Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:43

Wij gaan naar de Diedamskopf in Au en ongetwijfeld ook weer lekker skiën in Damüls. Van 2005 tm 2017 in een huis in Damüls gezeten maar de eigenaren vinden het huis niet geschikt voor kleine kinderen dus nu hebben we en ander huis gevonden wat gelukkig ook een stuk mooier is. Helaas niet meer in Damüls maar wel vlakbij dus het gaat vast goed komen.


miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:05

iirrssjjee schreef:
Uiteindelijk gaan we pas eerste week van februari, want de eerste week januari was helaas geen optie voor mijn vriend met zijn werk. Wie heeft een leuk idee voor een gebied? We zitten gebonden aan een busreis (liefst met Sunweb i.v.m. kortingsbonnen), dus kunnen niet echt overal terecht. Niet een al te groot gebied (a la Les Trois Vallee), en ook niet super klein (zoals Winterberg zeg maar). Dus rond de 100/200 km aan pistes, waarvan veel groen en blauw, of makkelijke rode. We zijn wel ervaren, maar willen gewoon lekker cruisen en niet constant hobbelen en bijna vallen ;). We zijn nu aan het kijken naar Paradiski; La Plagne en Le Grand Domaine; St. Francois Longchamps. Le Massif du Devoluy; La Joue du Loup en Superdevoluy en Le Grand Massif; Valloire en Valmeinier zijn we al geweest en willen we niet naar terug (zijn zoveel mooie plekken, dus waarom naar dezelfde ;) ).We willen graag tips :)


Ik zou Superdevoluy en La Joue du Loup links laten liggen. Ik vond dat niet echt een heel boeiend gebied.

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:27

Oh dan begrijp ik je bericht niet zo goed. Dacht dat het voornamelijk een opsomming was van gebieden die je overweegt, maar het is dus andersom :+

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:30

iirrssjjee: nog wel een leuke tip: Portes du Soleil. Dan kun je naar Avoriaz, Chatel of Les Gets.
Prachtig gebied en genoeg relaxte pistes.
Sunweb gaat er heen, en ook met busreizen. Dorpjes in Frankrijk, maar je kunt naar Zwitserland skien.

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:47

Het is wel een groot gebied idd, maar ik vond het toen wel overzichtelijk. Vanuit Les Gets (dacht ik) kun je 2 kanten op. Het grote gebied in en ook een kleiner gebied in.

Qua tips... uhhhh t is heel wat jaren geleden :+

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:53

Skipassen zijn vaak wel duur als je steeds naar een ander gebied gaat. Voor de eerste dagen betaal je de volle mep.
Ik was lekker in een hotel gaan zitten. Camper moet ook sneeuwproof zijn. Volgens mij is dat ook nog best wat gedoe. Als t slecht weer is zou het niet mijn hobby zijn om steeds te verkassen.

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:31

Skien zonder helm is inmiddels toch wel behoorlijk not done, dus lekker op doen die helm! Je hebt maar 1 hoofd he!

Ik heb mijn helm bij de Perry Sport vandaan, van het huismerk Spex. Dan valt de prijs best wel mee. De ANWB verkoopt ook skihelmen voor een nette prijs. Zelfs de Lidl en Action verkopen soms skihelmen. Dus even zoeken en dan kan t echt wel voor een nette prijs.

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:03

karuna schreef:
Aanvulling hierop. Hebben jullie eventueel nog andere tips/opties voor dat gebied?


Ik heb nog wel een tip voor winterberg om te parkeren. Vanaf parkeerplaats eerst met een sleeplift maar dan ben je wel een de kant van de berg waar veel blauwe pistes zijn en je ook met blauw weer terug komt. Het zou p5 moeten zijn volgens de kaart. Er zit daar ook een skiverleih. Je moet de lift hebben aan de andere kant van de weg.

Hochsauerland Höhenstraße, 59955 Winterberg, Duitsland
https://goo.gl/maps/J1K8QDH8PtF2

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:44

Zo'n rollerband klinkt vooral heel pijnlijk, voor mij geen aanrader denk ik :+

Wij zitten dit jaar op 15 min rijden van Warth & Schrocken en vanaf daar kun je nu ook naar Lech skien, dus dat gaan we zeker een keer proberen! Ben benieuwd!

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 12:25

Als je niet al te ver de Alpen in wilt, kijken dan naar gebieden in Vorarlberg, Oostenrijk. De westkant dus. Wij gaan al jaren skiën in Damüls/Mellau. Veel dichterbij vind je geen skigebied. Apres ski is daar wel wat beperkter.

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 16:51

Linda_Fleur, ik zou zeker niet zonder sneeuwkettingen vertrekken. Je moet ze in Oostenrijk zelfs verplicht bij je hebben tot half april. Dus sneeuwkettingen zijn zeker een must. Bij de ANWB hebben ze sneeuwkettingen, die kun je evt bij niet gebruiken weer terug brengen en dan krijg je de helft retour.

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 17:11

Qua kosten ligt het er ook heel erg aan in welke week je gaat. Ben je gebonden aan de schoolvakanties, dan is het vaak een stuk duurder dan als je in een week buiten de schoolvakanties kunt gaan. Ligt er verder ook aan welk gebied en hoe luxe je het hebben wilt.

