Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
black_kelpie
Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 10:50

Als je dit gaat doen knal je zo vreselijk veel moois voorbij. Doodzonde. Wij hebben net 2,5 week rondgereisd in Zweden, westkust omhoog, Dalarna en tussen de grote meren weer terug. En dat was al aardig wat rijden en lang niet genoeg tijd. Bedenk dat zeker Noorse kilometers geen Nederlandse kilometers zijn. Er zijn behalve rond Oslo en Bergen geen snelwegen. Overal ferries, smalle slingerwegen. Kost heel, heel veel tijd.


black_kelpie
Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 11:03

Lage snelheid, wachten op ferries, bizar veel tunnels in Noorwegen wat heel vermoeiend rijden is (ik telde er vorig jaar bijna 40 tijdens de terugreis vanaf Sandane, en die zijn soms vele kilometers lang en bijna allemaal slecht verlicht).

Zonder stoppen zit je op iets van 100 uur reistijd? Ik weet niet of ik je succes of sterkte moet wensen :o


black_kelpie
Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 11:49

Ceetje_bokt schreef:
WoW dat lijkt me een erg ambitieuze vakantie. Tips voor je route heb ik niet, maar ik vond Zweden erg hondonvriendelijk. Ze mocht niet eens mee op een terras van een restaurant. Schijnt een wet te zijn ivm hygiene.

Echt?? Mijn hond gaat ook overal mee naartoe, maar ik ervaar Zweden juist als erg hondvriendelijk. Ook in restaurants in Stockholm was ze welkom. Uitbaters die zonder dat ik erom vroeg drinkwater komen brengen. Geen enkele camping tegengekomen waar je bij moet betalen voor je hond. Ik voer vers vlees en dat is er ook prima verkrijgbaar, echt niks te klagen :D

black_kelpie
Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:17

yvje86 schreef:
Hoe bedoel je waar je moet bijbetalen voor je hond?
Ivm de schoonmaakkosten?
Want dat zie ik wel dat je daar voor bij moet betalen als je een hond hebt.

Wij kamperen alleen, maar mijn ervaring is dat je in de meeste landen extra per nacht voor je kampeerplaatsje moet betalen als je een hond meeneemt. In Zweden heb ik dat nog nooit ergens gezien. Extra schoonmaakkosten bij een huisje vind ik wel normaal. Deze vakantie ook veel gewildkampeerd, scheelt helemaal in de kosten *\o/*

black_kelpie
Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:34

En vergeet de campers niet waar je uren achter zit omdat ze elkaar niet of nauwelijks kunnen passeren op de smalle Noorse weggetjes, en je er ook niet langs kunt :Y)

black_kelpie
Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:50

Voor Denemarken en Zweden hoeft die ontworming niet. Ik zou dus niet vooraf ontwormen, maar alleen vlak voordat je van Zweden naar Noorwegen gaat.

black_kelpie
Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:35

yvje86 schreef:
De hond mag alleen mee als ze onder de 4 kilo weegt op een vliegtuig begrepen we net.
Verder is ze gewoon ingeënt.

Ik ben met mijn hond naar Noorwegen gevlogen, en weer terug. Die 4 kilo geldt als je de hond mee neemt in de cabine, in een kennel in het ruim maakt het helemaal niks uit wat ze wegen. Maar dan moet je dus wel een geschikte vliegtuigkennel hebben.

Succes!

black_kelpie
Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:06

Maris schreef:
Maar moet je die bench zelf aanleveren dan voor de vliegreis ? Ik dacht altijd dat vliegmaatschappijen zelf zulke Verviers benchen hadden ?

Nee die moet je echt zelf hebben. De hond wordt in een verzegelde kennel gedropt bij de odd luggage bij de grotere vliegvelden, op kleinere wil het nog wel eens iets anders gaan. Ook niet elke willekeurige bench mag mee, daar zitten strikte eisen aan vast.

black_kelpie
Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 22:48

Ik ben ook meer gecharmeerd van Zweden. De Noorse natuur is wat spectaculairder, maar ik vind Zweden leuker. Kan er ook geen vinger op leggen waar het hem nu precies in zit, misschien komt het omdat ik in Zweden heel andere vakanties heb gehad dan in Noorwegen (rondtrekken met de tent in Zweden versus in het huis van kennissen in Noorwegen bivakkeren).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _xManadisx_, gewoonmarie, L_iek, SemrushBot en 114 bezoekers