Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 07:29

Zag trouwens bij de Wit ook die hangende fruitmand die iemand in dit topic laatst zocht. Hing bij de afdeling keukenbenodigdheden maar is wellicht ook online te bestellen. Of was diegene al voorzien?


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 11:48

Ja al dat servies idd. Maar wij hebben al zo belachelijk veel :'). Zo'n grote caravan en dan nog de kastjes ramvol :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:20

Ik heb gewoon theeglazen van glas :j gaat prima in het kastje van de caravan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:57

Voor een weekend is Luxemburg idd leuk, of de Moezel. Beiden niet ver en een hele andere omgeving dan hier.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 06:41

Alles in de buurt van Klein Zwitserland is leuk (Mullerthal).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 06:54

Ik zou de pallets doen en daar een dunne plaat over, daarover heen dan weer een tenttapijt. Wordt niet glad en is aangenaam voor de voeten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:19

Wat een leuke caravan!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:52

Wat een prachtige plekjes komen er voorbij! Als wij na woensdag geinstalleerd zijn zal ik eens kijken of ik ook een foto kan plaatsen. Caravan staat bij huis, morgen alles inpakken. Enige minpuntje vind ik dat we altijd 2 keer moeten rijden, want ons paard gaat ook mee. Daarom blijven we in NL.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:50

Wij staan momenteel in Drenthe. Heerlijk hier! Zal van de week eens kijken of ik een foto kan plaatsen. Die campingbingo is herkenbaar :')


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:15

Haha ojee dan stort je tent in :') op dat moment zelf niet grappig :(:)

Drenthe is heel mooi :j wij zitten bij het Drents Friese Wold maar er is nog zoveel meer wat leuk is.

Onze ervaring: hoe kleiner hoe makkelijker met slapen. Als het eenmaal slaapt kun je een kanon afsteken. Maar ook nu ze 7 is geldt als het slaapt slaapt het en kun je gewoon in en uit lopen. Wat wel een tip is: camping met verwarmd toiletgebouw en ook fijn een speciale baby wasruimte.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 10:44

Moonsparkle: yr.no? Is een noorse weersite en erg betrouwbaar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 08:14

Vind het weer alles meevallen hoor. En wij staan gewoon in NL.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:19

Hitte is ook niks voor ons. Komt bij dat ons paard ook mee is. En wil je daar wat mee doen zijn deze temperaturen heerlijk. Gisteren flink verbrand := vandaag wel regen maar e reader staan nog zat boeken op dus ook nu nog zat vermaak. Dochter zit in de binnenspeeltuin met haar campingvriendinnetjes. Paard even snel gereden tussen de buien door. Wilde nog een stukje fietsen maar daar wacht ik nog maar even mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:51

Is dat kasteel leuk om te bezoeken? Ik heb het destijds alleen van de buitenkant bekeken. Maar Mullerthal is mooi :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 08:45

Dongel mee, of je data tijdelijk ophogen voor een korte periode? Wifi op de camping heb je helaas geen invloed op. Of anders als je iets met internet wil, bij de receptie gaan zitten. Vaak is daar het bereik wel goed.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:23

Ik heb slechte ervaringen met camping wifi. Vaak net genoeg voor het sturen van een app'je met tekst. Maar als je eens een foto of video wil versturen, of bekijken, loopt het vast. Zeker op momenten dat meer mensen er gebruik van willen maken. Daarom zorgen wij dat we er niet van afhankelijk zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:59

Therm a rest is niet goedkoop maar is het geld meer dan waard. Fijnste matje wat ik ooit gehad heb. Met scouting in alle seizoenen mee op pad geweest, ook op ongelijke grond mee gelegen en altijd heerlijk kunnen liggen. Ook al was het matje niet dik, het voelde als je er op lag echt als een lekker dik matras aan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:19

Land al is altijd goed :j wij hebben ervaring met de andere 2 parken van Landal in Duitsland en daar leuke vakanties gehad.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:43

Maand of 3 is wel jong zeker in juni kan het nog knap fris zijn. Het kan wel, mits je echt een goed verwarmd toiletgebouw met babyruimte hebt, en een goed verwarmde caravan. Tent zou ik echt nog niet doen met zo'n kleintje. Onze dochter hebben we met 6 maanden voor het eerst mee gehad met de caravan. Maar eind zomer (frisse avonden!) en geen verwarmd toiletgebouw. Dat was afzien. Ik was heel blij met de Zwitsal kant en klare washandjes. Uiteindelijk is ze maar 1 keer in bad geweest de andere dagen was het te koud.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:57

Oja, nog een tip voor als het dus niet gaat (zoals hierboven) ga de eerste keer niet ver van huis :j kun je snel weer terug mocht het toch niet goed gaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:01

Oja die peutertijd :D toch wel fijn dat ze nu wat groter is. Enige minpunt, de camping waar we heen gaan is te leuk we krijgen haar niet meer mee van de camping af :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:01

Sorry, geen ervaring met hoe dit op te lossen. Wij hebben de luxe van een vast Frans bed voor in de caravan, en achterin een stapelbed. Daar slaapt onze dochter. Deurtje dicht van haar bed en wij kunnen aan het tafeltje in de caravan zitten. Maar meestal blijven we in de voortent of buiten 's avonds, zeker in de zomermaanden. Topper zou kunnen, maar nadeel is dat de meeste toppers in standaard maten komen en caravans weer hele andere maten kennen. Dan zou je bijv via Obelink iets op maat moeten laten maken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:51

Is er zoveel gevallen dan? Hier in midden NL niet. Maar ik vind het nog te koud. Ons eerste tripje dit jaar wordt waarschijnlijk naar de Bodensee in de meivakantie. Voor het eerst dat we zo ver weg gaan met de caravan, verste tot nu toe was Saarburg.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 06:59


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:49

Gebruiker201 schreef:
SusanH schreef:
Je hebt ook thermarest matjes die erg klein zijn op te vouwen, die heb ik gehad voor scouting, als we met rugzak gingen trekken. Zoiets had ik: https://www.bever.nl/p/therm-a-rest-pro ... olour=1204


Volgens mij heb ik juist die :P maar ik krijg hem opgevouwen tot circa 30 x 30 cm. Ik krijg de lucht er lastig uit?


Zit je er ook op met oprollen en de lucht eruit laten?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _activeme, DJZ, GoogleAdsense, janneke_S, lindo, luuntje, maaikemuis, Patriesje, pluklief, ryukapple, Soepkipje, WendyShet, Winna en 72 bezoekers