Ik heb even uitgezocht wat het bij ons ongeveer kost:

Skihuur: 160 euro voor een week
Skipas: 225 euro voor 6 dagen
Verblijf: ca 400 voor een week? (p.p.)
Eten/drinken: geheel afhankelijk van wat je zelf wilt: Uit eten / zelf koken / apres ski / lunchen op de piste of broodjes mee. Je kunt dit zo gek maken als je zelf wilt. Als je uit lunchen/dineren wilt toch ook zo wel 50 euro per dag.
Reis: 160 euro (afhankelijk van je vervoersmiddel natuurlijk)
Les: 4 dagen kost 243 euro

Skikleding kun je goed bij scapino of lidl kopen. Aanbiedingen in de gaten houden kan een hoop schelen.

Je kunt ook reizen incl skipas boeken, bij bijvoorbeeld Sunweb. Misschien is dat nog wel interessant.

(Als ik dit zo optel schrik ik best haha, gelukkig is mijn skivakantie alleen de kosten van reis en skipas, kom ik daar even mooi weg :+ )

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:44

Ook even een paar foto’tjes, vanaf de Diedamdkopf in Au / Schoppernau. Gebiedje in Vorarlberg.

Vandaag gaan we naar Warth en Schrocken en via daar naar Lech. Ben benieuwd.


[ img ]

[ img ]

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:03

Schrocken is een kwartier met de auto en dan vanaf daar omhoog.

Maar twijfel inmiddels want t sneeuwt nogal. Was niet de voorspelling :(

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:55

Mooie plaatjes! Jammer dat t boarden in St. Ulrich niet wat was. hoe was de arrensleetocht?

Wij zijn zaterdag weer thuis gekomen. 4.45 vertrokken, 14.30 thuis. Dus ging mooi vlot (heenreis ging nog vlotter, in 9 uur daar).
Helaas niet meer naar Warth / Lech geweest. Het was prutweer dus we zijn die dag in het ons bekende Damuls gaan skien. Verder veel op de diedamskopf geskied. Het is maar een klein gebiedje, maar wat een heeeeeerlijke pistes! Ik ben groot fan geworden :D Lekker gemoedelijk en super fijne afdalingen.

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:00

Wat een lift issues, hier nergens last van gelukkig.

Willemyntjee, t was wel vroeg, maar dat is wel de enige manier om vlot thuis te komen in de voorjaarsvakantie. Hebben een zoon van bijna 2 en die gaat niet echt makkelijk slapen in de auto waardoor laat thuis komen niet echt aan te raden is. Doen t overigens al jaren zo, laat weg op de terugreis betekent file, dus dat doen we niet.

Meliss, oeps :+ gelukkig kwamen jullie er net op tijd achter!

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:19

Wauwwww gaaaf!!
Wij waren daar in de zomer, zag de Seiser Alm er toch ietsje anders uit :+

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:45

Heel suf, en vermoeiend haha :+ Maar ja t werkt wel.

Eerste wat ik mijn vriend heb geleerd is hoe hij de (sleep)lift in en uit moest. Scheelde een hoop frustratie.

Zo spannend is de baan in Bottrop nou ook weer niet, dus met goede tips komen jullie samen echt wel beneden. Als jij een beetje kunt skien, komt t wel goed.

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:22

Als je niet gebonden bent aan de schoolvakanties, zou ik echt een week later gaan. Eeuwig zonde om in zo'n drukke week te gaan als het niet per se hoeft. Scheelt je financieel ook nog een hoop vaak.

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:04


miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:03

Sanie, als je het niet erg vindt om naar een klein gebied te gaan, kijk dan eens naar de Diedamskopf in Au / Schoppernau. T is maar 25 km pistes, maar je kunt er echt heerlijk skien en er is een funpark met verschillende jumps en ook nog een kleiner stukje met jumps. T is er heerlijk gemoedelijk en rustig en de pistes zijn er zalig. Nog een groot voordeel: dichterbij kun je bijna niet skien in Oostenrijk. Vanaf Au kun je ook makkelijk naar Damuls-Mellau, dat is een wat groter gebied. Is 10 minuten met de auto. Wellicht het bekijken waard. De andere kant op is het 15 min naar Warth & Schrocken, vanaf daar kun je naar Lech skien.

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:36

Lucifertje, ik ben wel eens voor 5 dagen (3 dagen skien) richting Damuls-Mellau gereden. Een van de meest dichtbij gelegen skigebieden in de Alpen. Groot voordeel is dat je niet over Munchen hoeft, scheelt veel tijd. Wij reden er in de voorjaarsvakantie in 9 uur naartoe vanuit Drenthe (met 2x stoppen, incl dreumes van 2 jaar).

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:56

Oei dat is wel flink aan de prijs ja...

T heeft idd wel even flink vast gestaan vanaf Ulm naar de grens, maar dat is ook wel een beetje pech geweest. Rijden er ieder jaar naartoe en meestal is t best te doen. Zeker buiten de vakanties. Wij kwamen pas einde vd middag langs Ulm en Memmingen (rond 17uur) en toen was er gelukkig niks meer te beleven.

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:36

Lucifertje, dat is wel balen zoveel vertraging. Wij zijn terug dus 's nachts om 4.45 al vertrokken, en dan zijn we binnen een uur in Duitsland dus dan ben je het meeste vakantieverkeer al voor. Maar goed dat zou vanuit Italie al geen zin hebben omdat je dan een flink stuk langer moet rijden.

Heenreis hebben jullie wel vlot gedaan dan! Als je zondag tot zondag kunt boeken zeker doen! Scheelt echt veel tijd.

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:03

Verschrikkelijk die lift in Bottrop, 1x geweest, en en daarna nooit weer. Rij dan liever 150 km door voor een dagje Winterberg. Daar kun je je heel goed vermaken voor een dagje of weekendje.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anja_96, Butterfly, Mo_86 en 133 bezoekers