Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:22

Ja klopt. Het is niet iets wat je ervan moet weerhouden om naar Curaçao te gaan, maar wel iets waar je je bewust van moet zijn.



1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 22:06

Ja autodeuren deed ik sowieso altijd op slot als k autoreed in Curaçao :P gewoon extra gevoel van veiligheid. Ging idd veel via hoofdwegen in het donker. Had wel eens dat k 's avonds verkeerd was gereden, reed daardoor ineens door kleine, smalle en donkere straatjes, in het donker, dat was niet zo'n fijn gevoel :') Ook wel eens met de auto in de wijk Amerikanenkamp (volgens mij) me niet prettig gevoeld. Er gebeurde niets, maar er hing een sfeer die mij zei dat ik zo snel mogelijk rechtsomkeert moest maken. (was ook daar verkeerd gereden)

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:31

Ja bij een huis waar ik een tijdje heb gewoond op Curacao, voor een stage, daar leerde de vrouw bij wie k toen in huis woonde, mij aan om op een bepaalde manier de oprit op/af te rijden met de auto, zodat ik in geval van nood zo weg zou kunnen scheuren. En idd kijken of je niet gevolgd wordt oid. Dat is hier in Nederland echt niet nodig.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:53

Nu al? Beviel je baan in Curaçao toch niet zo goed voor zo'n lange tijd, of had je sowieso het plan om maar voor een jaartje te gaan?

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:44

Begrijpelijk! Wel leuk dat je weer naar NL teruggaat dan! Zal ook wel weer fijn zijn na zo'n tijd.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:59

Het is wel risicovol om in Curaçao met een scooter te rijden, maar uiteraard kán het wel. Ligt er ook aan waar je van plan bent te gaan boeken, maar vaak hebben hotels ook aanbiedingen voor trips. Dan ga je met een busje op pad.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:26

Ah jaloers! :D
Ik ga dit jaar alweer niet naar Curaçao -O- Ik zat zo te twijfelen he, wat ik met vakantie wilde doen. Eigenlijk wilde ik diep van binnen écht naar Curaçao. Ook onder andere omdat ik dan bij m'n stageplaats langs kon, dat vind ik onwijs leuk als ik daar ff gedag kan zeggen en iedereen weer kan zien. :D En het is alweer 2 jaar geleden dat ik geweest ben. Maar ik heb geen reismaatje en alleen naar Curaçao gaan vind ik wat saai. Alleen is ook maar alleen -O- Heb dat al eerder ervaren. :P
Dus ik heb uiteindelijk een andere bestemming gekozen met een groepsreis.... Maar dat betekent dat Curaçao dus sowieso dit jaar afvalt. Achja ooit komt er een keer dat ik wel ga, hoop volgend jaar :D Misschien wil dan wel iemand met me mee.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 19:53

Ik ben een keer na Curaçao naar Suriname gegaan (2 weken). Erg leuk!! Totaal anders en goed te combineren.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:45

DiantaM schreef:
BuenaVista schreef:
Ik ben net terug van curacao.
We hebben in het papagayo hotel gezeten incl ontbijt.
Erg keurig en mooi hotel.
De zijn naar klein curacao geweest. Erg mooi voor 1x. Alleen die bootreis was heel erg. Hadden 4meter golven en stuwing vanaf de zijkant. Boot ging alle kanten op.
Wat wij het aller aller mooist vonden was het zwemmen met de dolfijnen. Echt een ervaring voor het leven.


Ja, ik heb het ook ooit gedaan omdat het mijn droom was, maar als je leest hoe afschuwelijk het is voor de dolfijnen dan doe je het nooit meer.


Het wordt altijd wel enorm opgeblazen hoor! In Curaçao gaan ze goed met de dolfijnen om, in tegenstelling tot in andere landen. Maargoed. Mensen onthouden altijd alleen de opgeblazen verhalen en geloven dat dat de waarheid is. Maar het is een terugkerende discussie altijd. Daarentegen vind ik het zwemmen met dolfijnen in Curaçao wel echt veel te duur als je dat als toerist wil gaan doen.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:00

Ik heb met dolfijnen gewerkt (stages gelopen), waaronder ook in Curaçao, dus weet precies wat er gebeurt achter de schermen ;) K zeg niet dat iedereen maar massaal met dolfijnen moet gaan zwemmen, maar vind het altijd zo jammer dat iedereen het meteen als extreme dierenmishandeling naar voren brengt. Vaak ook nog eens wijzend naar de bekende film uit Japan, wat totaal niet te vergelijken is met wat er in Curacao gaande is op dit moment. Maar dat is weer een andere discussie.

