Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:32

Je kunt bij Harmonia kijken voor een buitenrit, en Finca Casju idd. De meeste buitenritten gaan niet echt naar het strand overigens..


picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:13

He, dat pupje ken ik ;)

Waarom had je twijfel linnnh?
Je maakt mooie foto's Fading, als mijn pleegkittens wat groter zijn moet je echt een keer langs komen! Vooral ook om te knuffelen natuurlijk ;) Ze zijn nu dik twee weken en enorm schattig. Mijn eigen camera is helaas afgelopen week gestolen dus kan nu niet zoveel plaatjes maken van ze. Voor mn telefoon zijn ze te snel :')

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 02:03

In het weekend ben ik meestal thuis, behalve zaterdagochtend, dan ben ik in het asiel :)
Verder heb ik niet een heel druk sociaal leven momenteel, veel thuis aan het klussen en met de kittens bezig :o

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:17

Bon bini Christine! Net op tijd voor de hete zomer :D

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 16:09

Ik ben niet bekend met Mexico, maar Curacao is duur. Valt veel mensen tegen.
Het levensonderhoud is hier niet goedkoper dan bijvoorbeeld in NL.

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:04

Geen slecht weer hier, zelfs geen regen verwacht....wel pokkwarm %)

*soms wou ik dat ik een kantoorbaan in de airco had...*

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 15:39

Ik zweer ook bij Off de oranje fles. En een uurtje zappen met een tennisracket is ook wel leuk :o
Nu er zo weinig wind is, zijn er wel muggen en we hebben dit jaar meer regen gehad dan de paar voorgaande jaren...dus er zijn er best wat :(

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:33

Dan smaak je weer naar kaas :')

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:36

Ik kom bijna nooit op Zanzibar, veuls te ver voor mij :')

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 18:33

Haha, ja al 6 jaar ;)

Helaas veel doodgereden katten en ook honden langs de weg. Veel mensen kan het niks schelen, en soms rijden ze zelfs expres dieren dood.
Ik doe zelf opvang van weeskittens en ik ben sinds kort een katten hotel begonnen aan huis :)

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:24

Jullie zijn van harte welkom een keertje te komen kijken bij mijn poezensmurfjes hoor! Ze worden graag geknuffeld :o

Blue Finn is heerlijk, heb ik ook een keer een dagje mee gevaren. Even toerist in eigen land kan ook erg lekker zijn!

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:10

Ik heb je gemist, deed je mee aan het spelletje?

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:20

Ik zit op Bandabou, tussen Barber en Soto ongeveer.

@Fading: gatsie :+ (vegetarier)

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:19

Bij ons in de wijk is een paar weken geleden nog iemand op klaarlichte dag overvallen door 2 mannen met machetes. Op zaterdagmiddag. Ben ik bang? Nee, maar wel waakzaam...

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:58

Alles is relatief.... ik denk dat de kans op een terroristische aanslag hier 0,0 is, dus ja dan is het weer veiliger dan bijvoorbeeld Amsterdam ;)

Ja er is veel criminaliteit en helaas krijgen soms ook toeristen er mee te maken. Maar over het algemeen kun je nog steeds hardstikke veilig hier op vakantie komen.


picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:37

Ik kom vaker in wijken zoals Koraal Specht, Seru Fortuna, Souax. In mijn uppie. Kom bij de mensen thuis om hulp te bieden vanuit de dierenbescherming. En wat wordt ik doorgaans hartelijk ontvangen! Natuurlijk ga ik daar 's nachts ook niet rondlopen maar over het algemeen voel ik me niet onveilig. Maar je moet ook geen domme dingen doen, niet met dure spullen rondlopen etc..

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:58

Na 11 jaar zal er een hele hoop veranderd zijn!! Scuba Lodge is wel leuk, heb er zelf nooit gelogeerd maar hoor er goede dingen over.

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:18

Wat mooi Klaasje! Wat ga je op het eiland doen?

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 02:46

Klaasje schreef:
Woon jij er al lang? Wat doe jij op het eiland als ik vragen mag?



Bijna 7 jaar alweer, de tijd vliegt! Ik heb mijn eigen katten pension aan huis en een kitten opvang.

Hospitality of woningen verhuur is zeker werk in te vinden hier, succes met zoeken in elk geval! Mocht je ergens hulp bij nodig hebben kun je me altijd een berichtje sturen :)

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 15:02

Spannend Klaasje, komt snel dichtbij nu!

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:20

De regenperiode is de laatste jaren erg onvoorspelbaar en er valt ook al jaren minder regen. Je kunt in die periode zeker een bui treffen maar echte regendagen komen hier bijna nooit voor. September is de aanloop naar het regenseizoen, wel behoorlijk warm.

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:28

Djilna schreef:
picobello schreef:
De regenperiode is de laatste jaren erg onvoorspelbaar en er valt ook al jaren minder regen. Je kunt in die periode zeker een bui treffen maar echte regendagen komen hier bijna nooit voor. September is de aanloop naar het regenseizoen, wel behoorlijk warm.


Nou.. 'Winter' 2016/2017 was anders de natste regentijd in 15 jaar. Het eiland was toen ontzettend groen! Ik was er toen in september en januari.

Ik hoop heel hard dat ik komend najaar/winter weer die kant op kan. Erg veel zin.


Dat komt omdat er toen in een paar dagen heel veel is gevallen. Maar dan nog heb je bijna nooit dagen achter elkaar regen. Was het maar waar, onze waterput is leeg en de natuur sterft hier en daar echt af. Er is nu sinds januari al geen regen van betekenis geweest, terwijl we nu in de Kleine Regentijd zitten.

Je kan in het najaar pech hebben met slechter weer, maar een verzopen vakantie zul je niet snel hebben hier. Tenzij je echt pech hebt en we een staartje orkaan mee pakken ;-)

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 13:26

Leuk! Duiken op Bonaire is absoluut mooier dan op Curacao!

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:56

Gefeliciteerd Klaasje! Superleuk om straks weer voor jullie poezels te mogen zorgen!

Grappig, ik vind naar NL gaan geen vakantie meer...het is wel leuk natuurlijk maar vakantie gevoel geeft het niet voor mij. Hoewel het niet meer als 'thuis' voelt na al die jaren. Nederland verandert heel snel. Iets wat je niet doorhebt als je er woont maar als je om de paar jaar er komt valt dat heel erg op. Hier veranderen de dingen minder snel...

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:10

Whizz schreef:
Heeft iemand nog een advies tegen de muggen? Ik wordt echt helemaal lek gestoken! En ja, ik smeer me helemaal in :j ik slaap onder een klamboe en toch zit ik helemaal onder de muggenbeten, %)

+
Waar smeer je mee? Ik gebruik altijd OFF en dat werkt voor mij prima. Het is helaas weer volop muggentijd momenteel. De regens van de afgelopen weken hebben miljarden muggen tot leven gewekt.... _-:(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Lotje033, Miiej, Natasja22, Nymphe, Piekosjj en 80 bezoekers