Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:19

Dag bokkers!

Ik ben ook weer een nieuwe reis aan het plannen met mijn reismaatje.
in 2012/2013 ben ik 5 weken in Australie geweest en vorig jaar ong. 5 weken rondgetrokken in Tanzania/Malawi en Zambia.
Het reizen is me erg goed bevallen en tussen het werken door het voor elkaar gekregen in November een maand weg te kunnen. Tickets naar bangkok zijn vandaag geboekt (goedkope deal gevonden!) en van daaruit gaan we naar Cambodja en Laos. De reis moet nog uit gestippeld worden maar ik heb nu al zin in alle voorbereidingen en het westerse leven even te ontvluchten.
Ik zal het topic terug lezen maar zijn er meer mensen die hierheen zijn geweest? Cambodja zal voornamelijk voor het duiken zijn. Vriendin is hier namelijk al geweest.


Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:40

Oh ik zie het topic weer om hoog komen! Ik heb echt heel veel zin om weer te gaan. We hebben nu een aantal dingen die we sowieso willen gaan doen op reis en gaan vrijdag een globale planning maken. Plan is om niet teveel te plannen zodat we ook een beetje ruimte hebben om te kijken waar we zin in hebben. Maar gezien de tijd moeten we wel echt een leidraad hebben.

Ik ga komende weken toch vast wat reis spulletjes bij elkaar sprokkelen. Vond het vorig jaar in de winter zo moeilijk om aan bepaalde spullen te komen dus dat zal in oktober ook wel weer lastig worden.

luxorvalkje ben jij in costa rica/nicaraqua geweest? Mijn reismaatje was niet heel enthousiast over die landen vorig jaar dus zijn als alternatief naar Afrika gegaan. En dat terwijl ik bij onze oriëntatie echt helemaal enthousiast was. DIt jaar ga ik met haar en ik hoop over 2 jaar met mijn vriend een verre reis te maken en zou hem heel graag mee willen slepen naar costa rica haha. VOlgens mij is dat best goed te doen toch? Alleen de taal lijkt me een drempel

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:41

Jolandaa_ schreef:
Wat is het stil hier :=

Ik heb met een vriendin vorige week tickets geboekt. We vliegen 4 maart naar Dubai, hier blijven we 2 nachten.dan vliegen we via Singapore naar Sidney . Dan per camper verder.

Deze week wat verder uitdiepen. Na een maand gaat zij naar huis en ik blijf nog.


Hoelang ga jij blijven? Ik ben een maand ook geweest en heb echt veel kunnen zien :j wij hadden ong 2 weken camper en 2 weken zelf met de greyhound/vluchten.

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 07:10

Dubbel
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 11-07-16 07:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 07:11

Ik ben in Sydney voor oud en ieuw geweest en we zijn daar naar de dierentuin geweest en een avond wezen eten en naar de bioscoop en naar het park en het opera house geweest . Voor mij was dat prima maar ik ben zelf ook niet zo van de grote steden. We zijn ook naar tbe blue mountains eweest maar neem aan dat je dit ook gaat doen? Wat wel heel vet is als je een busje hebt id the flat rock. We hebben heel lang gegoogled en uiteindelijk kwamen we er achter dat de plek in verschillende talen een andere naam had. Tour gaan er wel heen soms maar wik waren er net voor de schemering waardoor er alleen 1 ander stel wasm het uitzicht id prachtig en levert echt mooie foto's op. Ik zal s kijken voor een foto

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 07:15


Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:44

Australië heb ik betaald omdat ik anti kraak woonde. Afrika vorig jaar en Azië dit jaar heb ik voor gespaard maar dat is ook lang niet zo duur. Als je wilt reizen betekend dat je keuzes moet maken. Ik werk 32/36 uur per week maar woon wel alleen wat mijn vaste lasten duurder maakt. Ik spaar mijn geld voornamelijk voor het ondernemen van dingen en vakanties. Ik ben niet materialistisch en ben bewust met al mijn kleine uitgave (van de boodschappen tot kleding) en eigenlijk lukt het me dan prima. Het is maar net waar je prioriteiten legt denk ik en hoe vaak je weg gaat. Volgend jaar wil ik alvaat gaan sparen voor een huis e.d. Dus hierna zal er iets langer tussen zitten.

