Kroatië!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:35



Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 07:10

Wij hebben bij Pag gezeten, mijn eerste indruk was dor en droog, ik was niet meteen enthousiast.
Maar ik ben echt verliefd geworden op het uitzicht vanaf ons appartement en strandje, ook het zeewater is hier zoveel mooier en helderder dan in Istrie. Ideaal om te snorkelen.
Pag bleek bij avond ook nog eens een sfeervol verlicht (en druk) stadje te zijn.

We zijn op drie plekken geweest, Pag, Plitvice en Fazana, maar Pag staat bij ons op 1. Vanuit hier hebben we ook de brug, stone bridge, bij de Krupa rivier bezocht, mooiste plekje wat we hebben gezien. Goed verborgen en alleen bereikbaar met een pittige wandeling.


Pag

[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]




Krupa rivier (stone bridge)

[ img ]


[ img ]


[ img ]

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:32

Mooi plaatje Mjetterd!
Ik krijg alweer de kriebels om naar Kroatie te gaan.


Inderdaad via Starigrad, een veerdienst is er alleen voor voetgangers.
Het best een taai stukje om te rijden voor je er bent en op het eerste gezicht is het eiland niet echt mooi (geen groen). Maar het plaatsje Pag, de sfeer, het heldere zeewater en het mooie uitzicht vanaf ons balkon heeft ons zo'n fijne dagen gegeven. We zaten een stukje buiten Pag in een rustig kleinschalig appartement met zwembad.

Een bekende toeristische plaats op dit eiland is Novalja.
Populair bij jongeren vanwege de 24/7 non stop Zrce party beach daar vlakbij. Daar hebben we ons ook een dag vermaakt.

Bij Novalja zit in elk geval ook een camping (Strasko), maar er zullen er wel meer zijn op Pag.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 00:23

Flow schreef:
Enig idee of het vanaf daar goed te doen is naar de meren/watervallen?

Volgens google is het ongeveer 240 km van Split naar de Plitvice meren.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 07:53


Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:16

Ziet er goed uit! En lijkt een prima plaats om gemakkelijk nog vele andere mooie plekken te bezoeken.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 08:37

Rovinj vond ik nog wel wat hebben, al de steegjes en kleurrijke winkeltjes, leuke uitzichtpunten.

Maar Pula vonden wij ook niet veel aan, moet eerlijk zeggen dat we ook niet echt Pula in zijn geweest. We zijn op de fiets naar het aquarium gegaan en even kort gestopt bij het amfitheater, maar dat was toen ook meer een bouwput.

Amanda, er zijn wel bootjes bij Plitvice waarmee je kunt oversteken naar verschillende hoeken, maar je ontkomt niet aan stukken lopen.
Je kan ook roeiboten huren en er loopt ook een treintje. Ik durf niet te zeggen vanaf welke ingang je het snelst bij opstappunten zit.


Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:04


Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 18:27

Jemig zeg, wat eng om mee te moeten maken en vreselijk hoeveel natuur er verloren is gegaan.

Maar wat een belabberde organisatie zoals dit is verlopen. Ik snap dat ze niet op alles voorbereidt kunnen zijn, dat het chaos is en veiligheid prio1 is. Maar hoezo zo lang niet kunnen eten, drinken of slapen? Was er dan ook geen kraan om je te kunnen wassen?

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:19

Het ontbreken van luxe en wakker liggen door de adrenaline of stress kan ik mij goed voorstellen.
Maar 24 zonder eten en drinken terwijl er een supermarkt op 10km afstand is, vind ik echt niet goed georganiseerd. Dan rijd de bus erheen of iemand anders met een auto die wil helpen om wat spullen te kopen.

Maar ik was er niet bij en alleen maar goed dat je er het positieve uithaalt en dat je vakantiebeleving er niet door hebt laten verpesten +:)+

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 07:48

Wij niet in elk geval. Geen seconde aan gedacht en ik ga het ook niet doen als ik weer ga.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 18:22

In mijn berichten kun je terug vinden wat wij vanaf Pag hebben gedaan, onder andere een pittige wandeling naar Kudin Most, zo mooi. Was nog wel een stukje rijden vanaf Pag en je hebt een beetje zoekcapaciteit nodig om het te vinden.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:54

We zaten in Slovenie en wilde nog een paar dagen strand. Bij de kust in slovenie kregen we niets naar onze zin gevonden, dus een stukje opgeschoven naar Kroatie :D . Verder geen plannen hier, behalve lezen, snorkelen en rondjes over de camping lopen. Misschien nog even naar Novigrad of Porec, we zijn er maar tot dinsdag.


