Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:39

Komende winter gaan ook wij een week naar Curacao (en aansluitend een week Bonaire). Dat betekent dat we kerst op Curacao vieren. Zal gek voelen, kerst vieren in mijn bikini :D

Alle vliegtickets zijn geregeld, huisje is geregeld, auto's gereserveerd, verlopen paspoort is verlengd, mijn backpack is uitgebreid getest in mijn roadtrip vorige maand, dus ik ben er helemaal klaar voor. Moet alleen nog wat kleine dingetjes aanschaffen.

Nu alleen nog heel lang wachten en aftellen!


Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:53

Gezellig, klinkt goed 1234! Moet je nog veel zelf regelen?

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:37

Mijn vakantie komt ook langzaam steeds dichterbij!

Mijn broertje wil gaan flyboarden, heeft iemand dat al eens op Curacao gedaan?

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:46

Flyboarden is inderdaad kneiterduur, maar als hij het ervoor over heeft, tja...

Ik ga paardrijden op Bonaire voor 100 dollar, dus dan staan we weer gelijk qua hoge kosten :+

We willen ook samen een windsurf- of een duikles nemen, maar dat is nog even uitzoeken wat we precies willen en waar we nog tijd voor hebben. Een dure vakantie wordt het toch wel.

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:14

Sunnycars? Verder geen ervaringen met andere maatschappijen op 'de eilanden'.

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:02

Scheelt de ticketprijs veel als je de overstap maakt? Die stop is vrij kort toch?

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 08:23

Manzano, wat een fantastische foto! Wij hadden ook al over dat vissersbaaitje gelezen, maar gaaf om te horen dat de schildpaddenkans echt hoog is daar.

Hier is het aftellen begonnen, nog ongeveer 5 weken voordat we vertrekken :D

Wat gebruiken jullie allemaal om onder water te filmen/foto's te maken? Onderwatercamera's? GoPro? Welk type dan?

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 10:08

Wij gaan een dag eerder naar Curacao dan gepland :D

Daardoor vliegen we helaas niet meer rechtstreeks (tussenstop op Sint Maarten), maar dat mag de pret niet drukken.

Terug vanaf Bonaire vliegen we wel rechtstreeks gelukkig.

En ben me nu n.a.v. de link op de vorige pagina toch maar gaan verdiepen in onderwater GoPro's en camera's... Kun je zo'n GoPro ook makkelijk op een cap bevestigen? Dan kan ik ook mijn buitenrit mooi filmen, lijkt me een gave herinnering.

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:00

Wat een fijn eiland is het. Gisteren teruggekomen na een week Curacao en een week Bonaire (wat ik stiekem leuker vond). Wel wennen hoor, van warme 30 graden naar het vriespunt in Nederland. Brr!

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:14

manzano schreef:
Szan schreef:
Wat een fijn eiland is het. Gisteren teruggekomen na een week Curacao en een week Bonaire (wat ik stiekem leuker vond). Wel wennen hoor, van warme 30 graden naar het vriespunt in Nederland. Brr!

Even voor mijn nieuwsgierigheid.... waarom vond je Bonaire leuker?

Vooral de rust en de sfeer omdat het veel kleinschaliger is. En dat is gewoon persoonlijke voorkeur, veel mensen vinden Bonaire juist saai daardoor :D

Ik vond de natuur op Bonaire (Washington Slagbaai, mangroven, Klein Bonaire) ook mooier dan wat we op Curacao zagen (Christoffel Park, Shete Boka Park (aanrader!)).

Bij het snorkelen op Bonaire zagen we ook meer dan op Curacao. En het zal er ook mee te maken hebben dat ik familie op Bonaire heb die precies weet wat de mooie plekken en goede adresjes zijn. Denk dat we dat eiland daarom gewoon voller hebben benut dan Curacao. Denk dat we daar een aantal pareltjes hebben gemist.

Edit: maar Curacao was zeker de moeite waard hoor :D Hier wat kiekjes:

[ img ]
In het Christoffelpark stonden we van het uitzicht te genieten, om er na 10 minuten achter te komen dat er een grote leguaan boven ons hoofd in de boom hing :D

[ img ] [ img ]
Flamingo's... ....en hun onderkomen

[ img ]
De drijvende brug in Willemstad even snel met een actioncam vastgelegd.

[ img ]
Ons fijne verblijf op 5 minuten van de zee :)

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:38

Vanaf de schemering had ik toch meestal lange broek en lange mouwen aan tegen de muggen. Hielp gigantisch goed. Mijn broertje werd wel vaak gestoken. Hij heeft twee weken met enorme rode uitslag gelopen, hij reageerde er nogal heftig op :=

Wij zaten wel aan de westkant van het eiland en in het regenseizoen (laatste week december), weet niet of dat veel verschil maakt?

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:15

Leuk! Ik heb er twee keer gesnorkeld, maar beide keren geen schildpadden gezien. Hopelijk heb jij meer succes :D


Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:23

Ik vond het strand bij Jan Thiel niet zo, mij veel te druk en te massaal. Maar ben er ook maar één ochtend geweest voor het flyboarden, dus misschien geen representatief beeld?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Jacquelinee_, Plonspony, spookyskippy en 58 bezoekers