omdat je toch nog een soort van terug moet.
-blue bay: dat is mijn favoriet op jouw lijstje. Leuk hotel, of appartementen, park is ruim opgezet en er zit een fantastisch strand bij waar je heerlijk kan snorkelen. Het ligt wel wat verder van Willemstad vandaan, maar het is wel goed aan te rijden. Huurauto is wel een must hoor. Geldt overigens voor alle hotels.

Mijn favoriet is Lions dive, maar daar ga je voor dat bedrag geen 10 dagen kunnen vertoeven.

DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 08:54

Voor het snorkelen mijn grote favoriet: portomari. En playa kalki en blue bay

DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 23:31

Wij kennen veel bewoners en het is gewoon echt niet heel veilig. Ook al denk je dat als toerist vaak wel. Als je die verhalen hoort..


DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:22

Nee, maar dat bewoners in de rijkere wijken extra rondjes rijden om te kijken of ze niet gevolgd worden o.a. Is toch wel iets extremer dan in de westerse landen. Als toerist en stagiaire heb je dat niet zo door hoor, maar als je er al heel je leven woont merk je het wel. De huizen zien er niet voor niets uit als gevangenissen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bonnielau en 148 bezoekers