Maar toch een luxe vakantie in hoog zomer zal bijna net zo duur zijn als mijn reis van 5 weken dit jaar buiten het seizoen. Het leven daar is super goedkoop. Mijn ticket heb ik na veel zoeken gekocht naar bangkok en was nu bv 385,- . Of ik hier gewoon mijn boodschappen doe en leuke dingen of ik ben daar dat kost me waarschijnlijk even veel. Alleen trips en duiken e.d. moet ik echt even voor sparen. Daarnaast hoe langer je gaat Hoe goedkoper het ivh is. Verder gunstige zorg verzekering kiezen. Ik krijg mijn vaccinaties en malaria tabletten volledig vergoed en dat scheelt toch al gauw 200,-

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:04

Melanie_92 hoe is indonesie je bevallen? Heb je daar gedoken?? Ik heb inmiddels al 3 mooie reizen gemaakt maar mijn vriend niet. Liefst wil ik hem met een comfortabel maar mooi land kennis laten maken en ook enigzins goedkoop aangezien ik ook over eren jaar of 2 een huis wil kopen haha.

Sannens, ik ben een maand geleden terug gekomen uit Thailand en Laos. Ik zou Laos zeker ook aanraden voor 2-3 weken. We vlogen op bangkok omdat dat super goedkoop vliegen is en zijn met een interne vlucht naar Laos gegaan. We hebben alles gedaan wat we wilde en ik ben voor 32 dagen 2140,- kwijt geweest (inclusief, elephant camp met overnachting, zipline en inclusief ik geloof 11 duiken).
Ik moet zeggen dat ik Thailand en Laos helemaal niiet primitief e.d. vond. Geen moment een cultuurshock gehad en eigenlijk altijd in mooie guesthouses geslapen.

In Laos heb je geen grote highlights maar de natuur is prachtig, de mensen zijn heel vriendelijk en je kunt erg veel ondernemen in de natuur maar het is maar net wat je wilt natuurlijk.

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:06

Susan88, op reis had ik een reismaatje leren kennen en die had de Sony Alpha 5000-100 met Lens:3.5-5.6/16-50. Ik vond dit een erg mooie en redelijk compacte camera voor een spiegelreflexkwaliteit.
Ik heb afgelopen jaren geteerd op de camera van een vriendin maar de volgende reis/vakanties worden zonder haar en ik zit nu sterk aan deze te denken. Enige was dat zij hem uit amerika had en dat echt een stuk goedkoper was. Dus ik twijfel nog een beetje om hem nu te kopen of toch even door te sparen. Wat is je max budget?

Aroha, als je de camera in je link vergelijkt met degene die ik op reis gezien heb, welke zou je dan eerder aanraden? Ik ben echt een leek ook. :')

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:30

Ik heb 2 dingen opgeschreven. Ik zelf had de sony alpha 5100 opgeschreven maar vriendin had daarna aangevuld met 5000-100 en dan de lens van 3.5-5.6/16-50.

Dus ben dan benieuwd wat het verschil is tussen de 5000 en de 5100 denk ik. En wat zeggen die lens maten?

Wel fijn om te horen dat jij hetzelfde type aanraad! De foto's vond ik namelijk erg mooi zelfs met automatische stand zonder veel kennis te hoeven hebben.

Zou ik gewoon de standaard versie kunnen kopen of is het slim om toch ook te kijken naar lens e.d. ?

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:30

Aroha bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik sla het op en als ik nog vragen heb dan pb ik je wel even. Ik heb er eigenlijk ook mijn zinnen al op gezet haha. Waar fotograveer je zelf mee? Ook met die?

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:02

Yvette, ik ben in laos en thailand geweest voor 4,5e week.

