Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jolienn
Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:58

Hallo, ik kom even binnenvallen hier. Wij gaan meestal weekendjes weg (oldtimer) met de tent en afgelopen jaar ook meegenomen op vakantie naar Frankrijk. Nu gaan we dit weekend naar de zwarte cross met nachttemperaturen van 12-14 graden en hebben mijn vriend en ik de discussie zomer of winterdekbed mee. Volgens hem hebben we vorig jaar met kleding aan geslapen. Ik kan me alleen nog herinneren dat je om 7 uur uit je tent dreef van de warmte (week met 35 graden). We slapen op een luchtbed. Wat denken jullie?

Zylvierette ♡
☆ Mandour ☆


Jolienn
Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:06

Thanks Sheran en Emma! Pak ik toch het winterdekbed in. Had idd vanalles gelezen over op en onder je luchtbed leggen. Nemen sws een wollen en fleecedekens mee daarvoor. En wss zo'n scherm (2) voor over je autoruit :+

Zylvierette ♡
☆ Mandour ☆

Jolienn
Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:56

Dit is onze tent trouwens. Lekker ruim wel echt zwaar en groot om mee te nemen.
[ img ]

Ik vond een dekbed altijd veel fijner maar een slaapzak lijkt me toch ook wel fijn omdat je dan ook deken onder je hebt en dus idd minder last van je koude luchtbed :)

Zylvierette ♡
☆ Mandour ☆

Jolienn
Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 07:29

Ja, 4 stokken er doorheen wurmen en hij staat idd. Alleen een beetje klooien om niet teveel spanning te hebben op sommige stukken :P Het is een rondo 6 geloof ik. Weet zo het merk even niet. Wij hebben m voor 50 euro overgenomen via marktplaats. Heel erg blij mee, hij is goed waterdicht (stort regen zwarte cross vorig jaar) en heeft z'n geld al ruim opgebracht,haha. Zal van het weekend eens kijken wat het merk is.

Over zaklamp gesproken, ik ga mijn knijpkatje eens even opzoeken!

Zylvierette ♡
☆ Mandour ☆


Jolienn
Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:56

Ik heb even gekeken het is een vervat active leisure rondo 6. Ons kampje staat op zwarte cross

Zylvierette ♡
☆ Mandour ☆

Jolienn
Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:23

Hier ook weer nieuwe ontwikkelingen. Na de zwarte cross besloten dat we toch echt wilden gaan kijken voor een klein caravannetje. Heerlijk geslapen overigens hoor. Niet koud gehad mede door jullie tips! Maar de rits van de tent is eigenlijk vanaf het begin af aan al niet goed, nagekeken en niets kunnen vinden maar zodra je m opzet ontspoort ie en staat de tent dus altijd open.. Brrrrrr. En hebben we ontdekt met de regen (vorig jaar perfect) dat ie toch wel op verschillende plaatsten lekt/begint te lekken. We hebben er heel veel plezier van gehad, maar tijd om afscheid te nemen van de joekel :P

Keken al een tijdje, niet zo serieus, rond voor een mini caravan (ivm trekgewicht auto) Maar konden telkens niets vinden wat ons qua prijs en staat kon bekoren. Afgelopen week kwam er een adria 305 sl te koop voor een leuke prijs. We hebben meteen contact opgenomen en we mochten komen kijken. Oudere man die lichamelijk de caravan niet meer kon hanteren in zijn eentje. Eerst van zijn zus geweest en sinds 2000 in zijn bezit. Alles super netjes erbij, originele boekjes, elektrische schema's had hij uitgetekend, de ombouw van 7 naar 13 polige stekker alles op en uitgeschreven. Hij is van 1982 geloof ik. Heb voor de buitenkant even een foto van internet gepikt:
[ img ]

Er zijn 3 slaapplekken, een 2 persoons en een 1 persoons. Beide ombouwen vanaf een zitje.

[ img ]

[ img ]

Een klein keukentje met koelkast, 2 pits fornuis en aardig wat bergruimte

[ img ]

Bergruimte ook onder alle bankjes, aan de 'grote' kant liggen zowel de luifel als de voortent (inclusief beschrijving/bouwplan :D) En een mooie kledingkast

[ img ]

Helemaal blij mee! Ga hem nog wel wat opknappen denk ik. Er moeten verduisterende gordijnen inkomen en wil hem wat lichter maken van binnen, dus denk dat er 9010 op de kastjes etc gaat komen. En dan tzt de kussenhoezen ook vervangen. Ze zijn nog ontzettend netjes alleen wel lekker retro

Zylvierette ♡
☆ Mandour ☆

Jolienn
Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:24

8nnemiek ja stiekem vind ik ze ook wel heel leuk. En ze zijn nog zo mooi! Dus ik ga beginnen met kastjes licht en andere gordijnen (moet wel een beetje donker zijn om te slapen, en das nu uh.. een understatement :+) En dan mogen de retro kussentjes voorlopig lekker blijven. Is al een heel ander zicht als de boek wat lichter is denk ik :)

Lief is ie he, we zijn ook helemaal in onze nopjes :)

Zylvierette ♡
☆ Mandour ☆

Jolienn
Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:13

Ja als je op de bonnefooi gaat kun je idd net zo goed wat fijner weer uitkiezen :)

Vanwege het formaat henrieke of?

Zylvierette ♡
☆ Mandour ☆

Jolienn
Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:11

Balen Goof. Hopelijk snel beter weer!

En thanks allemaal :) ikke hij komt achter een Peugeot 206 :+ Helemaal in stijl dus, haha.

Zylvierette ♡
☆ Mandour ☆

Jolienn
Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:00


Zylvierette ♡
☆ Mandour ☆


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boyca, Ekeif96, friezenfan2, froukje_, IndianSu, loowny, moonsparkle, Nele80, PlukenKrul, roosjenat en 90 bezoekers