Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:54

leuk! wij gaan waarschijnlijk dezelfde periode naar Flachau, dat ligt er naast. Skigebieden zijn dan ook aan elkaar verbonden.
Wat je zeker moet doen is een avondje naar het Musistadl (in flachau)!. Lekker eten, heel gezellig met bandjes etc, echt de moeite waard :j Mocht je een dagje niet willen skiën oid zit er bij Reitdorf/Altenmarkt een therme/spa.

en inderdaad, Decathlon. Vorig jaar aardig wat ingeslagen, voor weinig geld :=

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3



Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:05

Flachau is sneeuw gevallen al *\o/*

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:37

Solden was echt zo’n tegenvaller voor mij vorig jaar.. vreselijk ga ik echt niet meer heen. Heel ongezellig qua tentjes, tenzij je je klem wil zuipen. Eind van de dag ook uitkijken oo de pistes voor dronken skiers..

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:33

Mloes schreef:
Oeeehh mooie plaatjes alweer!
Wij gaan ook elk jaar, maar vorig jaar hebben we een keertje overgeslagen omdat we in Nieuw Zeeland zaten (ook niet verkeerd op zich :Y) ). We gingen elk jaar naar Flachau, ik zie meer mensen hier voorbij komen die daar ook heengaan. Heerlijk gebied! Dit jaar voor het eerst naar een ander gebied, Sölden it is. Heel benieuwd! Laatste week februari gaan we.
@Tuhan: zie dat jij daar nu ook bent! Hoe zijn de pistes daar? Fijne rode pistes?

Ik vond t persoonlijk klote pistes := weinig gezelligheid, weinig eettentjes, alleen maar dronken lui := maar goed, ik ben Flachau gewend :=

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:13

Wij zijn in Flachau aangekomen!

Man man wat een rit.. drama rondom München en Nürnberg. 01.00 vertrokken, om ongeveer 07.30 zaten we bij Nürnberg en heb ik t rijstokje overgedragen aan pa, wetende nog ‘maar’ 400 km te moeten en we er rond 12.00 zouden zijn.. dat werd dus mooi 16.00.. gekantelde vrachtwagen, ongelukken.. wegafsluitingen.. omleidingen door dorpen waar iedereen door ging. Een en al ellende. En uiteraard welbekende middenrijders die voor alles op de rem gaan -O-

Maar goed, we zijn er, nu lekker slapen en morgen de piste op *\o/*

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:34

Lekker hoor! Nürnberg was inderdaad echt drama -O-

Al even de ski’s weggebracht en de depots geregeld bij de hofstadl. Kanonne wat is dat groot geworden sinds de laatste keer dat ik er was _O- net gegeten bij de Schnitzel Eck, en nu ben ik verrot. Eigenlijk iets te lang doorgereden voor het mooie, maar pa lag te slapen dus dacht kan nog wel even :’)

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:16

Uhg skibrillen hou op schei uit.. Ik heb blijkbaar een rare neus want afgelopen wintersport in 5 zaken geweest, per zaak ongeveer 30 brillen gepast, maar bij allemaal sluiten ze m'n neus (deels) af. En dat is zo verschrikkelijk vervelend _O- Ook kinderbrillen gepast maar nope.

Ben nu aan het sparen voor een goede helm met vizier er aan vast.. Dat is het enige waarbij mijn neus niet wordt afgesloten :') En dan ook een met een vizier voor alle weersomstandigheden. In Oostenrijk een prachtige gezien die goed zat, maar wel 369,- :')

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:41

Oi karuna.. das niet zo handig t laatste :=
Zag het toevallig toen wij op wintersport waren ook gebeuren, meisje gaat ‘mis zitten’ en hing aan haar ski vast aan het voetenplankje. Pakte zich vast aan de buurman en toen haar ski uitviel trok ze hem mee naar beneden :oo
Gelukkig had ze niks, maar je kan flink verkeerd vallen :=