Emmafalcon hadden ook echt mazzel met de prijs. Via sky scanner. Vlogen eind oktober en begin december terug. koh tao kun je trouwens super goedkoop je padi halen. Ik zat bij big blue diving. Slaap je gratis in een groepskamer op duik dagen. Ideaal en max 4 personen per intructeur

Ik heb in azie malarone gebruikt en in Afrika ook. Mijn stoelgang is er meestal wel van slag. Kan lekker makkelijk van naar de wc. Ik droom wel veen intenser en actiever en ook meer paniek daarin dat ik echt wakker schiet en alles levens echt lijkt. Maar ik droom thuis ook veel. en je hebt natuurlijk veel indrukken op reis. Wel had ik het idee dat de tabletten met alcohol voor een hele zware rare kater zorgde maar daar staat niks over bekend op internet.

Al met al zou ik het zelf zo weer slikken, dat wel. En ik heb CZ diredt speciaal voor het reizen afgesloten zodat alles vergoed werd.

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:48

Dit jaar gaan samenwonen met mijn vriend en had eigenlijk gedacht dat ik afgelopen jaar voorlopig mijn laatste reis had gemaakt omdat ik mij toch ook graag wilde richten op de toekomst samen met mijn vriend en even goed gaan sparen voor een huisje kopen ed over een jaar of 2-3.
Komt mijn vriend er gister mee dat het hem toch wel heel gaaf lijkt om een mooie reis te maken en iets van de wereld te zien en het lijkt hem heel gaaf in een regio rond te trekken zoals tibet e.d. te gaan voor een boedisme-meditatie cursus bijvoorbeeld/hiken.

Vanaf dat moment kwamen meteen de reis kriebels naar boven whaha.
Ik hoop ergens dat ik hem warm kan blijven houden en het kan stimuleren. Nepal lijkt mij erg mooi, het is relatief goedkoop en volgens mij is het ook relatief makkelijk bereisbaar en is de bevolking erg vriendelijk.
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met dit land of andere aanraders? De natuur staat voor mij voorop. Mooie wandeltochten maar ook een stukje van de cultuur/boedisme wil ik mee pakken als ik zo'n reis zou maken.
Ik ben wel al 3 x 5 weken weg geweest. Mijn vriend daarentegen niet dus een relatief wat makkelijker begaanbaar land zou wel fijn zijn.

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:13

Klinkt goed!! Sowieso moet mijn vriend eerst zijn school afmaken en doorstromen naar een nieuwe plek dus ik gok over 1.5/2 jaar pas. Maargoed ergens naar uitkijken is ook niet verkeerd. Ik wil wel echt de combinatie dus dan zou Nepal meer in aanmerking komen denk ik. Alhoewel duiken mij ook heel gaaf lijkt dus dat zou ik ook op een of andere manier willen combineren dan.

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:44

Thailand ben ik inderdaad geweest voor het duiken. Spot goedkoop en prachtig én de whale shark was r! Misschien vliegen op bangkok en het op die manier combineren. Maleisië ook een aanrader ja? Hoe welvarend is het daar?

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:34

Ik heb ook een deuter 60/70 liter. Hij is vrij groot en inderdaad ht gevaar dat je teveel pakt maar dat leer je wel af. Zat op 14 kilo de vorige keer maar volgende keer ga ik sowieso voor lichter. Ik vond het wel fijn met temperatuur verschillen dat ik een vest en sjaal gewoon makkelijk op kon bergen en grotere souvenirs mee kon nemen terwijl het inpakken makkelijk kon. Ik ben ook echt blij met mn olifanten en schaal uit Afrika bijvoorbeeld en mm wier rook koker. Maargoed ik ga ook steeds maar 5 weken ofzo.

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 14:16

Hoe groot zijn jullie trouwens? Kan mij voorstellen dat dat ook het gewicht kan beïnvloeden

Daarnaast zal een goed aansluitende backpack ook veel lichter voelen dan een model wat niet goed draagt
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 04-05-17 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:15

Mijn vriend heeft zijn roots in bosnie en daar woont ook nog familie. Hij is er al jaren niet geweest en we hebben besloten om de 2 weken dat we vrij zijn daarheen te gaan. Enige kosten zijn het ticket want daar is het leven schijnbaar erg goedkoop en is het erg armoedig dus veel de toerist uithangen is niet eens mogelijk schijnbaar. Hij heeft met de familie een 'huis' waar we kunnen doorbrengen.
Ik ben heel benieuwd, als ik de verhalen hoor is het leven alsof het er stil gestaan heeft en de armoede nog erg zichtbaar door de oorlog die geweest is maar zijn mensen wel heel open. Het zal niet echt backpacken worden maar ik kijk er naar uit weer even weg te zijn uit het westerse leven zonder internet en zonder consumptie maatschappij. Gewoon het simpele leven.

