Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:24

Nathazzz schreef:
Even een schopje omhoog.

Mn zoontje heeft inmiddels 2 privelessen gehad en vanaf half november gaat hij 5x 1,5 uur in groepsles skiën in Rucphen.

Hebben er inmiddels al meer mensen geboekt?

Vanaf wanneer zou de wintersportkleding verkrijgbaar zijn bij Decathlon etc?


Wij gaan nog boeken! Wij willen in de eerste week van januari gaan (net na de vakantie).

Ik denk dat in de herfstvakantie de kleding er wel is bij de Decathlon, anders net erna.



iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:57

Uiteindelijk gaan we pas eerste week van februari, want de eerste week januari was helaas geen optie voor mijn vriend met zijn werk. Wie heeft een leuk idee voor een gebied? We zitten gebonden aan een busreis (liefst met Sunweb i.v.m. kortingsbonnen), dus kunnen niet echt overal terecht. Niet een al te groot gebied (a la Les Trois Vallee), en ook niet super klein (zoals Winterberg zeg maar). Dus rond de 100/200 km aan pistes, waarvan veel groen en blauw, of makkelijke rode. We zijn wel ervaren, maar willen gewoon lekker cruisen en niet constant hobbelen en bijna vallen ;). We zijn nu aan het kijken naar Paradiski; La Plagne en Le Grand Domaine; St. Francois Longchamps. Le Massif du Devoluy; La Joue du Loup en Superdevoluy en Le Grand Massif; Valloire en Valmeinier zijn we al geweest en willen we niet naar terug (zijn zoveel mooie plekken, dus waarom naar dezelfde ;) ).We willen graag tips :)

iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:28

Daantjuh88 schreef:
Is de alpenexpress niet wat voor jullie?? Prijzen vallen heel erg mee en je bent vrij om zelf een pensionnetje te zoeken in de buurt.

https://www.treinreiswinkel.nl/wintersp ... oostenrijk


Ik ga eens even kijken bedankt!
Maar we gaan liever met een georganiseerde reis (en liever in Frankrijk hihi).

iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:12

Indy_Mouse_9 schreef:
Begin januari wil je toch ook helemaal niet, veel te koud :brr:

Wij zijn nu twee keer in Paradiski geweest, aan de La Plagne kant. Ik vind het een erg leuk gebied, redelijk 'wijds' en je kan aan de twee 'uiteinden' tot tussen de bomen skien, leuke afwisseling! Er is een gletsjer maar die hebben we nooit gehaald :') Als je een dag flink wilt toeren kan je nog oversteken naar de Les Arcs kant, daar naar de gletsjer en dan helemaal naar beneden. Dat hebben we wel een keer gedaan :)
De eerste keer zaten we in Belle Plagne, de tweede keer in Plagne Soleil. Belle Plagne bij uitstek het leukste dorp in het gebied (op goede hoogte), weinig hoogbouw terwijl oa. Plagne Bellecote en Plagne Centre van die gigantische appartementencomplexen hebben staan en weinig anders. Ligging is ook uitstekend, lekker centraal en op goede afstand van de grote lift.
Ik heb even gekeken, wij zaten ook via Sunweb, in deze appartementen en dat beviel super: https://wintersport.sunweb.nl/frankrijk ... vallon.htm
Klein stukje naar de piste, en aan het einde van de dag een gluhwein op een halve piste afstand en dan zo weer naar het huisje +:)+

Ik heb vorige week skies gekocht *\o/* De lokale ski toko gaat verhuizen en had uitverkoop, dus ik heb nu een setje Atomic Cloud Eleven voor een schappelijke prijs. 1 seizoen in de verhuur geweest, maar zijn nog prima.


Lekkere dikke jas aan en gaan! :D . Is wel altijd lekker goedkoop en heeeeeerlijk rustig! Bedankt voor de tip!

miccamaaike schreef:
Ik zou Superdevoluy en La Joue du Loup links laten liggen. Ik vond dat niet echt een heel boeiend gebied.


