London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:35

Hallo iedereen, zou ik mij hier mogen melden. Ik ga in december mijn droom waar laten maken door met Kerst naar Londen te gaan. Dat is iets wat toch wel op mijn bucket list staat :D.

Vanaf welke vliegvelden kan je het beste richting londen gaan? We gaan een hotel boeken bij Hyde Park :)


HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:17

Celiien schreef:
Ik vind persoonlijk LCY en Gatwick t fijnste :j daarna Heathrow. Southend en Luton vind ik rampzalig :')


Oke en waarom vonden jullie dat een drama? Want net Southend en Luton staan inderdaad nu als goedkoopst en ook meest handige tijden vermeld :)

Ja bedoelde inderdaad vliegvelden in Londen. Sorry voor mijn onnauwkeurigheid.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:23

Ah oke, ik ben nu even gaan zoeken en je hebt ook nog wel 2 gunstigere tijdens op Gatwick inderdaad. Degene die ik zag was Soutern Londen en nog een. Dan ben je er om 10uur. Bij gatwick heb je er 1 dan ben je er om 9 uur of 1 om 12 uur, dus jullie zouden naar dan vliegveld eerder gaan?

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:18

Ah oke, dan ga ik mij denk ik toch focussen op Gatwick. Thnx. Ik zag dat elk kwartier er wel een trein ging naar het centrum.

En zeggen jullie dan van koop daar een kaartje voor de trein of online? Ik zag namelijk dat je op: https://www.visitbritainshop.com/nederl ... ilter-area dat je Gatwick express heb voor 24 euro. Of denken jullie dat je op het vliegveld nog goedkoper kan krijgen?

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:32

Ah oke thanks in ieder geval meiden :) En kan ik in londen beter een travelcard of een oycer card? Ik weet niet zo goed wat goedkoper is. Ik ga tenslotte maar 3 dagen eigenlijk.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:08

Ik wil jullie nog even heel erg bedanken voor de hulp hier. Zo net heb ik via expedia een weekendje londen geboekt met een vriendin. Hotel op super locatie en uiteindelijk toch voor gekozen om iets meer bij te betalen om te kunnen landen op Gatwick. Heathrow werd helaas wel heel duur. :D We gaan 16 december.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:25

Expedia is een heel fijne site. Via expedia en hier ben ik ook tot een mooi hotel gekomen. Al is onze prijs wat hoger uitgevallen. Naja het oog moet ook wat :o

Ik zit tegenover Buckingham Palace en vlakbij Victoria Station :)

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:19

Kan je trouwens eigenlijk beter voor 3 dagen londen een Travel Card of zo'n Oyster Card aanschaffen? Ik zit heel erg te dubben.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:46

O bedankt Foaly!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:19

Ik ga komend weekend. Wel een beetje met een dubbel gevoel. Aan de ene kant super veel zin in, maar aan de andere kant is vrijdag mijn opa overleden en heb ik dinsdag eerst een begrafenis. Toch wel even getwijfeld of ik wel zou gaan ja of nee..

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:04

Ja ik heb toch inderdaad tegen mijn vriendin gezegd dat we toch gaan. Nu hoeft het niet perse voor mij, maar dat zal ook wellicht komen omdat de begrafenis is geweest. Maar ik denk dat het wel goed is inderdaad. Even lekker weg. Ik heb zo hard gewerkt..

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:19

Ja ik zou een Oyster card nemen.
Ik ben net terug van weekend je Londen, vorig weekend. Het was geweldig. Het was iets drukker maar heb er totaal geen last van gehad. Vond t niet drukker dan Amsterdam :D

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:55

Wij gingen naar het Grosvenor Hotel, het was echt prachtig! Wij gingen wel met kerst dus het was heel mooi versierd. Maar hoe vond ik het ideaal. Het ligt boven het Victoria Station waar je ook in principe vanaf het vliegtuig af kwam met de trein.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:05

Hallo allen, ik wil met mijn beste vriendin ook dit jaar de kerstsferen proeven, wat was vorig jaar geweldig, alleen wat ergenissen met mn reisgenootje gehad, maar dat mocht de pret niet drukken. Nu komt het voor ons 22 t/m 25 november het beste uit. Ik vroeg me alleen af is er dan ook al rondom kerst genoeg te zien en te beleven in de winkels? Alvast bedankt!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:41

MacavityL schreef:
Jazeker, halvewege november gaat de kerstverlichting aan! (volgens mij dit jaar rond de 17e, maken ze altijd een heel event van).


O super, bedankt!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:35

Ja daar ben ik toen de vorige keer niet eens aan toegekomen. Dat staat ook zeker op mijn lijstje. Kan echt niet wachten.. nu nog even een goed hotel vinden. Vorige keer zat ik in het Grosvenor Hotel bij Victoria station, nu even kijken waar anders heb ook bij hyde park een paar leuke en interessant geprijsde hotels gezien inclusief vlucht.

Wilde eerst tickets via Ryanair maar die is de afgelopen twee welen zo slecht in het nieuws met gecancelde vluchten etc.. de vorige keer was ik met easyJet dat beviel me prima.

