Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:26

Gaat prima zo n opgooi tent op Corsica. Staat er daar ook vol mee (zelfs een declathon op het eiland!) maar in de hitte is een katoenen tent wel prettiger. Je zal s ochtends waarschijnlijk niet al te lang in de tent willen liggen.


lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:13

Ligt er wel aan welke je neemt. Hier een kleine de waard die prima tilbaar is (zou er niet mee op fietsvakantie willen..) en binnen 5 minuten staat. De echt grote gezinstenten wil je niet graag verplaatsen maar de kleintjes en tussen modellen zijn prima. Zou graag de grote bont specht willen hebben.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:00

mirriezz schreef:
lenaa_tje schreef:
Ligt er wel aan welke je neemt. Hier een kleine de waard die prima tilbaar is (zou er niet mee op fietsvakantie willen..) en binnen 5 minuten staat. De echt grote gezinstenten wil je niet graag verplaatsen maar de kleintjes en tussen modellen zijn prima. Zou graag de grote bont specht willen hebben.


Welke heb je? De specht is idd ook een op mijn lijstje ;)

Iedereen bedankt voor de vragen en adviezen! Hieronder wat antwoorden.

Er is nog niet echt een budget. Hangt ook van de kwaliteit af. Voor een de waard wil ik evt ook wel wat meer betalen, omdat het gewoon super goede tenten zijn.

Afgelopen twee keer hebben we gekampeerd met een Coleman, daarvoor met een wildebeast, beide tenten van onze ouders. De wildebeast beviel mij het beste, omdat ik die ook goed kan afspannen. Bij de Coleman lukt mij dat niet en mijn vriend is niet de tentbouwer van ons 2. De eerste keer stond de Coleman verschrikkelijk te klapperen in de wind, de 2de keer al wel beter hoor. Maar ik ben er daardoor wel een beetje sceptisch over.
Bij de waard vind ik van de punt-tenten ook zo fijn dat je ze heel makkelijk heel strak neer kunt zetten.


De koningsstern met tarp! Ik vind de puntjes ook heel fijn. Jammer dat ze ook steeds meer overstappen op koepeltenten. Koningsstern is trouwens wel klein. Wil wel met 2 volwassenen en met tarp kan je er in de regen nog voorzitten. Heb je al je bagage in de tent en wil je er ook nog echt in zitten gaat dat niet.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 07:19

[ img ]
Ik ben weer terug 2 mooie weken in Normandië gehad.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:25

Hier 2 losse gasjes. 1 kleine primus en 1 op benzine (optimus prime). Die tweede brand eigenlijk altijd en waait ook niet uit. En natuurlijk een bbq mee. Vroeger (met ouders) hadden we altijd zo een coleman 2 pits brander mee. Hier ook wel is op zo een 2 pits brander op een grote gas fles gekookt maar dat vond ik te langzaam gaan .. Duurt zolang voordat het klaar is dan.

Edit.

Skottelbraai lijkt mij ook handig! Die zag ik dit jaar ook terug op de camping

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:20

renskep schreef:
Leuk!
Wij gaan van de week bij een Baco tent kijken als het goed is! We willen de laatste week van augustus toch nog gaan kamperen. Maar dat wordt de eerste keer met puppy. Dus een grotere tent dan onze 1 cabinr koepeltent is geen overbodige luxe. Plus als het regent kunnen we hopelijk binnen zitten.

Iemand nog tips qua campings in België/Ardennen/Noord-Frankrijk? Met hond en tent dus...


Wij stonden deze zomer op de camping moulin foulon vlak bij Bayeux (Normandië) Op de ANWB site staat dat er geen honden mogen maar dat is onzin. Heel veel mensen met honden en zelfs een Frans gezin met 2 katten. Mooie groene camping en veel ruimte.
In de vogezen hebben we op camping municipal du langenwassen gestaan. Ook erg mooi. Mega stil (midden in beschermt natuurgebied) leuk klein beekje en zeker ook geschikt voor honden.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:34

Leuk pannensetje en niet duur :o! Ik heb een pannensetje passend bij de brander. Is inderdaad snel warm maar verder vind ik dat die pannetjes zo snel aanbakken .. Zeker het koekenpannetje wat erbij zet. Ik ben altijd blij met de braadpan die we meenemen maar goed beetje verwend denk ik haha

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:02

Ons doel is nooit op om op 1 camping te blijven staan :). Reserveren ook niet (behalve misschien de eerste nacht). Ben met een hond ook nog nooit weg gestuurd haha. Ze mogen er vaak wel pf niet. Bij niet is het duidelijk. Deze campings komen beide uit het ANWB boekje. Dit jaar voor het eerst op 1 camping gebleven maar dat was niet het plan. Was gewoon zoveel te doen en prima weer dat we daarom niet zijn verkast. Ik bedoelde alleen met die eerste camping dat dit eerder een ANWB foutje is .. Hond stond op de camping zelf gewoon op de prijslijst namelijk.

