Nieuw Zeeland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fudge
Berichten: 1012
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:06

SkyLWG schreef:
Wij vertrekken eind van deze maand ook voor een maand naar Nieuw-Zeeland! Echt heel erg veel zin in. Onze route is wel een beetje te vergelijken met die van Jettie. Wij gaan ook rondreizen met zijn tweeën in de camper, groepsreis niet zo ons ding. Als je een reismaatje kunt vinden, zou ik denk dan ook kijken of je niet toch de mogelijkheid hebt met camper.

@ Jettie: zie dat jullie ook helemaal richting het Zuiden van het Zuidereiland gaan. Gaan jullie richting Stewart Island?


Wij gaan iets later dit jaar maar ook voor een maand en ook met de camper. Ik ben druk bezig een route aan het uit stippelen maar moet toch ook alweer een aantal dingen skippen omdat ik dagen tekort kom :Y) mocht je nu of te zijner tijd nog hoogtepunten of andere tips hebben, dan staat mijn pb box open :j


Fudge
Berichten: 1012
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:48

gribaldi schreef:
SkyLWG, wat leuk zeg! Gaan jullie nog voor speciale hoogtepunten?

Als ik een reismaatje kan vinden gaat het inderdaad met camper/auto worden :j

Floran, wanneer vertrekken jullie?

Vinden jullie een maand trouwens niet krap? Zeker die route van Jettie is best lang voor een maand..


Het liefst zou ik ook drie maanden gaan, maarja een keer houden de vakantiedagen én het budget op :') de route die ik nu heb bedacht is waarschijnlijk ook erg optimistisch, maar dan schrappen we ter plekke wat.

Fudge
Berichten: 1012
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 14:49

Zeker. Het noorder eiland hebben we nu af, zuider eiland nog niet helemaal. De bedoeling is: auckland - bay of islands - cape Reinga - coromandel - rotorua - taupo - tongariro - wellington - picton - abel tasman park en dan is de grote vraag moeten we omrijden om naar kaikoura te gaan?? Misschien is er hier iemand die ons kan vertellen of dat de moeite waard is? We zullen uiteraard nog verder naar het zuiden gaan om uiteindelijk vanuit christchurch terug te vliegen

Edit: ik maak de route nu met de app Sygic Travel, dat werkt voor mij heel fijn. Als de route definitief af is kan ik er nog wat meer over vertellen


Fudge
Berichten: 1012
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:08

Bedankt voor de informatie Rauka. Wij zijn er in november, in elk geval voor de kerst dus. Dan gaan we toch nog even twijfelen of we die weg met een camper moeten wagen...

Rommel en troep meenemen lijkt mij niet meer dan logisch, toch jammer dat sommige mensen daar anders over denken.

Fudge
Berichten: 1012
Geregistreerd: 26-03-08

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 04:29

Ik ben inmiddels al bijna 4 weken in NZ en heb nog een week te gaan, maar ben nu al jaloers op degenen die nog gaan!! (Behalve de sandflies, die kan ik missen als kiespijn!)

Fudge
Berichten: 1012
Geregistreerd: 26-03-08

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:28

Poeh tips en tricks... idd goed insmeren, altijd, ook bij bewolkt weer! Op het zuidereiland goed insmeren tegen de sandflies, of eigenlijk helpt alleen lange broek en sokken etc echt goed. Denk niet dat enkelsokjes onder een lange broek ook voldoende is, ze vinden echt die ene mm onbedekte huid en je wordt gek van de jeuk, vooral snachts!
Leuke things to do; Rotorua Rafting (wordt super leuk gedaan), kayakken in het Abel Tasman park (gewoon op eigen houtje, die zee is rustiger dan het ijsselmeer dus iedereen kan dat) en uiteraard een boottripje door Milford Sound.
Ik heb ook nog een paar goede camping tips maar ik geloof niet dat je met de camper/tent oid gaat he?

En omdat het kan even een kleine foto spam:
Ondergaande zon in Hihi
[ img ]

Baai onderweg naar Cape Reinga
[ img ]

Rotorua
[ img ]

Cape Reinga
[ img ]

Even de naam kwijt maar op een track vlakbij de Tongariro crossing
[ img ]

Abel Tasman park
[ img ]

En een paar onderweg geschoten fotos
[ img ]

[ img ]


[ img ]

Fudge
Berichten: 1012
Geregistreerd: 26-03-08

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 01:11

Heb je de route al af? Ik heb een paar campings waar je zou moeten staan mocht je er langs komen. :j

Fudge
Berichten: 1012
Geregistreerd: 26-03-08

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 09:27

Als ik komende week weer thuis ben ga ik er even voor zitten, heb een dagboekje bijgehouden dus ik heb alle campings dan paraat. Ik weet niet waar je de camper hebt geboekt maar volgens mij hebben bijna alle campers de campermate-app op de tomtom zitten (overigens dezelfde als de britz-app, dus het is handig die thuis al ff op je telefoon te zetten, werkt ook offline), dat gaat je grote steun zijn. Alles is er op te vinden; campings, things to do, supermarkten, tankstations, dumpstation etc

Fudge
Berichten: 1012
Geregistreerd: 26-03-08

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 07:51

Eten en drinken mag je ook gewoon meenemen het vliegtuig in, maar niet door de douane dus dat kun je lekker opeten onderweg. Bereik is inderdaad met name op het zuidereiland wat beperkt, dat hebben we ook gemerkt toen we getuige waren van een auto ongeluk hier en we de politie wilden bellen. wifi hebben bijna alle betaalde campings wel

Fudge
Berichten: 1012
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:09

NiNa_14 schreef:
MPH schreef:
In November is het nog heel wisselend. Kunnen mooie dagen tussen zitten maar ook veel regen. Ligt er wel aan waar in NZ je zit. Mooiste maanden zijn Jan en Feb.


Die maanden is het voor ons helaas moeilijk om vrij te krijgen.
we zouden een rondtocht willen doen door nieuw zeeland.


Ik ben in november (en eerste week dec) geweest. Hebben 1 week wat minder mooi weer gehad, voor de rest alleen maar top. Het is een beetje net als in Nederland; je kunt een prachrig zonnig en warm voorrjaar hebben, maar ook regen. Al geld dot ook wel in enige mate voor jan en dec.

Voordeel is dat he het écht toeristenseizoen net voor bent

Fudge
Berichten: 1012
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 23:35

NiNa_14 schreef:
@saskiaa: vrienden van mij hebben een camper gekocht in new zeeland en deze na een paar maanden voor hetzelfde weer kunnen verkopen.

Wij eindigen onze reis in Christchurch dus moeten een binnenlandse vlucht pakken naar auckland voor we echt naar huis kunnen vliegen.
Heeft iemand ervaring met de overstap en de tijd die je hier voor nodig hebt?

Ik ben voor vluchten aan het kijken en vind dit lastig in te schatten.


Je kan toch ook gewoon vanaf Christchurch terug vliegen? Hebben wij in elk geval wel gedaan, tussenstop in singapore

Fudge
Berichten: 1012
Geregistreerd: 26-03-08

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:55

Wij hebben geboekt bij campersdownunder daar heb je veel keuze. De route heb ik zelf uitgestippeld. Ik heb eerst een reisgids van nieuwzeeland doorgelezen en daar uit gehaald wat we sws wilden zien. En daarna meerdere routes van georganiseerde reizen gebruikt als ideeen en daar uiteindelijk onze route van gemaakt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 bezoekers