Nieuw Zeeland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:38

Ahhh Nieuw Zeeland.... heimwee!

Denk er eens over na om een auto / camper te kopen. Vooral de Spaceship auto's zijn lekker ruim en goed om te toveren tot bed.
Ik heb met de Stray bus ge reist, heeft voordelen maar ook flinke nadelen. Als je in januari en februari gaat, moet je er rekening mee houden dat eenmaal op de bus, ook betekent op de bus blijven. Bussen starten bijvoorbeeld in Auckland en zijn dan de complete 28 dagen vol geboekt. Wil je er uit? Dan kom je er bijna niet meer in! Ik had 10 weken en dus tijd zat, maar het is heel vervelend als je er achter komt dat je een dag of 4 "vast" zit ergens omdat de bussen steeds vol zijn.
Ook maken ze veel stops onderweg. Meestal leuk, maar ook een aantal keer gehad dat ze of ergens uren stil stonden bij iets wat totaal mijn interesse niet had, of maar zeer kort stopte waar ik wel een paar uur langer de tijd wilde hebben.

Verder is Stray prima



mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:08

Klein vraagje, waarom is een auto kopen als vrouw (alleen) zoveel anders als een man (alleen)? Vanwege de technische kant? Wel balen dat het toen in Australië veel problemen heeft gegeven.

mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:34

Heel wisselend. Van 30 graden en zwemmen in Wanaka tot lange broek en trui in hetzelfde dorpje een paar weken later. Beetje Hollandse zomer, vaker 20 tot 25 graden dan 30+

mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:05

Ik vond lake ANIWHENUA juist echt niet zo leuk. Een stuk sjacherijn bij de receptie toen ik erachter kwam dat je er ook kan kamperen en ik persoonlijk vond het eten echt niet lekker. De kookworkshop was het enige positieve puntje. Maar deze stop is heel erg duur!

mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:16

Ik zat er in 2015. 3 jaar geleden. We zouden ook een speciale school bezoeken, maar dat ging niet door omdat het vakantie was. Nee. Van mij had het niet gehoeven.

mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:41

Camper! Weet niet in welke periode je gaat, maar van +- december tot maart zitten alle accommodaties vol als je niet ver van tevoren hebt geboekt. Dan zou je nu al iedere nacht moeten vastleggen, terwijl je met de camper daar veel meer vrijheid in hebt.

mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:58

Milford Sound!!!!! Is echt zo mooi! De stray bus rijdt een vol rondje NZ noord en zuid in 28 dagen. Daar zitten ook rust dagen in. Moet kunnen. Zeker omdat je misschien niet overal stopt waar die bus stopt.
[ img ]

Dit rondje ongeveer. De stops zijn iets veranderd. Het oosten van het Noorder eiland heb ik niet meer gedaan. Het zijn erg veel kleine stadjes/ dorpjes eigenlijk. Als je rond 9 uur gaat rijden, rijdt je ongeveer 4 tot 5 uur. Dan heb je de hele middag en avond om een dorpje te bekijken. Queenstown, Franz Josef, Taupo/ National Park, zijn wel de plaatsen waar je 2 nachten zult blijven om alles te kunnen zien/ doen. Queenstown zelf is vrij klein, maar er is wel ontzettend veel te doen zoals bungee jumpen en de Ludge baan. Franz Josef kan je de glacier op wat een dagtocht is. Vannuit Taupo of National Park (zo heet het dorpje) kan je de Tongariro Alpine Crossing lopen. Deze wandeling duurt gemiddeld 7 uur.

De rest zijn echt meer dag attracties. Veel mooie plekjes zijn alleen voor een foto stop of de activiteiten die er te doen zijn kan je in een halve dag doen.

mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 01:39

boeflover schreef:
Hier ook nog een paar dagen werken en vrijdagochtend vliegen *\o/*
Kijk wel op tegen de vliegtijd, ik kan nooit slapen in een vliegtuig, maar heb er super veel zin in! Eerste x kerst zonder de rest Vd familie is ook wel gek, maar bbq’en op het strand en het eerste zonlicht zien in het nieuwe jaar moeten toch ook onvergetelijke ervaringen worden hoop ik!

Wij gaan voor het eerst op pad met een campervan, ook voor het eerst camperen, nog tips van producten die we echt niet moeten vergeten waar je bij vakanties mét accomodaties niet aan denkt?

We hebben oa 2 opblaasbare ligzakken, campingstekker naar EU, handdoeken, theedoek, een campingdouche en de campinglamp die Vd week van Ali kwam doet het helaas niet dus daar moeten we nog achteraan..
Stoeltje en tafels zitten bij de camper, incl bestek ed dus dat hoeven we niet mee te nemen


Een hoofdlampje! Echt zo chill dat je licht hebt waar je naar kijkt.

Een lamp voor bij de tafel is inderdaad ook handig, maar voor naar het toiletgebouw lopen zweer ik bij een hoofdlampje. (En als je je moet uitkleden in de tent zijn ze ook geniaal, vallen ten minste niet om :-) )

Vergeet de slaapzakken niet! Die zitten er vaak niet bij als je een camper huurt.

Wereldstekker voor de stopcontacten in de camper. (Of bedoel je dat met camping stekker naar eu?)

mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:40

Vergeet op het Noordereiland niet Rotorura en National Park te bezoeken.

Weet niet of jullie van wandelen houden, maar de Tongariro Alpine Trek is écht prachtig, maar wel lang. 7 uur wandelen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Emj_23, mOamm en 90 bezoekers