Denken jullie eigenlijk nog veel na over eventuele aanslagen in Londen?

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:11

Foaly schreef:
Ik zou ook absoluut niet meer met Ryanair durven vliegen nu. Zou banger zijn dat m'n vlucht geschrapt wordt dan dat er een aanslag plaatsvindt :') Denk nl. dat daar meer kans op is :')

Maar serieus, ik denk er niet zo over na. Ik ben met Oud en Nieuw in Londen en moeder zat me al angstig aan te kijken toen ik dat vertelde, maar ik kan me er echt niet druk om maken :n

Heeft iemand nog West End tips, trouwen? Ik heb al tickets voor Hamilton :D maar zijn er nog andere leuke shows/aanraders? De classics (Wicked, PotO, Les Mis) heb ik al gezien :)


Hahaha ja dat is zo :’) ja ik ga ook gewoon, ben er vorig jaar geweest en de stad heeft echt mijn hart gestolen ook in mijn tijd op de Havo al. Misschien the Lion King als die kog draait? Ik heb die gezien in Londen vond het echt prachtig!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:44

benangelique schreef:
jeuh! 15 december vertrek ik samen met een vriendin naar londen. Wij verblijven bij een air-bnb locatie. we vliegen met easyjet van schiphol en landen op luton. Vanaf daar de bus naar centraal londen en dan met bus of metro naar ons verblijf.
hebben voor de zaterdag een fietstocht gereserveerd via bajabikes


O gaaf dat is ook een mooie periode. Die periode ging ik vorig jaar. Viel me reuze mee met de drukte. Het was druk maar niet drukker dan Amsterdam vond ik. Had nu ook deze periode wel gewild alleen mijn moeder wordt 17 december 50 en ga die week er na afstuderen dus dat was wat minder praktisch. Fietstocht klinkt ook heel erg leuk!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:50

Wauw The May Fair Hotel ziet er ook erg mooi uit.

Mijn oog is nu gevallen op het Millennium Gloucester Hotel London Kensington, ligt vlak bij Harrods geloof ik. Was voor 3 nachten inclusief vlucht 260 euro. Is dat een beetje een goede deal? Ik heb de vorige keer op Gatwick gevlogen, vond ik eigenlijk wel perfect. Een half uurtje met de express was je in hartje London. Kan City ook wel even bekijken!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:26

Wij gaan naar het hotel: Copthorne Tara Hotel London Kensington. Vanmiddag bekeken. Redelijk goedkoop hotel, maar kunnen we lekker ergens uitgebreid eten en shoppen natuurlijk. We vliegen naar Stansted Airport en op de terugweg gaan we via Gatwick. Die was op dat moment de meest gunstigste tijd. Dan vliegen we pas om 17:00 uur. Wilde al heel graag boeken moet alleen goedkeuring van school. Moet nog een verplichte bijeenkomst volgen op school en als die net in die week valt ben ik zwaar de sjaak want dan kan ik niet afstuderen... heb er zo zin in!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 15:57

Taartje schreef:
Ik stap vanavond op de stena Line voor een dagje London morgen met de personeelsvereniging van m'n moeders werk.
Gaan we het Natural history museum bekijken en even shoppen!



O leuk! Ik en mijn vriendin willen ook naar Naturalis History museum. Moet heel mooi zijn, Mn zusje is er geweest.

Grr ben zo geïrriteerd dat ik nog niet kan boeken voordat school antwoord geef wanneer ik me verplichte les is..

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:44

Hoi allen, ik had al eerder aangegeven dat we naar Londen zouden gaan alleen het hotel dat in ons hoofd zit is opeens stukke duurder. Nu vroeg ik mij af of jullie nog leuke hotels hebben het liefst rond Hyde park omdat daar tegen die tijd Winter Wonderland is en het budget het liefst niet zo hoog, zodat we lekker kunnen shoppen.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:26

xxxmh schreef:
HorseTimeXL schreef:
Hoi allen, ik had al eerder aangegeven dat we naar Londen zouden gaan alleen het hotel dat in ons hoofd zit is opeens stukke duurder. Nu vroeg ik mij af of jullie nog leuke hotels hebben het liefst rond Hyde park omdat daar tegen die tijd Winter Wonderland is en het budget het liefst niet zo hoog, zodat we lekker kunnen shoppen.


Lancaster gate hotel


O die had ik ook voorbij zien komen. Vond je het een goed hotel?

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:37

O mooi, want daar had ik ook al nagekeken. En hoe vond jij de locatie verder? Want ik had eerst gekeken naar een hotel onder Hyde park vlakbij Natural History Museum, maar die was inmiddels helaas vol (moet afwachten op antwoord school en die doen er heel lang over).


HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 15:56

paddington schreef:
Volgende week rond deze tijd zit ik heerlijk voor 5 dagen in Londen.. Kan niet wachten *\o/*


O heerlijk! Naar wel hotel ga je!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Herfstblad, Ladyson en 69 bezoekers