Kroatië!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:55

Dankjewel voor het vooruitzicht Mjetterd! Wij gaan volgende week naar Zadar.

Ik heb het topic nog niet door kunnen lezen (mooie activiteit voor deze week), maar las wel ff wat over files bij grensovergangen.
Wij steken vanuit Oostenrijk Kroatië in, vanaf Graz en over 3 weken gaan we Kroatië uit, waarschijnlijk over Italië, of meer oostenlijk Oostenrijk in. Kan ik daar problemen verwachten?


mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:20

Mjetterd schreef:
Vanuit Oostenrijk Kroatië in kan niet toch? Dan ga je eerst door Slovenië.
We hebben bij de Karawankentunnel zo'n 30 minuten langzaam rijdend/ stilstaan gehad. Verder bij alle grensovergangen goed kunnen doorrijden.
Overgang van Slovenië - Kroatië was ook goed te doen, andere kant op stond wel een file van kilometers lang. Ik hoop niet dat wij die straks ook krijgen want ik denk dat die mensen echt uren daar vast hebben gestaan. Zat ook geen voortgang in de hele rij. Dan heb ik het over een grens overgang bij Istrië, dicht bij de kust.



8)7 juist ja, via Slovenië... Hoe anders eigenlijk? Ik was even vergeten dat Slovenië daar ook nog lag.
Ik denk dat wij die tunnel ook pakken, ga het morgen eens doorkijken. Ik ben echt idioot slecht voorbereid dit keer voor de vakantie. Gelukkig dacht vriendlief net aan tolvignetten bijvoorbeeld.

Ik ga morgen dus even naar de ANWB voor de vignetten en haal dan ook meteen de kaarten. Op Google maps kun je ook wel zien hoe je rijdt, maar een kaart leest toch prettiger vind ik

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:59

Veel plezier! Wij zijn 2 dagen terug bij krka geweest, erg mooi, maar wel ook touristisch. Wij zijn meer van het wandelen in de natuur, bij krka is alles netjes aangelegd. Op zich wel praktisch.

Morgen gaan we naar plitviche, ik ben erg benieuwd! We zitten nu in de buurt van Zadar en het weer is hier echt prima! Ik vind het nazomeren echt heerlijk en kan zelfs genieten van het strand :)


mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:25

Nou, om je dan even vanavond of morgenochtend al een voorproefje te geven:
[ img ]

[ img ]

Wij hebben genoten van 2 dagen plitvice! Het park is prachtig in herfstkleuren, en natuurlijk is het water en de vele watervalletjes ook heel mooi.
Gisteren later op de middag (vanaf 2 uur) het hogere deel gedaan, daar werd het hoe later hoe rustiger. Vandaag hebben we de lager gelegen meren gedaan, heel anders maar ook mooi. Vandaag bewust de lange route gewandeld en niet de boot genomen (behalve het pontje bij ingang 2), om de mensenmassa's te voorkomen.
Was prima te doen en op best wat stukken zelfs rustig. Heel fijn.

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:51

iirrssjjee schreef:
Ligt eraan hoe vroeg je gaat vind ik! Wij waren er de eerste dag om 15.00 uur, en dan loop je maar een klein stukje. Dag 2 waren we er om 7.30 uur, dan loop je ook nog een flink stuk. Dag 1 3 uur gelopen, dag 2 2,5. Dus je red het op zich makkelijk in 1 dag!


Dit inderdaad een beetje. Ik zou je adviseren wel de 'lange' boot te nemen, omdat de paden langs de benedenmeren niet super interessant zijn. Wandel daar langs de kant waaraan de parkeerplaatsen liggen (oost?) En neem de boot terug. Dan heb je echt genoeg aan 5 uur, moet je alleen even kijken hoe lang je overal stil wilt staan.

Wij hebben gisteren alles gelopen en vonden de wandelroute via de westkant (denk ik dus) van de benedenmeren mooi, maar wel lang. We hebben daar zeker 1,5 uur over gedaan (vanaf boot tot boot). Wel heerlijk rustig, maar niet iets om speciaal extra tijd voor uit te trekken. De oostkant is de helft van de afstand en je ziet praktisch hetzelfde.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ingvdh, Lotje033, Natasja22, Piekosjj, Room_Soesje en 80 bezoekers