Algemeen topic over de Scandinavische landen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Imre
Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:39

Ik meld me ook! :D Sinds 2006 gaan mijn vriend en ik ook elk jaar naar het Noorden. Hij heeft 6 maanden in Fins Lapland gewoond voor zijn studie, waar ik hem heb opgezocht. Sindsdien zijn we nog een aantal keer teruggeweest om vrienden te bezoeken en vakantie te vieren. Zowel in de zomer als in de winter heel mooi. <3 Noorwegen nu 2x geweest, maar nog niet zo heel veel van het land gezien. Ik vind het er prachtig! Afgelopen zomer zijn we voor de zesde keer naar Zweden geweest. En in mei voor het eerst naar IJsland, omdat ik daar voor mijn werk naartoe kon. :oo Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen! Het was helaas maar kort, drie dagen werken en nog drie dagen vakantie, dus daar gaan we zeker nog eens naar terug. :j

Voor de mensen die Fins aan het leren zijn: ik vind jullie heeeeeeel dapper. :))

[ img ]


Imre
Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:28

Flåm vond ik ook heel bijzonder. := Enorme cruiseschepen, echt van die drijvende flatgebouwen, en dan de hordes toeristen die daar vanaf komen. Wij waren er twee jaar geleden, het was niet wat ik verwacht had. Treinritje hebben we daarom ook maar overgeslagen.

Imre
Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:56

Zo'n brief hadden wij vandaag ook. Onze rekening was wel fors hoger dan de jouwe! :oo 2,39. :))

Imre
Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 08:11

In Finland spreken ze ook Zweeds, inderdaad. Lijkt me heerlijk om zo vaak die kant op te kunnen! Wat doe je voor werk?

Imre
Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 08:26

Ooh ik zou me bijna omscholen! :D

Imre
Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:52

Vanuit Rovaniemi kan je ook leuke dingen doen. Wanneer ga je? Ranua zoo is bijvoorbeeld goed te doen, bezoekje aan de kerstman kan je eigenlijk niet overslaan, daar kan je ook rendieren zien en een rondje met een slee over een baan. Dat is niet zo heel spannend, maar als je maar zo kort de tijd hebt wellicht wel een optie. En de zon zien ondergaan op de Ounasvaara <3

[ img ]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Dyphusion, Majestic-12 en 145 bezoekers