Nieuw Zeeland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jettie
Berichten: 5569
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 15:48

Ha wat leuk, een NZ topic! Fantastisch die foto's Mloes <3 en ook leuk om de reisplannen van de rest te lezen.

Wij gaan eind dit jaar ook onze droomreis maken! We hebben een maand, we beginnen in Auckland en eindigen in Christchurch, zie foto voor globale route. We huren een klein campertje en hebben alleen voor de eerste paar overnachtingen iets geboekt, dus de route kan nog veranderen. We willen ter plekke nog kunnen kiezen of we ergens langer blijven of juist sneller doorgaan, ik leg me er nu maar vast bij neer dat je nooit alles kunt zien :')

[ img ]


Jettie
Berichten: 5569
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:30

SkyLWG schreef:
Wij vertrekken eind van deze maand ook voor een maand naar Nieuw-Zeeland! Echt heel erg veel zin in. Onze route is wel een beetje te vergelijken met die van Jettie. Wij gaan ook rondreizen met zijn tweeën in de camper, groepsreis niet zo ons ding. Als je een reismaatje kunt vinden, zou ik denk dan ook kijken of je niet toch de mogelijkheid hebt met camper.

@ Jettie: zie dat jullie ook helemaal richting het Zuiden van het Zuidereiland gaan. Gaan jullie richting Stewart Island?


Wat leuk dat jullie een vergelijkbare route in gedachten hebben! Houd ons op de hoogte van jullie ervaringen, ben erg benieuwd :)
Stewart Island stond in principe niet op ons lijstje, maar mochten we tijd over hebben, wie weet... :D

@Gribaldi: ja ik houd er ook rekening mee dat we de route toch nog wat moeten inkorten hoor, vandaar ook dat we (behalve eerste en laatste nachten) niks vastgelegd hebben.

Jettie
Berichten: 5569
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:57

Wij zijn inmiddels weer thuis na onze rondreis van ruim 4 weken met een campertje! Wat een geweldig mooi land is NZ... we hebben echt enorm genoten <3

Dit was uiteindelijk onze route (begonnen in Auckland, geëindigd in Christchurch). We hadden ruim 4 weken. Wel veel km's gemaakt dus, maar heel relaxed. Wij zijn heel erg van het 'stukje rijden - koffiestop - stukje rijden - wandeling - etc.' :P En juist het onderweg zijn en je laten verrassen is zo leuk!
[ img ]
[ img ]

Voor wie het leuk vindt, een indruk van onze reis (we hadden een drone mee): https://youtu.be/s_-j_SjnXWE

En voor wie nog gaat, verder kan ik me helemaal aansluiten bij eerdergenoemde tips in dit topic... Campermate app downloaden, goed insmeren, zowel bikini als dikke trui meenemen.

Iemand vroeg nog naar Auckland tips geloof ik. Ik vond het erg leuk om een dagje naar Rangitoto island te gaan en te wandelen (wel genoeg eten en drinken meenemen, op het eiland zelf kun je niks kopen). Verder vonden wij het Auckland museum leuk, om je een beetje te verdiepen in de geschiedenis en cultuur van het land. Daarnaast zit ook een mooie botanische tuin. De stad zelf is verder vooral erg druk, veel hoogbouw, niet heel erg gezellig (maar dat is mijn subjectieve oordeel natuurlijk ;) ).

Jettie
Berichten: 5569
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 19:54

Superleuk Isjtar! Wij zijn ook begonnen in Auckland en geëindigd in Christchurch en hadden een klein campertje van Travellers Autobarn (zo een). Beviel heel goed!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3lsk3, _chou, _Madelon, Athelas, CairnTerrier, Castilja, evita2, fohadie, inge_romeo, Isab123, josien_m_, Joy_Mennings, L_Flo, purny, runnerfan, Sure_lee en 62 bezoekers