Hier hond in de voortent of met een mandje naast de matjes. Maar alleen nog met kleine hondjes gekampeerd.
[ img ]

We wilde dit monster meenemen maar toch niet gedaan. Willen we nog wel proberen maar liever eerst in de buurt haha. Hij is nogal druk/speels
Ik zou dan denk ik wel de bench
meenemen.

Vroeger zijn we zelfs wel eens op de bonnefooi bij de Franse Middellandse zee geweest. Vaak kan je dan geen 3 week blijven maar wel een paar dagen. Werd telkens meer dus zo stonden we als nog een dikke week aan zee. Vervolgens gingen we verder. Frankrijk kent gewoon veel campings en we gingen als we verkasten wel op tijd een camping zoeken. Nog nooit in de problemen gekomen.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:04

ClauH schreef:
Wij nemen de hond van kleins af aan echt overal mee naar toe. In de auto of de fietskar. Er zijn best veel stranden waar de hond aangelijnd mee mag. Stadje of dorpje bezoeken vanaf een uur of 3. Uit eten is meestal buiten en dan ligt hij rustig onder tafel. We laten hem in de ochtend en avond goed uit zodat hij toch zijn ei kwijt kan. Onze hond heeft al een hele lange lijst van plaatsen die hij bezocht heeft ;-).
Hij kan niet alleen thuis blijven dus weinig keus.... Sommige vakanties gaat hij in een pension, maar dan mis ik hem weer zo :-)


Hier ook en we hebben een grote rugzak waar ons kleintje in kan. We gingen bijvoorbeeld niet naar een zwembad (naast dat op campings zeg maar) maar naar rivieren, meren etc. Meeste kastelen etc mocht ze ook nog wel mee en anders omstebeurt. Een klein hondje lijkt mij wel veel makkelijker. Dus weet niet of de grote ooit meegaat. Hebben de hond nooit alleen op de camping gelaten. Ook niet als we bij wijze van bij de receptie zaten of bij de camping buren.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:46

Ik zou ook voor de vrijbuiter gaan. Volgens mij is dit niet hun zware katoen. Deze is wel lichter maar ik vind juist het zware doek van hun fijn. Verder ben ik niet zo een koepel fan haha. Mijn oom en tante zijn heel blij met deze tent ban de vrijbuiter.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:01

Emmaa_ schreef:
Hier ook alleen ervaring met De Waard in puntvorm maar daar ook gelijk een gigantisch goede ervaring mee. Mijn ouders hebben die van hun tweedehands gekocht (was al een tijdje in die familie) en zoals het er nu naar uit ziet gaat hij over een aantal jaartjes met mij mee kamperen :) Echt niet kapot te krijgen, hartstikke veilig en zo stevig als een huis.

Hier dezelfde ervaring! Wij hebben tot ik in klas 4 zat gekampeerd met een de waard van al 40 jaar oud haha! Was toen al derde hands. Daarna ging mijn zusje ok schoolkamp. Ze sliep samen met een meisje die geen Zaklamp of tent bij zich had.. Zij had een noodhaak voor in de auto meegekregen. (zo n ding om je raampje in te tikken ..) Nou die ging dus door het doek. Toen was het toch einde tent.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:00

Hier nog niet echt een idee. Vorig jaar hebben we Normandië gedaan. Was erg gaaf en indrukwekkend. Sowieso gaan wij niks boeken gaat prima zonder. We willen wel graag naar het zwarte woud in Duitsland maar heb nog niet echt het idee van een camping. Dat is toch anders dan in Frankrijk qua hoeveelheid

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:36


lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:07

Googel schreef:
Weet iemand hoe een 'Bell tent' in het Nederlands noemt? Ik vind ze zo gaaf!

Een tipi misschien?

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 16:04

Jolien87 schreef:
moonsparkle schreef:
Weten jullie een website waar je makkelijk een overzicht kunt zien van prijzen van campings?


Heb je al op de site van anwb gekeken? Niet alle csmpings staan daarop, maar wel een groot deel.

Na de zon van vanmorgen trok het op een gegeven moment toch weer dicht. Dus we zitten nu bij de Vrijbuiter, da's ook een beetje kamperen. We hebben net flink staan kwijlen bij de grote katoenen tenten van de Waard. Zó mooi!

Hier een grote bonte specht met xl tarp. Zo fijn! Was wel een hele uitgave :') Toch een kleine tent die makkelijk is op te zetten maar wel als voordeel het mooie katoen.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 09:15

Esther_ schreef:
Ben nog steeds aan het genieten van m'n kampeervakantie, maar vind mijn huidige manier van bestek, borden, etc. opbergen heeeel irritant.
Hoe doen jullie dit? En dan mn de mensen die in een tent of vouwwagen zitten.

