Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:34

Welke trektocht wil je gaan doen in Nepal? Ik wil daar ook zeer graag heen. Alleen nog ff sparen en ik MOET van mezelf minimaal een alpine basiscursus (C1) gedaan hebben ivm zonder gids willen lopen en daarom dus veiligheid.


mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:03

Ik heb een tas van 60-70 liter. Is groot zat. Zonder kampeerspullen zou ik gaan voor een 50-60 liter tas. Je HOEFT hem niet tjokvol te doen.... Al gebeurd dat eigenlijk best snel. En zeulen doe je toch. Wil je dat niet, moet je aan 30-40 liter denken, maar dan kom je vaak gelijk in het ultra light backpacken terecht.

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 07:29

14 kg? Dat is juist mijn doel voor van de zomer. Ik begon 3 jaar terug op Amsterdam met 17 kg. Kwam een half jaar later met bijna 20 kg terug. Heb de duinenmars gelopen paar weken terug met 13 kg. Was echt een verademing iit de 20 kg!

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:24

1.67cm en 60 kg.

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:26

Ik ga deze zomer ook weer backpacken. Wel blijf ik deze keer lekker in Europa. Ik ga met een interrail pas. Mijn 60 liter backpack en een cabin size trolley gaan mee. Ga niet alles in één backpack krijgen helaas.

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:11

Ja ik ga ook alleen. Eind juli, begin augustus. Route staat nog niet helemaal vast. Wil beginnen in Charmonix, daarna naar Chiavenna om een vriend op te zoeken. De rest weet ik nog niet

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:14

Oja, voor wie hard aan het lachen zijn vanwege mijn iets te grote hoeveelheid bagage. ....Het zijn geen stijltang, fön en kilo's makeup, maar tent en alle benodigdheden en een koffer vol bergsport materiaal

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 06:48

Wow dat red ik echt niet! Ik hoop onder de 25 kg te blijven. Maximaal 13 op mn rug en 10 tot 12 in de koffer. Tja krijg je ervan als je schoenen mee wil nemen die per paar al ruim 2 kg zijn.

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:16


mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:09

T zijn geen WANDEL schoenen... maar D schoenen. Normaal gesproken geef ik jullie helemaal gelijk wat betreft zwaarste spullen aantrekken. Maar bij deze schoenen twijfel ik nog. Schoenen zijn nl geschikt voor lopen op 5000 meter hoogte, en hebben geen afwikkeling. Ach ja...Wilco van Rooijen had ze laatst ook aan op schiphol

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:28

Wandel of bergschoenen worden opgedeeld in 5 verschillende categorieën. Beginnend bij a wat lage zeer flexibele schoenen zijn. Zegt maar iets steviger dan sneakers. Tot de (on officiële) categorie E (expeditie), dit zijn schoenen voor 7000 meter + bergen. Categorie D is de hoogste officiële categorie. De schoenen hebben een harde plastic plaat in de zool, wat ze totaal onbuigbaar zijn. Dit is zodat je er goed stijgijzers onder kan doen. Nadeel is dat er ook geen afwikkeling mogelijk is.

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:29

Btw ik loop dagelijks op
B wandelschoenen. Die schoenen die jij bedoelt

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:34

Denk ook aan dons. Geeft Veel warmte voor z'n gewicht.

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:33

Ik zou juist NIET! !!! Voor een backpack gaan met een grote ritssluiting. De zogenaamde front loaders. Ritsen zijn en blijven kwetsbaar en gaan bij welk merk dan ook stuk is mijn ervaring. Er zit dan wel levenslang garantie op de ritsen, daar heb je alleen weinig aan als je in de middle of nowhere zit, en je hele tas blijft open omdat precies nu de rits stuk ging. Neem een top loader. Misschien niet makkelijker bij je spullen komen, maar wel het voordeel dat je kan proppen. Geen rits die op klappen staat als je de tas maximaal vol propt.

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:59

Oe. Je wil erg veel in 3.5 weken proppen! Melbourne naar Sydney is ruim 14 uur rijden. De oostkust heb ik in 5 weken gedaan. Uluru in ruim een week. Ik denkt dat je moet kiezen en met een paar binnenlandse vluchten de enorme afstanden overbruggen.