We zijn er ook al geweest, daarom willen we daar ook niet meer naartoe. Wij vonden dit gebied wel ideaal qua pistes, met de moeilijkheidsgraad en hoe goed ze te bereiken waren, maar na een half weekje wel al op uitgekeken inderdaad!

iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:35

miccamaaike schreef:
iirrssjjee: nog wel een leuke tip: Portes du Soleil. Dan kun je naar Avoriaz, Chatel of Les Gets.
Prachtig gebied en genoeg relaxte pistes.
Sunweb gaat er heen, en ook met busreizen. Dorpjes in Frankrijk, maar je kunt naar Zwitserland skien.


Haha sorry :+. Maar is dat niet mega groot? Daar zijn we ook niet zo van eigenlijk :+.

iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:27

Wij hebben geboekt! We vertrekken 3 februari met de bus naar Les Sybelles - Saint Sorlin d'Arves. Ik ben hier ooit op mijn allereerste wintersport met school geweest, maar durfde toen niet verder dan het eigen dorp (mietje dat ik ben :+). Maar heb me wel een week lang vermaakt! Dus nu ik wel het hele gebied door durf moet het wel gaan lukken!

iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:35

Nissima schreef:
Ik heb dus geen helm voor het snowboarden, wat ik zelf ook eigenlijk wel gek vind. Ik stap absoluut niet zonder cap op mijn paard, maar snowboarden doe ik dan wel zonder helm. Vind ze vaak ook wel duur, maar ik zal eens bij Decathlon kijken!


Terwijl ke met snowboarden eigenlijk makkelijker op je hoofd valt dan met skieen naar mijn idee! Als je net bij ke tenen sneeuw hapt lig je zo voorover. En aan de achterkant juist een knal op je achterhoofd.

Is trouwens geen oordeel van mij hoor dit! No hard feelings hihi. Ik draag altijd een helm. Ook bij het indoor oefenen enz! Mijne komt trouwens bij de Lidl vandaan. Was toen 20,- eur geloof ik en zit echt meer dan prima!

Vriend draagt geen helm. Zit niet lekker.... En ik kan het 100.000x tegen m zeggen maar daardoor word ie alleen maar eigenwijzer. Ik ben er ook echt niet blij mee maarja, ik kan m ook niet dwingen.

iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:00

florence123 schreef:
Ik ga inderdaad ook eens bij decathlon kijken!

Kunnen jullie mij tips geven voor een skibril?

Vorig jaar had ik een grijze gekocht, categorie 2. Toen ik hem wou opzetten bij bewolkt weer zag ik echt niets. Heb de hele reis met een gewone grote zonnebril geskied en daar zag ik het best mee.

Welke kleur lens koop ik nu het best? Ik wil sowieso een bril om te dragen bij goed weer (eventueel mijn huidige zonnebril) en 1 bij slecht weer.
En wanneer moet ik dan de grijze lens dragen?


Ik heb er 2.... een rode voor bewolkt en slecht weer. Grijze voor het zonnetje! Misschien kun je voor ewn blauwe gaan?

iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 21:13

ElineGC schreef:
Ik ben dit jaar voor het eerst een midweekje wezen skiën in Winterberg. Ik vond het super leuk! Vanaf 1 april tot 9 april heb ik vakantie, kun je dan nog op skivakantie? Zoja, hoe zijn de pistes rond die tijd en welke skigebieden zijn dan aan te raden?


Ik weet dat Val Thorens echt nog heel goed te doen is dan!

iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:19

Alles open hier in Les Sybelles! Alleen wel redelijk druk helaas! Zijn we niet gewend hihi. Blauwe pistes zijn na 11.00uur eigenlijk al niet neer te doen vanwege de hobbels enz. Gelukkig wel sneeuw genoeg. Wifi werkt niet mee, dus foto's houden jullie nog tegoed hihi.
Vandaag afwisselende dag met sneeuwval maar ook zon! Wel erg koud.

iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:19


iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:09

karuna schreef:
Opstaan met knieen en het vallen ervoor ging zo snel dat ik dat niet eens herkend had. Andere niet gezien helaas. Knieen opstaan is niet te doen, de van billen opstaan zou wel handig zijn.