Sowieso, uitstappen in liften wordt steeds meer een crime. Vaak genoeg moeten corrigeren omdat degene die helemaal links zitten toch maar naar rechts eruit willen en degene rechts links. Wordt je gewoon ingeklemd. Of dat ze de binnenbocht lekker ruim nemen, of dat de voorgangers gaan stilstaan waar jij eraan komt :’) . En gewoon doorskien/boarden, geen sorry/excusez/entschuldigung niks :’)
Laatst bijgewerkt door Celiien op 05-03-18 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:25

Na kerst is het vaak niet alleen duurder, maar ook drukker: alle duitsers gaan vaak na kerst :=

Vliegtuig een optie?

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:12

Karuna, een witte met roze gespjes :+ ? die heb ik zaterdag gekocht, afgeprijsd naar 35,- en was de laatste *\o/* zat als een huis :+


[ img ]

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:24

Waauw wat gaaf!!!

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 14:39

Nog maar een weekje *\o/*
Morgen even een vignet halen bij de anwb, verder is alles zo goed als geregeld :))

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 00:37

Wij zijn net weer thuis!
Het was heerlijk :j sneeuw was wel ruk, eerste twee dagen veel hopen, derde dag was het gelukkig oke (maar wilden mijn benen niet meer na 3 a 4 uur... moeten stoppen want kon geen bocht meer draaien) en de laatste dag alleen maar ijsplateau’s. Maar we hbeben t verder heerlijk gehad!

Ik rij altijd het liefst s nchts. Lekker rustig op de wegen zonder scheisse-deutschers en gas geven met 200km :j

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:57

Traumentanz :j !

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:30

Boemklatsch schreef:
Hier in de omgeving Flachau is de algehele gedachte bij de locals dat er nogal wat paniek wordt veroorzaakt terwijl die hier niet terug te vinden is. Ja er valt veel sneeuw, maar alles is prima bereikbaar en de pistes zijn eigenlijk allemaal heel erg goed. Kan niet zeggen dat het er anders aan toe gaat als voorgaande jaren.
Maar Flachau ligt zo goed als aan de snelweg dus geen moeilijkheden met bergwegen etc. :)

Het is hier vanmiddag flink opgeklaard en alle pistes en liften zijn open gegaan, heerlijk. [ [url=m/61EBS4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ooo jezus ik ben jaloers ( je moet daar die schweinhaxe bestellen voor de dag erna, om te eten... zooo lekker <3 !)

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:50

Ik doe altijd een thermolegging + shirt, daarboven een trui (vest eventueel in tas mee) en skibroek en dan jas.

Mn must is toch echt mn skihelm met vizier. Wat een topding. Aanradertje is toch ook echt de decathlon :j

Ik doe altijd als ik 6 dagen ga skien, voor ogeveer 4/5 dagen ‘vers’ mee. Als ik een dag heb geskiet doe ik t meteen uit en hang ik het op het balkon. In de kou wordt het dan weer fris (plus ik zweet niet echt heel erg bij het skien :n )

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 13:34

Wij hebben ook geboekt! Eind febr/begin maart naar Zell am see.

Over autorijden: wij gaan meestal tussen 12 en 1 's nachts weg. Vorig jaar Flachau, waren we rond 1u 's middags daar (incl.een dikke file bij München, uiteraarr). Terugweg zijn we 10u in de ochtend vertrokken, waren 9uur 's avonds thuis incl lange lunch en avondeten (Geen files). Maar wij rijden als t kan gewoon 190/200 dus dan gaat het wel hard :j

ik ga nooit op.de dag zelf skiën. Eer je geluncht hebt, je appartement/hotel in kan en alles geregeld hebt is t toch al gauw eind van de dag. En vergis je niet dat rijden toch wel vermoeiend is, zeker als je slecht weer onderweg hebt.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 18:40

Peony schreef:
Heeft iemand hier tips voor ons? Wij zijn opzoek naar een wintersportvakantie, en zijn helaas gebonden aan de voorjaarsvakantie. Zoeken een niet al te dure accommodatie, met een leuk skigebied en genoeg pistes voor beginners. Ook apres skien vinden wij leuk. Iemand tips voor een gebied? Of op welke sites ik kan kijken? Er is zoveel te vinden dat ik geen idee meer heb wat goed is.