Ik hoop in november goedkope tickets te krijgen, wil dan een weekje naar curaçao :D (iig in een goedkope periode)

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:23

Iemand ervaring met de hostels in Curaçao?

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:26

VinandoW schreef:
1234 schreef:
Iemand ervaring met de hostels in Curaçao?


Ik ben op dit moment nog op Curacao en een vriendin van sliep in The Ritz village geloof ik, was wel prima! Daarna is ze verhuisd naar Bed&Bike en dat is echt een aanrader! In Punda, je bent supersnel in het centrum en genoeg dingetjes dichtbij. Wil je naar een strand heb je wel een auto nodig, maar dat is sowieso een must hier.


Super!! Bed&Bike had ik ook voor gekeken op internet, ziet er super mooi/goed uit! Fijn dat dat dus goed bevallen is bij haar!

Ik wil namelijk in november ofzo, een weekje (9 dagen ofzo) naar Curacao, maar ik denk dat ik alleen ga. Dus dan is een hostel wel heel fijn, om mensen te ontmoeten. In je eentje op het strand liggen/dingen ondernemen enzo is ook niet bepaald gezellig :+

Heb nog nooit in ho(s)tels gezeten in Curacao, altijd in (kleinschalige) studentenhuizen of in een bungalowpark. :P

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:27

Hmm k ga toch maar kijken om in januari te gaan naar Curacao :)) Teveel kans op regen in november, zou t zonde vinden als k net in zo'n week zit met veel regen :+
De vliegtickets in januari zijn vrijwel zelfde prijs als in januari :D

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:27

Afgelopen weekend voor eind januari geboekt, 9 dagen curaçao :D (10e dag kom k terug) nu al zin in. K ga alleen en heb het Bed&bike hostel geboekt. Ben benieuwd. Via hun heb ik ook al een auto gereserveerd. Wel zo praktisch. En een airport pick-up.

K ga ook sowieso minimaal één keer duiken in die week, waarschijnlijk 2 x :D want moet een refresh duik doen. 2,5 jaar niet gedoken.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 18:08

Leuk! Veel plezier!!
Zijn er toevallig mensen die ook in januari (22-30 jan.) naar Curacao gaan/op Curacao zijn? :D

9 dagen zijn indd wel kort, maar toch lekker om er ff tussenuit te zijn. Scheelt dat ik het eiland door en door ken, dus ik hoef niet meer te ontdekken :+ Meer genieten en hopen dat er leuke mensen in het hostel zitten op dat moment. En k wil bij m'n stage van 2,5 jaar geleden langsgaan.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:15

Wow zit dat zwembad bij het huis? :oo

Ik zit 22 januari 9 dagen in Curaçao. :D nu al zin in!

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 22:07

Klaasje schreef:
Lekker @1234 en @relaxed! Waar zitten jullie?


Bed& Bike hostel. Bij Pietermaai is dat.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:51

Echt chill, net als het weer kouder wordt in NL (vanaf 22 januari), ben ik een weekje in de warmte op Curacao }> :D Tenminste dat is wat ze tot nu toe voorspellen haha. Heb er al echt zin in. Nog maar 1,5 week :D

Ik vind dat hutje mutje ook niet heel fijn indd. Zoals bij Jan Thiel.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 07:37

Ik heb er al zoveel zin in *\o/* :D dinsdag al vertrekken. Ff de kou verlaten en naar de warmte. Net nu het koud wordt in Nederland :)) ik ga weg met 1/2 graden en kom terug met 2/3 graden of kouder. Dus zal wel even een klap zijn, van 30 graden naar zo'n 27 graden kouder. Heb m'n backpack al ingepakt.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:11

Ik hoop dat de vliegtuigen wel vliegen dinsdag, het gaat sneeuwen!