Saai tsja ik ben steeds zo druk bezig met fatsoenlijk naar beneden gaan dat steeds hetzelfde stukje juist handig was. Steeds op dezelfde plaats dezelfde bocht maken, maar was afgelopen weekend wel blij met die langere afdaling. Dit keer langer met naar beneden gaan bezig dan omhoog. :P wel fijn dat jullie nog een ander stukje hadden gevonden


Ik sta eigenlijk altijd op vanaf mijn knieen (omdat ik flowbindindingen heb). Als ik vanaf mijn billen opsta, houd ik meestal 1 hand aan de kant van mijn tenen bij mijn board. Dan probeer ik uit hurkzit op te staan, maar kan ik extra kracht zetten doordat ik met mijn hand kan trekken, snap je?

iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:44

Joltsje schreef:
hallo,

zal ook nog even terug lezen, maar stel gewoon eerst de brutale vraag.
de afgelopen 2 jaar met vriendinnen naar winterberg geweest. maar we zijn inmiddels toe aan wat meer uitdaging haha.

wie weet een leuk adres?

wensen:
5 of 6 personen
4 of 5 dagen weg (do, vr, za, zo, ma)
dicht bij de piste (max 500 meter?)
leuke apres ski
of in de auto, of met het vliegtuig (tips zijn welkom).
het liefst zo goedkoop mogelijk. appartement of wat dan ook hoeft dus ook niet groot of luxe te zijn. als we maar kunnen slapen.
we komen uit friesland, dus vliegen vanaf eelde misschien. ennuuh max 10 uur rijden (al vind ik dat wel heel erg veel al, voor een paar dagen)


Met max 10 uur rijden vanuit friesland kom je niet ver.... Dan moet je al 2 uur rijden voordat je reis eigenlijk pas echt begint... Wij vonden La Joue du Loup erg leuk als je voor het eerst naar een wat groter gebied gaat. Het is overzichtelijk, en niet enorm groot! Dus je zal ook niet verdwalen (2 dorpen aan weerszijden van de berg met daartussen de pistes). Je komt hooguit in het verkeerde dorpje uit, maar dan kan je gewoon terug of een busje pakken!
Hotel l'horizon blanc is een aanrader. 6-persoonskamers. 1x stapelbed, 1x 2persoonsbed en een bedbank. Je balkonnetje kijkt uit op de piste. Heel leuk om hier rond 3 uur te gaan zitten en te kijken naar de mensen die dan de piste af komen! Het is 100m lopen naar de piste/lift. Meteen tegenover je appartement heb je een apres ski hutje. Ik weet dat ze van sunweb/husk vaak speciale avonden daar organiseren.

Helaas is het wel iets verder rijden dan 10 uur, maar sluit wel aan bij jullie wensen denk ik!

iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:02

Ik draag altijd alleen mn skibroek. Krijg altijd zweetknieholtes, dus ga er geen extra legging onder doen :p.

Wij waren 3 weken geleden, toen was het ook zo'n koude week. Ik had toen thermoshirt met lange mouwen, sportshirtje, trui of vest en dan mijn jas.

In de weken met wat normalere temperaturen sla ik het vest of de trui vaak over.

iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 16:45

Sabini schreef:
Hee allemaal! Voor mij geen wintersport in 2018 helaas. Maar februari/maart 2019 (precies over 1 jaar) ga ik wel, naar Oostenrijk (ski gebied nog niet uitgekozen).

