Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:34

Zo dan, kom je nog wel toe aan bezienswaardigheden als je zoveel in de auto zit? :D Wij hebben vaak vakanties waarin we 3 weken met de auto op pad gaan, maar bijna iedere dag een ander onderkomen brak mij toen wel op.

Verder geen tips, ben stiekem alleen strontjaloers. Lijkt me een prachtige route.


Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:59

Heb je de route echt vastgelegd (dus accommodaties geboekt)? Want dat geeft ook veel onrust. Je kunt daardoor nergens een dagje blijven hangen, omdat je hele reisschema dan overhoop ligt. Je kunt ook beslissen (bijna) niets vast te leggen, en wel zien hoe ver je komt en in welk tempo. Dat reist ook veel relaxter. Maar dit is waarschijnlijk een tip als mosterd na de maaltijd :')

Overigens is het lang en veel in de auto zitten geen probleem als je daarvan houdt. Het tempo en de druk van (bijna) iedere dag weer verder 'moeten' is veel vermoeiender.

Ik zou als tip meegeven dat jullie niet gaan bedenken wat jullie nog gaan doen. Want daar kom je niet aan toe. Laat dit een echt roadtrip zijn, dus het rijden en onderweg dingen zien ís wat de reis is :) Verwacht niet dat je nog tijd hebt om dingen te bekijken, want die tijd heb je niet. En als je je daar wel op instelt, valt het straks alleen maar tegen omdat je hoopte zoveel meer te zien. In de toekomst kun je altijd nog terug om in bepaalde regio's uitgebreider vakantie te vieren.

Laat je weten hoe de whale safari met deze organisatie was? Ik overweeg om daar deze winter ook heen te gaan.

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 10:20

Ik ga je ook volgen als je updates plaatst! Als je daar tijdens je reis nog aan toe komt }>

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 12:06

Oh TS wat is dit vervelend... Kan me voorstellen dat je ontzettend baalt en er helemaal klaar mee bent. Ging die walvissafari ook nog eens niet door, en nu dit weer.

Is alles al vooruit betaald, of kun je sommige overnachtingen nog (gratis of tegen kleine vergoeding) annuleren voor het geval je naar huis gaat rijden?

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:07

Yv_ schreef:
Als het goed is wordt die auto gewoon naar NL gesleept en hoef je alleen een setje kleding + hond mee te nemen op het vliegtuig. Ook de kosten van de tickets worden vergoed (althans, dat stond in mijn voorwaarden). Hond is geent en alles toch? Dan kan die ook gewoon mee :j.

Dat hangt helemaal af van je verzekering, dus ik zou hiermee TS niet teveel blij maken.... dat kan zomaar een dode mus zijn....

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:23

@Yv_: ik las je post te snel en zag je nuance die erin stond daarom niet. My bad!

In aanvulling daarop...

TS, zijn de polisvoorwaarden van je reisverzekering openbaar? Helpt het als wij daarin mee zoeken wat er kan bijv.? Of kijken naar vliegtickets? Want als ik het zo hoor, zijn je enige opties de huurauto uit NL laten komen óf vliegen...

Edit: top dat de garagehouder wel probeert mee te denken. Hopelijk levert dat wat op!

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:52


Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:33

Balen dat vliegen geen optie is... en is een hondenbench daar ter plekke kopen een optie? Dan ben je het snelst thuis, maar kost ook een flinke duit.

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:45

Snap ik, dan duurt het nog hartstikke lang voordat jullie thuis zijn.

Sterkte TS. Niet echt wat je je voorstelt bij een droomvakantie.

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:02

Succes met de laatste loodjes van de terugreis!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Barramundi, Duran123, Ekeif96, Gambler99, IndianSu, Iselda, moOby, Muggebeet, spookyskippy, thequeensmum, Votti en 84 bezoekers