Hier een bak van de Ikea met daarin nog een inzet met 2 vakken. Boven in kan dan het bestek, kruiden, gasjes, blikjes etc en onderin pannen en borden. Daarboven een deksel zodat de doos ook als tafel kan maar ook handig in de auto zodat er wat boven op kan.

[ img ]
Dit idee al is onze bak lager. Ook handig met 2 honden die niet de hele tijd hun neus in de bak steken.


lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:21

benangelique schreef:
kratjes vind ik echt vervelend in de auto. zo hard en recht. je kan niet echt stouwen zeg maar

Hier hebben ze gewoon een vaste plek. Keukendoos,koelkast (grote koelbox), gasfles en de tent en tarp. De rest als matjes, stoeltjes, tassen, slaapzakken proppen we er om heen.
Ik vind schoenen altijd een gedoe. We hebben dat dan altijd maar in een grote vuilniszak maar het past echt nergens goed.. zeker die enorme gevaarten van bergschoenen in maat 47 ..

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:40

benangelique schreef:
Selfinflatables. Niets er onder of erop, alleen onze fijne slaapzakken

Inderdaad Wij hebben eind augustus in de Jura gekampeerd en de hele camping had het koud. We hebben alle Nederlanders met luchtbed aan een zelfopblazende mat gekregen.
De zelfopblazende mat van 10 cm van de vrijbuiter ligt ook nog heerlijk. Neemt wel als nog veel ruimte in. Zijn flinke pakketten nog wanneer ze opgerold zijn.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:27

SdaphneS schreef:
Schrik alleen niet van de prijs van die dingen.
Wij zijn ook al een tijdje aan het kijken, maar een goed matrasje is echt duur. Zelfs bij een vrijbuiter.

Vrijbuiter heeft wel geregeld avonden met korting als je ‘vip’ bent geworden. Vaak 20/25% korting.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:04

Eelmo schreef:
Ik kom hier even binnenrollen. Vriend en ik willen dit jaar met de auto op vakantie en bij voorkeur naar een camping. We twijfelen nu over de Eifel in Duitsland, maar er staat nog niets vast. Hebben jullie tips voor een leuke camping (geen kinderen of honden die mee moeten) of een andere leuke bestemming (max 5 uur rijden van Nijmegen)?

Paar jaar terug zijn we naar Luxemburg geweest, daar willen we niet weer heen, maar we willen wel een soortgelijke vakantie :) (beetje wandelen, kastelen/musea, een keer naar een stadje...)

De vogezen? Ingeval prachtige kastelen! Wij zaten in de buurt van munster (Frankrijk)

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:11

Wij hebben zo 1 alleen dan van de outlet van de aldi. Onze is iets kleiner. Hiervoor gekozen omdat hij ook op gas kan. We hebben eigenlijk nooit stroom bij de tent. [ img ]

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:10

SdaphneS schreef:
Goof schreef:
In Slovenië betaal je dat echt bij lange na niet.
Wij gaan ook weer die kant op en je bent echt wel goedkoper uit.

Dit zijn eventuele campings in Slovenië die wij willen bezoeken, dan ben ik toch echt wel rond de 30/55 euro per nacht kwijt hoor.
Tenzij ik helemaal verkeerd kijk. :+

https://www.sava-camping.com/en/bled-ca ... ed-camping
https://www.sobec.si/en/price-list.html
http://camping-postojna.com/en/price_list/

Die eerste camping is enorm druk. Ik weet niet of jullie normaal reserveren maar ik denk dat, dat nodig is. Of je moet vroeg bij de poort staan. Mijn zusje heeft op deze camping stage gelopen via een Nederlandse reisorganisatie die single reizen organiseert.

Ik zelf kies liever een kleinere camping. Mijn vriend en ik twijfelen weer. Het blijft zo mooi in Nederland..

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:46

Helaas nog niet vrij. Zomervakantie is voor ons nog niet begonnen. Het zal vast wel ergens in Europa mooi weer zijn als dat in Nederland niet meer zo is.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:09

finnens schreef:
in Slovenië is het echt heel wisselvalig en aankomende week ziet het er al helemaal triest uit.. en daar gaan we morgen heen. Misschien dat we weer uitwijken naar Kroatië. Hadden daar nu ook al 3 dagen gezeten in hotelletje, en hier is het heet! 36 graden.

Als ik dit had geweten had ik ook prima in nl gebleven hoor :') lekker naar een waddeneiland ofzo.

Ik zit nu in slovenie met 29 graden (gister dan) en volledig zonnig. Ook nu zit ik voor de tent in korte broek en zon. Er is voornamelijk veel onweer kans hier in de (lagere) bergen. De voorspelling is per half uur ook weer anders.
Gister zou er ook veel regenkans zijn maar we hebben letterlijk 1 minuut druppels gehad. Het weer voorspellen in de bergen in enorm lastig.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:12

[ img ]

Even een kleine impressie van onze tent.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ineke2, Kmbrly, oblix, Paloma_Janet, Soepkipje en 85 bezoekers