Nu ben ik nieuwsgierig... wat jullie zoal uitgeven aan wintersport :o

Lijstje qua spullen:
- Skikleding
- Skimasker, handschoenen
- Thermokleding
- Skibril
- Ski schoenen
- Helm

Lijstje qua 'benodigdheden' verder:
- Skipas
- Huren van skies en skistokken
- Eten
- Slapen
- Drinken
- Eventueel een paar ski-lessen

Ik heb bij mn bank een digitale spaarpot aangemaakt "Wintersport 2019". Welk bedrag zal daar minimaal op moeten komen te staan denken jullie? :$


Skikleding zou je wel kunnen lenen evt? Of ben je van plan om altijd te gaan? Bij de Lidl heb je daar elk jaar skikleding namelijkj. €20,- voor een broek, €20,- voor een jas. En nog sokken, thermokleding, handschoenen voor max €10,- p.s. Dus daar kun je onder de €100,- voor klaar zijn. Helm is maar net wat je wilt, die van mij komt van de Lidl ook, voor €20,-.

Voor de wintersport zou ik rond de €1.000,- reserveren voor je verblijf, eten, skibenodigdheden en de lessen. Daar heb je voldoende aan!

iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 17:00

sureido schreef:
1000??? Daar hebben wij het nooit mee gered hoor. Je moet er ook nog naar toe!


Voor 1 persoon is €1.000,- echt goed te doen hoor! Wij waren met zijn 2en €1.400,- kwijt voor 8 dagen incl alles (Reis, skipas, skihuur, eten, overnachting.

Fee_ schreef:
Met 1000 euro red je het inderdaad echt niet. Wintersport is een dure vakantie...

Ik heb altijd een thermo lange mouw en daarover een vest (bij de h&m hebben ze heel fijne sport vesten). Als het heel erg koud is doe ik nog een poelie ertussen.
En altijd een lange thermo broek.

Las iemand die zweet in de knieholtes. Een thermo is dan juist fijn denk ik.

Ik heb wel eens 20 graden gehad, lagen meerdere mensen in bikini en zwembroek in de sneeuw te zonnen. :+

Dat was ik, maar dan ga ik echt overal zweten met een extra thermo :+

iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 17:46

sureido schreef:
Maar als ik ga skiën ga ik niet elke euro omdraaien en als een zuinige 's middags ergens buiten op de piste zitten met mijn half bevroren broodje en flesje water, in een verlept ski gebied met 10 km piste. Wij hebben ontbeten en avond gegeten in het hotel. Verder lekker geluncht in een hut en flink wat biertjes gepakt. Als je niet van apres skiën houd hoeft dat natuurlijk niet, maar ik zou geen leuke vakantie hebben als ik overal op moet bezuinigen. Periode scheelt ook niet alles, wij waren in de voorjaarsvakantie goedkoper uit als 3 weken later (zelfde reisperiode - vervoer - hotel).

Edit: Maar dit is dus voor iedereen eigen keuze hoe ze de vakantie willen indelen. Als je dit prima kan, kan je misschien wel voor onder de 1000 weg. Je hebt nog een jaar om te sparen en niet alles hoeft tegelijk aangeschaft te worden dus ik zou zeggen doe het in stapjes!


Hmmm ik vind dat je nu alles een beetje over 1 kam scheert.... Wij zaten in een All-Inclusive hotel, dus ontbijt, lunch diner en drinken in het hotel in een skigebied met meer dan 300km aan pistes. Het hotel was helemaal super en we zaten 200m van de piste vandaan. Wij hebben zeker niet bezuinigd, en hebben gewoon een heerlijke vakantie gehad! In een prachtig mooi, groot en enorm goed skigebied. Wij zijn 3 weken geleden vertrokken, dus buiten de vakanties. En hebben een half jaar van te voren geboekt.

Gewoon goed zoeken en dealtjes bekijken, met vroegboekkorting en pakketprijzen bij aanbieders als sunweb of bizztravel kun je gewoon een goede luxe vakantie beleven voor een zeer goed prijsje ;).

iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:07

sureido schreef:
Ja maar ze moet ook nog les en ski kleding, les is al ontzettend duur! Kleding bij Lidl tja..... ga liever voor iets meer kwaliteit maar dat ben ik.