Flachau? Vind ik altijd goed te doen qua prijs, goed aan te rijden en après skiën is daar erg leuk!

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 16:35

Zojuist even bij duijvestein geweest. Hadden magazijn en hardware uitverkoop. Mooie ski broek gescoord voor 60,- (oorspronkelijke prijs 250,-) en vriendlief heeft ook een ski broek maar ook snowboard gekocht. Volgens mij hebben we bij elkaar ruim 500,- an korting gehad :+ *\o/*

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:04

Ik ga 28 febr naar zell am see :j ook voor de eerste keer dus ben benieuwd.
Er is inderdaad een nieuwe lift die die skigebieden verbind, die is sinds nu volgens mij.
Voordeel is dat vanwege de gletsjer, het lekker sneeuwzeker is.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 00:03

Hanafubuki schreef:
Bij Duijvestein kan je ze ook proberen: direct in Snowworld of de Uithof :j

Of bij de outlet winkel.. 40% korting :j

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 16:52

Hatsikidee89 schreef:
Hoi! Ik kom even binnen vallen! Wij zouden as maandag 5 dagen te skiën in winterberg maar er ligt gewoon bijna geen sneeuw! Dus hebben we last minute flachau geboekt! Totaal geen ervaring in Oostenrijk. Nu zit ik online voor skipassen te kijken! Is dat allemaal betrouwbaar?

waar zit je in Flachau? is erg leuk!
gewoon daar kopen, dan kan je meteen een locker regelen bij de dichtstbijzijnde lift :j die werken daar op je skipas. ik zou bij de achterjet naar boven gedaan met de gondel, hoewel de starjet de leukste après ski heeft is het wel een stoeltjeslift en is die afdaling altijd het 'lastigst' en vermoeiendste.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:51

oh dan zou ik toch lekker de starjet pakken, die is het dichtste bij en echt de leukste apres ski bij de hofstadl. stukje naar beneden lopen, weg oversteken en dan klein stukje naar boven en je zit bij de lift. wel een aanrader om dan echt een locker te nemen bij de piste, het is niet leuk om naar boven te lopen met alle spullen :n . zit overigens ook een leuk restaurant aan jullie kant, possruck heet t. heel klein, en echt van te voren reserveren maar wel lekker en vooral ook goedkoop. en als je echt echt fantastisch wil eten, en wat meer geld kwijt wil zijn, moet je bij hoagascht zijn, naast de spar.
ik vind het fijne pistes, lang en breed. vooral blauw en rood, zwart moet je echt naar opzoek maar is er soms wel. de oversteek via Wagrain naar de andere berg is ook erg leuk, vooral de ervaring. pistes zijn altijd goed aangegeven met betrekking tot blauw/rood/zwart.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:28

het is heel makkelijk daar, zeker omdat boven je in principe 1 groot centraal punt hebt waar alle liften op uit komen. kan je ook zien op de pistekaart. daar zitten ook de meeste eettentjes overigens.
en je zit inderdaad lekker bij het centrum (12min lopen) n bij de piste (8 min lopen) alleen moet je even van de heuvel af. heb je overigens wel een mooi bospadje wat je afloopt langst het water, dus niet zomaar langs de weg waar niks te zien valt. wij zaten naast rupertihaus (of eigenlijk onder) een paar jaar geleden.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:36

om alvast in Oostenrijkse sferen te komen, ga ik volgend weekend Schweinhaxe maken <3 heb zo'n zin in wintersport!!

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Daphneeeej, evita2, F_Orumster, Pippa13, SemrushBot, WithinYuuri, Wopkebrok en 82 bezoekers