[ img ]

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:25

Wat leuk om zo vaak dolfijnen te kunnen spotten!

Rovinj hebben we vorig jaar bezocht, inderdaad een mooie plaats om te bezoeken.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 09:05

Daar wordt je niet vrolijk van :( .

Lielle, qua vakantieverkeer zal het in elk geval rustiger zijn.
Vanuit Krka zal je niet via Umag de grens over worden gestuurd. Deze grensovergang is meestal hel, dus die zeker vermijden.
https://mijnslovenie.com/drukte-naar-kroatie/

Karawakentunnel en Salzburg kunnen ook grote struikelblokken zijn. Ook hier zijn wel alternatieven, maar dan rij je om, dus dat is een keuze die je moet maken.
Ik zou proberen om in elk geval vrijdagavond nog de grens naar Duitsland over te zijn.

In Slovenie bij Postjona zijn wegwerkzaamheden, die hebben ons een dag ook aardig wat vertraging gegeven, maar op de terugweg weer niet. Dus het verschilt echt wel per dag.
In Duitsland hadden we geregeld kleine vertragingen door de duizenden wegwerkzaamheden, maar geen echte lange files. Soms even een stukje een alternatieve route gepakt.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 07:47

:z :z :z krijg er heimwee van :D

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:58

Ik verwacht dat het met de files wel meevalt, de echte drukte zal nu toch wel geweest zijn? Als je naar Zadar gaat ga je sowieso niet via de drukste oversteek (aan de kust bij Umag). En als je bij Graz oversteekt, zal je ook niet via de Karawankentunnel worden gestuurd, die ligt bij oversteek bij Villach.

Er is een app waarop je de wachttijden kan zien, maar bij ons klopte die niet (half uur was dus 2 uur file).

De vignetten zijn ook gemakkelijk te koop bij benzinepompen onderweg.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 08:00

Wij hebben de vignetten van Oostenrijk en ook die van Slovenie tegelijk gekocht in Duitsland.


Evelyne79 schreef:
Dan hoop ik dat je naar Zadar kunt waar je heen moet, waar dit is precies weet ik niet maar wel bij Zadar. is vorige week gebeurd.....
Hier staat een update omtrent de (wegen)schade;
https://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=210470
meeste is al verholpen. Maar het zal nog wel zichtbaar zijn. Dat moet echt een flinke storm zijn geweest

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:02

Vakantie, heerlijk! Veel plezier.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:44

Dat is wel apart zo met de herfstkleuren. Meestal zie je alleen de zomerse look :D
Wij hebben toen ook de lange route gelopen, inderdaad lekker rustig.


Hopelijk zet de griep niet door Jen :(:)

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 08:43

Wij vonden een dag lang genoeg, we hebben de 18km ronde gelopen en alle houten bruggetjes wel twee keer gehad :D

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:15

Ik let bij reviews van campings hier ook wel op, wij willen ook niet dat het lawaai ons op zoekt. En bij veel campings lees je deze klachten. Bijvoorbeeld omdat er een discoboot vlak langs komt of er een grote disco net buiten de camping zit.
Dus hier kun je op letten en verder is het geluk hebben met je directe vakantiegangers.

We hebben vorig jaar op een grote camping gestaan, maar dan zijn er ook aparte blokken en wij hebben absoluut geen geluidsoverlast gehad. Een blok verderop kwamen we lopend wel langs zo'n horror gezelschap, daar zouden wij absoluut zijn vertrokken.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:06

Amines Park Mareda, en dan in het paarse gedeelte HH Mareda Premium Village (mobile home).
Vanaf de camping gaat er een boemeltreintje naar Novigrad.

[ img ]


[ img ]

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:34


Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:35

Yv_ schreef:
Ik gooi even een stipje in dit topic. Wij zitten ons te orienteren op een rondreis Slovenie /Kroatie.
Beide geen strandvakantie types, beide geen camping types. We willen echt een rondreis met de auto gaan maken. Eens kijken of er hier nog een paar tips zijn. Hoofddoel is Slovenie en dan een dag of 4 Kroatie erbij.

Vorige zomer Slovenie en een paar dagen Kroatie gecombineerd. Mijn ervaring in Kroatie (ook van dat jaar ervoor) zijn in dit topic te vinden en van Slovenie in dit topic; Grit @ [BEU] Tips voor Slovenië


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, aman2002, eva1969, fohadie, Knuffeldier, lillylover, Ruai, TamaraFloor, Travel_me en 62 bezoekers