De Lidl skibroek van mijn vriend gaat langer mee dan mijn snowboard broek van Outdoor XL :+

iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:33

Scum schreef:
Wij zijn ook net terug van een lekker weekje :)
Ik heb alleen problemen met de bril. Oftewel... ik heb geen bril.

Mijn probleem is dat alle brillen te dik zijn aan de onderkant waardoor ik niet genoeg zicht heb. En ten tweede drukken ze allemaal mijn luchtwegen bij de neus dicht. Ik kan ze dus niet verdragen.
Een zonnebril kan ik ook niet op hebben, daar ga ik gigantisch mee janken en dan zie ik ook niks meer.

Nu dacht ik aan een helm met een vizier. Ik heb er eentje bij de Decathlon gepast die niet drukte op mijn neus, maar de pasvorm van die helm was voor een rond hoofd en mijn hoofd is ovaal....
Daarnaast las ik slechte reviews over de helm.

Weet iemand een merk bril die misschien wat breder over de neus past en niet je luchtwegen dicht drukt?


Die van de Lidl!

iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:06

sureido schreef:
Ja ipv volgend jaar een nieuwe :D


Is bij IJsland ook ja. Is het topic van 2016 maar loopt nog steeds hihi.

iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:42

Nissima schreef:
Ik heb ook lift issues :+ Het lukt me nu aardig omdat ik ervoor zorg dat ik aan de buitenkant zit en dan gewoon meteen opzij stap zodra het kan. Met snowboard moet je ook eigenlijk eruit glijden maar dan zit je achterste voet nog los en ik weet niet hoe sommigen dat doen maar mij lukt het niet :))


Ik sta rechts voor met mn board en ga dus altijd volledig links zitten. Dan kan ik meteen mn bocht naar links maken en uit de weg zijn voor iedereen. Daarna glijd ik wel op mn gemakje verder of maak mn voet meteen vast als het er schuin loopt hihi.

iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:48

Ik heb een sportopleiding gedaan, best wat klasgenoten hebben hun anwarter...
Punt is; jij bent een nederlanders, kindjes spreken geen duits, frans of engels. Wanneer je dus echt van plan bent om hiermee te gaan lesgeven, sta je gewoon aan beginnerskindjes les te geven, omdat ze jou verstaan. De gevorderden groepen gaan vaak met de oostenrijkse en franse instructeurs mee....

iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:26

sureido schreef:
Ja dat weet ik, in Mayrhofen zaten wel wat Nederlanders die gewoon over rood heen gingen en leuke gevorderde kinderen maar dan moet je je volgende niveau halen :). Je leert er ook echt mooi skien van en lekker in ‘t buitenland werken en doen wat je leuk vind!


Klopt! Maar de kans is dus heel groot dat je 3 a 4 maanden lang alleen maar op de babypiste les staat te geven aan vallende peuters/kleuters :Y) En dan moet je je afvragen of het dan nog steeds zo leuk is! Haha

iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:42

sureido schreef:
Ja, toevallig die ik kende hebben hun anwarter net gehaald en gingen welliswaar wel in pizzapunt maar wel gewoon skient naar beneden haha :+ denk dat je gewoon geluk moet hebben? Ach ja het lijkt me gewoon heel leuk ook om de sfeer etc.


Haha mijn klasgenoten waren iig de sjaak (scheelt misschien ook dat ze in Frankrijk gingen werken ipv Oostenrijk). De cursus zelf vonden ze wel echt fantastisch!

iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:25

Ik heb even een vraagje. Wij gaan altijd naar Frankrijk, maar nu trekt Oostenrijk ons eigenlijk ook om een keer te proberen.
Nu kennen ze in Oostenrijk natuurlijk geen groene pistes. In Frankrijk gaan we altijd van blauw, zelden rood, nooit zwart. Nu is het percentage rode pistes in Oostenrijk flink hoog. Zijn ze echt net zo rood als in Frankrijk? Of is het meer te vergelijken met blauw in Frankrijk?
Ik zit nu vooral specifiek naar Saalbach-Hinterglemm-Leogang-Fieberbrunn te kijken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 bezoekers