Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Daantjuh88
Berichten: 1724
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:25



Daantjuh88
Berichten: 1724
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:28

Wij gaan altijd naar Westendorf. Sneeuw in Januari is geen probleem! De zonpiste's kunnen in de middag wel wat papperig worden, maar afgelopen jaar hebben we perfecte pistes gehad in Januari.

Daantjuh88
Berichten: 1724
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:48

lucifertje schreef:
Daantjuh88 schreef:
Wij gaan altijd naar Westendorf. Sneeuw in Januari is geen probleem! De zonpiste's kunnen in de middag wel wat papperig worden, maar afgelopen jaar hebben we perfecte pistes gehad in Januari.


Ik zag ook dat Westendorp met andere gebieden verbonden is, maar deze liggen nog lager, going ligt bv op 1300 max, waren de pistes daar oké?


Going kom ik niet vaak, verder als de hartkaiserbahn in Ellmau komen we meestal niet. Is al een aardige rit om te toeren van Westendorf naar Ellmau, maar wel ontzettend leuk. (nu ski ik echt voor de lol. Snelheid is niet aan mij besteed, dus ik ga met 101 slangenvoltes naar beneden en geniet ondertussen lekker van het uitzicht) :') Maar meestal liggen de pistes er wel strak bij, einde van de dag is het nog wel een klus om van brixen terug te komen naar Westendorf. Daar hebben ze echt de blunder van het jaar gemaakt met de aanleg van een nieuwe lift. Te smalle piste voor teveel volk op de zonkant.... -O-

Daantjuh88
Berichten: 1724
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:39

Wij zijn zaterdag weer terug gekomen uit Westendorf! Super week gehad, alleen donderdag dikke mist en de rest vd dagen zon. Maandags waren we in kitzbuhel en de hanenkam lag er super bij, heel apart om tijdens de dalafdaling maar 3 mensen tegen te komen. Echt genieten!! We kunnen er weer een jaar tegenaan!

Daantjuh88
Berichten: 1724
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 10:48

Joltsje schreef:
hallo,

zal ook nog even terug lezen, maar stel gewoon eerst de brutale vraag.
de afgelopen 2 jaar met vriendinnen naar winterberg geweest. maar we zijn inmiddels toe aan wat meer uitdaging haha.

wie weet een leuk adres?

wensen:
5 of 6 personen
4 of 5 dagen weg (do, vr, za, zo, ma)
dicht bij de piste (max 500 meter?)
leuke apres ski
of in de auto, of met het vliegtuig (tips zijn welkom).
het liefst zo goedkoop mogelijk. appartement of wat dan ook hoeft dus ook niet groot of luxe te zijn. als we maar kunnen slapen.
we komen uit friesland, dus vliegen vanaf eelde misschien. ennuuh max 10 uur rijden (al vind ik dat wel heel erg veel al, voor een paar dagen)


Wij zitten altijd in Westendorf, leuke apres ski. Nadeel is dat het laag gelegen gebied is, dus als je in maart wil gaan kun je nog wel wat groene pistes aantreffen. Januari / februari is het meestal prima!! Mijn vriend en ik hebben een x bij Haus Wetti gezeten, pension in het midden van het centrum. Beetje oudbollig, allemaal 2 persoonskamers met eigen douche / wc en er zat ontbijt bij. Wij vonden dit prima, zelf koken doen we toch niet. Misschien met gezelschap vervelend dat je geen gezamenlijke kamer hebt. En Haus Franziska is ook midden in het centrum, zijn alleen appartementen voor 4 personen. en ze hebben 1 grotere voor 6. Zit ook midden in het centrum en als er veel sneeuw ligt kun je tot de voordeur skiën. Kirchberg is ook een mooi gebied, geen ervaring met appartementen daar.

Daantjuh88
Berichten: 1724
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:25

Skiwelt is een pas 235 voor 6 dagen en ski’s met schoenen 120,- skiles weet ik niet, dat hebben we niet meer nodig. Volgend jaar gaan mijn zus en vriend en nichtje voor het eerst mee. Gelukkig kan mijn vader goed helpen, die helpt nu ook geregeld mensen die niet meer weten hoe ze beneden moeten komen. Ik denk dan vaak, sukkels.... te knieperig voor les. Mijn vader gaat ze dan helpen! :')

Wat betreft kleding, mijn 1e skibroek en jas heb ik op marktplaats opgepikt. Bijna nieuw en super mooi voor 50,- heb er 4 jaar in rond gelopen, maar mijn spekjes zijn gegroeid helaas |(


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _KimmeL, boemel, GrapeshotBot en 74 bezoekers