Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:56

Deze bijwerkingen die je nu noemt horen volgens mij bij lariam, de malaria profylaxe die je slechts 1 keer per week hoeft te slikken. Volgens mij heeft malarone weinig bijwerkingen, behalve het gat in je portemonee :=. Ik heb toen ik voor 3 maanden in kenia zat doxycycline geslikt, zolang je dat niet op een lege maag slikt geeft dat ook geen problemen (iig niet bij mij).
Nu zit ik in Zuid Afrika voor 5 maanden, maar niks bij me qua profylaxe. Ik was namelijk niet van plan om naar malaria gebied te gaan; maar de plannen zijn veranderd en nu ga ik toch. Even kijken hoe ik dat ga oplossen. Misschien idd opzoek naar een noodkuur, mocht dat nodig zijn.


Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:18

Klopt, heb in kenia ook veelal met lange mouwen rond gelopen, maar was daar niet voor de zon en had me ook zeker niet comfortabel gevoeld met korte broeken en hemdjes :)

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:10

Hoe staat het met jullie backpackplannen? Ik heb zelf nog niks geboekt, maar ik zit te denken om naar Sofia te vliegen. Dan een rondje door Bulgarije te doen, in 2 weken. Dan vanaf Sofia naar Macedonië te gaan en dan door naar Albanië en vanaf Tirana weer terug te vliegen.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:56

60 liter is echt zat! ik heb een 55+10 en vind hem eigenlijk te groot, want hoe meer ruimte je hebt, des te meer je ook mee gaat nemen. Dat zijn dan voornamelijk extra dingetjes die je hoogst waarschijnlijk toch niet nodig gaat hebben. In Zuid Afrika is ook alles te groot, mocht je iets onverwachts toch wel echt nodig hebben.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:13

Die gaat wel te groot zijn voor handbagage. Ik heb er zelf 1 van 30, maar vind die niet handig voor meerdaagse trips, voornamelijk omdat het maar 1 groot vak is. Ik zou kijken naar 40 liter. Daarmee zou je ook langer op reis kunnen in warme gebieden. En is waarschijnlijk nog binnen de maten voor handbagage.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:50

Gracezellaa schreef:
Hoe staat het met jullie backpackplannen? Ik heb zelf nog niks geboekt, maar ik zit te denken om naar Sofia te vliegen. Dan een rondje door Bulgarije te doen, in 2 weken. Dan vanaf Sofia naar Macedonië te gaan en dan door naar Albanië en vanaf Tirana weer terug te vliegen.


Ik heb mijn plannen totaal gewijzigd. Het wordt 2 maanden Azerbeidzjan! Iemand al ervaring met dit land? Ik heb de kans gekregen om er een stage te gaan doen.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 07:42

Haha Casperzazoe ik heb net op je vraag gereageerd in het zuid Afrika topic. Komt helemaal goed met inchecken enzo. Heel veel plezier daar!
Ik heb gisteren mijn ticket geboekt en mijn visum aangevraagd! Ik vertrek 3 juli al!


Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:45

Er wonen in Polen ook heel veel mensen. Mocht je de weg kwijtraken kun je gewoon vragen :) En verder, ga ervan uit dat je jezelf moet vermaken. Kom je andere leuke mensen tegen, dan is dat mooi meegenomen. De eerste keer ging ik er juist vanuit dat overal leuke mensen zouden zijn, want dat is wat je altijd hoort van backpackers. Nou dat viel vies tegen en juist daardoor voelde ik me alleen. Volgende keer met een andere instelling op pad en dat beviel een stuk beter. Toen juist wel leuke mensen ontmoet en me totaal niet alleen gevoeld als ik me ook een paar dagen zelf moest vermaken.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 04:43

Ik ben zelf toch wel gek op teva's. Loop er nu ook al een hele zomer op. In de stad, door de bergen. En qua look zijn ze nog best oké. Kijk eens op hun website voor alle verschillende modellen die er zijn

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 08:22

Merell Ken ik niet. Heb ook olukai nog geprobeerd. Zagen er goed uit en de zool voelde ook prima. Helaas zat ik qua bandjes net tussen 2 maten in, waardoor ze niet goed pasten.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:25

Maps.me heeft mij eens illegaal een grens over geholpen, via een onverharde weg die voornamelijk door boeren werd gebruikt. Was even spannend toen we het land weer uit wilden, maar was gelukkig geen probleem.

En in Zuid Afrika klopte de stem niet met de aanwijzingen op het scherm. Ben dus niet een mega fan van maps.me

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 08:56

Ik woon ook in Israël momenteel. En ben best vaak alleen op pad. Veel mensen spreken Engels en zijn behulpzaam. Verder heb ik me nooit onveilig gevoeld alleen.