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 03:27

Zo fijn om weer terug te zijn :D en ook super blij met de keuze van het hostel, gezien ik hier alleen naartoe ging nu :D Hostel is echt de dikke 9,4 waard die hij krijgt bij de boeking sites. Alles top. :D nog nooit in m'n eentje naar een hostel geweest, maar had nu al iemand met wie k vanavond uit eten kan en morgen naar een strand bij westpunt. (weten nog niet welke) super chill.

Wel al verbrand na paar uurtjes mambo beach :o kan smeren wat k wil maar dat gebeurt toch :)) morgen 3 dubbel insmeren ipv dubbel wat ik vandaag al gedaan had.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:08

Ja zo extreem was het niet hoor, gelukkig! Paar rode plekken net op de grens van de bikini (terwijl ik daar juist extra had gesmeerd omdat ik daar altijd verbrand) en paar plekken op m'n buik, maar ik voel het niet. En m'n voeten, die voel ik wel wat meer. Maar wel meteen after sun gebruikt na een douche.
Ik lag bewust half onder een palmboom, maar de zon draaide natuurlijk ook. En was soms bewolkt. Maar ik ga gewoon heel goed insmeren en dan komt het goed! En ik ga factor 50 kopen ipv 30. Ik herinner me weer dat ik hier altijd 50 gebruikte.
Toen ik maanden in Curaçao was voor stage was ik echt niet normaal bruin geworden. Maar toen had het de tijd om rustig op te bouwen. Bleef ook nog lang zitten na terugkomst.

Ik ga vanochtend ook langs bij m'n stage van paar jaar terug, met de paardentherapie :D super leuk! Daarna door naar westpunt ergens.

Heb gisteren ook al een ochtendje duiken gereserveerd voor dinsdag. Schijnen op de plekken waar we dan heen gaan de laatste tijd veel schildpadden te zitten. Wil eigenlijk ook in het weekend nog een duiktrip doen. Maar verder nog niets gepland, heerlijk! Hangt ook af van de plannen van de andere hostelgenoten.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:52

Ja klopt. Daar ga k denk ik deze week nog wel een keer heen. Even kijken of ik hostelgenoten kan vinden die mee willen daarheen haha. Toch fijner om niet alleen daar te zijn, zeker als k ga snorkelen, ivm m'n spullen :P

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:34

Ik ben gisteren naar playa Grandi geweest, waren er wel pas rond 16:20 en had twee schildpadden gezien. Eén grote dichtbij en één verder weg.
Maar vandaag ga k een dagtrip met duiken doen :D en één van de dive sites is ook playa Grandi :D dus dan ga k gegarandeerd nog veel meer schildpadden zien, van heel dichtbij. Heb er zin in.

Ik ben hier bij t hostel een soort taxi en gids in één haha. Ik ken het eiland al en ben één van de weinigen die een auto heeft. Wel ideaal want zo hoef ik niet de hele week alleen op pad.

Nog even 4 dagen genieten. K ga maandag een dag weer meedraaien bij mijn stage van toen :D super nice.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:30

Vandaag laatste dag in Curaçao ;( :7 inderdaad echt een ontzettend leuke, chille week gehad!! Met veel leuke mensen. Erg goed bevallen om alleen naar een hostel te gaan. Kwam ook wel precies op tijd, de afgelopen dagen was het wel erg rustig in het hostel.

Om half 6 word k door taxi opgehaald. Eerst nog ff chillen bij Saint tropez beach club. Dat is hier om de hoek dus ideaal.

Gisteren nog twee bootduiken gedaan. Weer veel schildpadden gezien. <3 super mooi! Werd wel zeeziek op de boot %) de duiken van zaterdag waren ook waanzinnig trouwens :wow: ontzettend veel schildpadden die gewoon op je af kwamen en dan vlak langs je zwommen, een Eagle Ray en nog meer beesten gezien. En er was een professionele fotograaf mee die foto's had gemaakt van ons met de schildpadden, echt cool. Krijgen dat morgen toe gestuurd. Zelf ook gave foto's en filmpjes gemaakt.

Qua studentenhuis ligt de telamonstraat wel dichterbij het centrum enzo. Dat is wel fijn.
Ik had zelf aan de seru loraweg 5 weken gewoond. Kleinschalig en ook eigen badkamer. Bij http://www.stagehuis.com
Laatst bijgewerkt door 1234 op 30-01-19 14:44, in het totaal 3 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981 en 65 bezoekers