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:18

We zitten in het huis van de familie van mijn vriend. Daar is geen internet of computer en mijn telefoon bundel ga ik daar ook niet gebruiken. Misschien ergens eens op de wifi. We zitten overigens ook ver werg van sarajevo. Maar dat bedoel ik met geen internet. 2 weken geen social media. Gewoon lekker daar zijn, genieten van de mensen, mijn vriend en omgeving!

65 vind ik zelf een fijne inhoud. Ik heb 60+10. Iets groter als mijn vorige maar het model en vorm zat super en kan daardoor ook gewoon lekker een losse trui enzo erin proppen zonder dat ik het precies moet afmeten. Neem hem ook mee op een gewone vakantie of een festivalweekend en dan is het wel fijn als je er wat meer in kwijt kan.

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 10:10

We moeten hier alweer nadenken over vakantie aanvragen voor 2018.
Vriend en ik willen toch kijken voor een maand weg als hij klaar is met school.
Roostertechnisch zou Oktober of November het beste zijn.
Eerst dacht ik aan indonesie wat voor vriend (onervaren met backpacken) makkelijk zou zijn voor een eerste keer, mooi kunt duiken zodat hij zijn PADI kan halen en ook betaalbaar. Lees nu dat oktober juist geen goede maand is voor indonesie?

Hebben jullie tips voor een mooie bestemming met oke weer en wat een beetje betaalbaar is? Wil best wat rond trekken maar vooral kijken hoe vriendlief het bevalt. Zelf heb ik Thailand, Laos, Autralie, Tanzania, Zambia en Malawi al gehad

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 16:28

sri lanka klinkt ook wel heel positief dus! wat is je route geweest daar?

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:07

India vind ik voor een eerste backpack ervaring vrij pittig denk ik. Wil graag dat hij vaker wilt haha.

Ik heb een dure tas gekocht maar dat omdat ik hier gewoon jaren mee vooruit kan en hij vooral ook goed zat. Vond hem ook mooi slank en de kleur ook gaaf. Daarnaast zaten er een aantal dingen op die ik zelf ooo wel fijn vond. Had ook het geld op dat moment. Over decathlon hoor ik wel veel goede verhalen ook dus als die veel lekkerder zit zou ik daarvoor gaan
Hiervoor had ik een osprey en na 1.5e week schoot het rug frame verkeerd waar ik niks mee kon in afrika en heb een maand met een rot vorm gelopen omdat hij in mijn onder rug stak. Gewoon geluk hebben!


Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:23

Lisa91 schreef:
Veel plezier in India!

Mijn backpack tripje door Bali zit er alweer bijna op! Heb super mooie dingen gezien en het alleen reizen ging prima. Heb mijn PADI Open Water vorige week gehaald en morgen ga ik nog duiken op een plek waar we hopelijk reuzenmanta's gaan zien.


Hoe is bali rond deze tijd qua weer?? Hoelang ben je op bali geweest. Mijn idee is om rond september die kant op te gaan en te gaan duiken. Ik wil heel graag de reuze manta zien en mijn vriend ook zn padi laten halen en samen te duiken. Ik dacht een week of 3 te gaan zodat mijn vriend in ieder geval een dag of 5 heeft voor zijn padi en we zelf ook kunnen duiken maar ook meer van daar te kunnen zien

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:51

Mocht er nog iemand interesse hebben in een backpack. Ik verkoop mijn backpack van Deuter aircontact 60 +10 L met flightbag (nieuwprijs samen was 298,90) omdat ik geen reizen meer zal gaan maken op korte termijn... Tas is 1 x 5 weken gebruikt en echt ZGAN
(Woon in Eindhoven), PB maar bij interesse.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Stybba, Suliko, sunny16 en 62 bezoekers