Wil je over land naar Jordanië? Check even de visum eisen. Je kunt niet bij alle grensovergangen een visum krijgen. Dan moet je dit van te voren al aanvragen.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:08

Aroha schreef:
Gracezellaa schreef:
Ik woon ook in Israël momenteel. En ben best vaak alleen op pad. Veel mensen spreken Engels en zijn behulpzaam. Verder heb ik me nooit onveilig gevoeld alleen.

Wil je over land naar Jordanië? Check even de visum eisen. Je kunt niet bij alle grensovergangen een visum krijgen. Dan moet je dit van te voren al aanvragen.

Wat tof dat je er woont! Waar zit je? :) Ik heb er ooit ook over gedacht om een periode in Israël te gaan wonen/werken. Maar momenteel zit ik qua werk in Nederland goed.


Ik zit in Haifa. Ben onderzoek aan het doen naar landschapsherstel na bosbranden. Maar zelf vind ik Jordanië wel een fijner land dan Israël.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:42

Aroha schreef:
Sakura789, Aqaba alleen gezien vanaf Eilat, maar denk ook niet dat ik daar heen wil. Heb maar een paar dagen dus wil vooral de echte highlights doen, kan altijd nog een keer terug als het bevalt. :j

Gracezellaa, ah ik ben maar 1,5 dag in Haifa geweest. Vond het wel een leuke stad, leek vooral in de avond heel gezellig! Het was er verder echt super rustig toen ik daar was. Wat interessant dat je dat doet. Hoezo vind je Jordanië prettiger?

Luxorvalkje: Nee, sorry! Ga je hierheen? Ben wel super nieuwsgierig hoe je het dan gaat hebben.


Persoonlijk vind ik Israël een beetje sfeerloos. Heb me veel beter vermaakt in Jordanië dan nu in Israël. Maar misschien komt dat ook doordat ik er natuurlijk voor andere redenen ben.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:12

Ik ga zo een weekendje naar Cyprus (eind januari). Heeft iemand tips? Ik vlieg op Paphos; wilde daar wat archeologische plekken bezoeken. Dan door naar nicosia. Ben benieuwd naar de stad die eigenlijk in twee landen ligt. Dan halverwege de volgende dag weer terug naar Paphos. Ik heb in totaal 3 dagen.

Klinkt gek om zo kort "helemaal" naar cyprus te gaan, maar woon momenteel in Israel en dan is het maar een uurtje vliegen.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:01

Een vriendin van me heeft net een half jaar in Myanmar gewoond en ook veel gereisd. Net afgelopen week terug gekomen. Volgens mij ging dat allemaal helemaal prima.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:12

Gaaf! Het staat nog steeds op mijn lijst. Ben nu in buurland Azerbeidzjan.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:37

Narya schreef:
Ohhh, dat staat dan weer op mijn lijst! Hoe is het daar?

Fantastisch! Ben ondertussen bezig met mijn 5e maand hier, sinds ik hier in juli voor het eerst was.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:37

Wat doen jullie als het regent? Ik ben momenteel (weer) in Georgië. Normaal gesproken ben ik iemand die naar het mooie weer reist, maar nu eens niet. Morgen en woensdag is het weer nog goed, maar donderdag en vrijdag zal het voornamelijk gaan regenen. Iemand tips? Ik was van plan om naar een leuk stadje te gaan en een buitenrit te maken, maar ik denk dat regen dat behoorlijk kan verzieken.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 04:57

Nee gelukkig niet. Maar heb maar een korte trip, dus dingen als wassen etc hoef ik niet te doen.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 15:49

Ik ben nu in poedersuiker, maar wil donderdag weer ergens anders heen. Ik heb als gezocht naar droge plekken, maar die zijn er niet helaas. Het plan was sighnaghi, iemand daar al geweest?

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:22

Kenia is echt niet zo erg hoor. Mombasa en de kust is niet zo'n goed plan, maar de rest gaat prima. Ik denk dat er niet veel verschil is tussen Kenia en Tanzania. Ben in beide landen geweest, maar in Tanzania op het vaste land geen gebruik gemaakt van ov. Wel op Zanzibar.

Namibië is enorm uitgestrekt met weinig bevolking en vervoer. In de namib woestijn kun je dagen rijden zonder iemand tegen te komen. Als je daar op pad wilt kun je het best maar een auto huren.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:47

Niet echt een antwoord op je vraag, maar ze hebben mij niet om een retour ticket gevraagd in Namibië. Had ik ook niet, ik ging over land verder naar zuid Afrika

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 01:09

Ik kwam op het vliegveld binnen, en over land weer weg

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 17:17

Ik doe al jaren met 1 flesje. Dus dat lijkt me voor 3 weken ook wel genoeg.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Earth, IndianSu, mvdende, Roosch, Sannek90, secricible, Sokje_6, turtlelito, Zick_Zack en 66 bezoekers