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:55

Vonden ze 55 liter te klein of te groot. 65 liter is een fijne inhoud. Ook als je eens besluit met tent en spullen op pad te gaan. Ik heb zelf de Berghaus Verden 60+10.

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:16

Het ligt eraan wat je wil gaan doen. Nu en in de toekomst. Maar voor alleen hostels hotels zou 55 denk ik genoeg zijn. Maar je kunt een 65 minder vol doen, maar een 55 niet groter maken.

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:09

Leuk. Nog een Interrailer. Ik ga ook binnenkort.

Mijn lange reis heb ik gemaakt direct na m'n mbo. Ik woonde toen ook nog bij m'n ouders.

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:58

Jeey! Koffertje klaar, backpack zo goed als ingepakt, morgen om half 6 de deur uit. Nog even één onrustig nachtje voor de boeg. Ik kan dus nooit slapen voor ik op vakantie ga _-:(

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:40

Hey Isa,
Meeten morgen? Ik zit nu ook in Krakau. Ik ga morgen avond met de trein weer naar huis. Heb ik m'n 2 weken er weer op zitten.

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:15

Je hebt precies het tegenovergestelde als waar ik last van had: een te kleine flightbag. En ik had al de grootste die er bij de Bever te krijgen was. Ik gebruik hem altijd als ik ga vliegen. Laatste vakantie in de trein is ie thuis gebleven, toch weer z'n 600 gram minder mee zeulen


mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 09:56

Veel plezier! Hier even uit gebackpacked. Geld op en werk aan de winkel.

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:11

Ik heb wel een kritische noot over de Decathlon tas!
Het ligt er heel erg aan wat je gaat doen. Backpacken door steden of echt de bergen in? Voor het eerste doelpunt is z'n Decathlon prima geschikt. Voor het 2e doel een stuk minder. De tas moet namelijk ook met gewicht erin, goed te dragen zijn voor meerdere uren. Ook vindt ik de kwaliteit van Decathlon erg tegen vallen. Of misschien had ik gewoon pech met mijn 20l rugzakje, maar daar scheurde binnen no time de riempjes af.

Ik had voor Australië wel een globetrotter reisverzekering. Nu heb ik een doorlopende reisverzekering van de NKBV. Nu nog zonder annulering, omdat ik geen grote dure reizen op het programma heb staan.

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 18:20

Ik weet het niet helemaal zeker meer, kan zijn dat ik nog bij mijn ouders op de annulering stond. Had iig de globetrotter voor 6 maanden. Was alsnog iets van 200 euro kwijt. [ img ] Dit had ik toen

Edit: moet er wel bij vermelden dat ze nooit uitkeren. ..niet bij een kapotte camera, niet bij gestolen geld. En achteraf ook niet bij medische kosten.... Maar toch moet je verzekerd zijn. Alle verzekeringen zijn BOEVEN

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:56

Annulering ben ik het redelijk mee eens. Stel je heb een reis geboekt van 3000 euro, zal ik zeker een annulering verzekering erbij nemen. Het is toch wel een klap geld als je dat kwijt raakt, door een gebroken been oid.
Voor een reisje van een paar honderd euro vind ik een annuleringsverzekering onnodig.

Wel ALTIJD een reisverzekering. In mijn geval zelfs een die bijzondere sporten dekt. Een zorgverzekering keert namelijk uit tot het bedrag waarvoor een ingreep in Nederland uit gevoerd wordt. Stel been in het gips kost in Nederland 500 euro, in Zwitserland breek je je been en kost gips 1500 euro. Dan wordt er maar 500 vergoed.

Daarnaast vind ik het wel een fijn idee dat als ik in de s#hit kom in de natuur, dat er een heli gebeld kan worden zonder kosten.

De reisverzekering van mijn ouders heeft trouwens netjes mijn vlucht van Spanje naar huis vergoed toen ik hals over kop terug moest ivm ernstig zieke oma. Ook de terugvlucht naar Spanje hebben ze netjes geregeld.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Amberr09, ChanelR, dazzy, Esplen, Jorex, JPitty, LV19952, moonsparkle, Muronia, mvdende, purny, sinnekinne, Unicorn79, unofficial79, Varekaj, xxxmh, YaraNls en 81 bezoekers