Nieuw Zeeland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

VivianHesen
Fotograaf
Berichten: 970
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:07



VivianHesen
Fotograaf
Berichten: 970
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:56

Wij zijn ca 5 weken geweest :) maandag 4 januari vertrokken en op vrijdag 5 februari weer terug :)

In de tussentijd ben ik alweer een mentaal lijstje aan het maken van dingen die ik nog heel graag wil doen in Nieuw Zeeland. Niet dat ik er spijt van heb dat we ze de vorige keer niet gedaan hebben, maar waar we geen tijd voor hebben gehad of hebben gemaakt.

VivianHesen
Fotograaf
Berichten: 970
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:06

Als de bankrekening het toe laat :Y)
Mijn highlights van de reis waren Milford Sound, catlins, bay of islands en Tongariro national park.

VivianHesen
Fotograaf
Berichten: 970
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:46

Vet jaloers! Heel veel plezier!

VivianHesen
Fotograaf
Berichten: 970
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:07

Ik had bijna 2 jaar geleden een tussenstop op hong kong (heen 8 uur, terug 4 uur). Maar wij hoefden geen visa iig.

VivianHesen
Fotograaf
Berichten: 970
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:25

Ik ben 2 jaar geleden in januari geweest en wij hebben best veel regen en bewolkte dagen gehad. Daarbij ook temperaturen tussen de 8 en 33 graden 8)7

Helaas was er zo veel regen gevallen dat we bijvoorbeeld niet naar de Franz jozef gletcher konden lopen :(

VivianHesen
Fotograaf
Berichten: 970
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:18

Wij zijn 2,5 jaar geleden geweest en hebben de route zelf gepland. Wij hadden het geluk dat we van familie een auto konden lenen.

Ik ben begonnen met me in te lezen over nieuw zeeland, alles wat mij leuk, mooi of interessant leek heb ik gemarkeerd in google maps. Vervolgens ben ik gaan clusteren en een globale route gaan plannen. Hierbij een beetje inschatten hoeveel tijd je voor bepaalde dingen nodig hebt en ruimte vrij houden voor ongeplande uitjes. Daarbij heb ik opgeschreven hoelang ik ergens wilde blijven (ongeveer). Bij aankomst in NZ zouden we eerst een paar dagen bij de familie verblijven, voor de rest had ik nog geen enkel hotel geboekt. Via booking.com (of iets dergelijks) hebben we meestal 2 dagen van te voren het volgende hotel geboekt. Sommige dingen hebben we een paar dagen eerder vast gelegd, bijvoorbeeld de boot van noordereiland naar zuidereiland en terug.
Ondanks dat de helft van onze reis tijdens de zomervakantie in nz plaats heeft gevonden, hebben we daar geen last van gehad.

VivianHesen
Fotograaf
Berichten: 970
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 00:06

Ik ben bij de huisarts geweest en heb daar gewoon gevraagd naar slaaptabletten voor de reis. Deze krijg je recept en dan moet je er ook even aan denken dat je bij de apotheek vraagt naar een medicijnenpaspoort.
Al hebben ze bij mij nergens moeilijk over gedaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: criollo_yess, Exorcizamus, Jacquelinee_, linoleum, tinkert_tje en 90 bezoekers