Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:50

Ik denk dat de binnenruimte even groot is. Alleen of 1 grote slaapcabine of 2 kleinere. Wij hadden een 6 persoon tent. Die had standaard 2 met uitbreiding tot 3 slaapcabines. Toen ook m'n zusje in een eigen tent ging slapen werd er een cabine omgetoverd tot opslag en kleedkamer. Voordeel is ook dat je je slaapcabine goed dicht kan houden = minder muggen!



mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:04

Ik blijf bij m'n hoofdlamp. Precies het licht waar je het nodig hebt, in dezelfde richting waarin je kijkt namelijk. En beide handen vrij. T lijkt wel een leuk lampje voor ernaast.

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:52

Bonna kijk even naar de Coleman caucus 3. Weegt 3.7 kg en is daarmee licht genoeg om in (aan) de backpack mee te nemen. (Ik heb er zelf 6 maanden mee rond ge sjouwen) is zeker ruim zat. Voor stukje is echt ruim zat voor 3 honden. Prijs zo rond de 180 euro. Wel even goed zoeken, maar hij is nog wel verkrijgbaar.

https://youtu.be/-P7qy3i05QY

https://www.kampeerdump.nl/checkout/cart/ net even gebeld, levertijd 2 tot 3 weken, maar is dus nog wel te bestellen.

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:15

De gasblikjes van de action hebben voor mij helaas de verkeerde aansluiting. Anders had ik zeker m'n blikje daar gekocht.

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:54

Vergeet niet het:

Om 08:00 de tent uit branden door de zon

Kromme haringen

Dierlijke inbrekers in de tent. Aka possum/ wallaby en een inbreker die het gelukt was: vogel

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:17

Whaha!

Nee het was iets kleins, een musje of zo. Was onder de voortent door gekropen. Zat "vast in het voorstukje van de tent. Ik lag nog te slapen en heb hem mopperend z'n gangetje laten gaan. Uiteindelijk is ie weer vertrokken op dezelfde manier als hoe ie gekomen was. Was trouwens op een camping in Brabant.

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:46

Een telefoon met een onbeperkt abbo van tele2 of t mobile en die telefoon gebruiken als hotspot. Des noods in het voorjaar afsluiten en in het najaar opzeggen. Die van tele2 is 26 euro per maand en dan maandelijks opzegbaar

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 09:03

Een zelf opblaasbaar matje heeft iid vezels erin zitten die isoleren. Exped heeft matjes met dons erin.

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:26

Dat matje heeft een dikte van 4.5 cm. Wat echt dik zat is.

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:34

Dit jaar ga ik smokkelen. Wel naar een Camping, maar stiekem in een stacaravan. Via Vakantieveilingen een weekje naar vakantiepark De Berkt in Limburg. Geen tent dit jaar. Stacaravan is wat makkelijker met een pup en reizen met het ov.

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:49

Thuis laten. Zulke kostbare dingen zijn niets op een camping.

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:07

Je doet lang met zn klein blikje hoor. Ik had de kleinste maat, daar 5 dagen mee gedaan en nog niet leeg. 2 dagen 3 liter water steeds 3 minuten koken om het drinkbaar te krijgen en water voor de noodels en het avondeten ook 3 minuten gekookt.

Je kan het beste gevriesdroogd eten mee nemen. Licht gewicht en er hoeft alleen kokend water bij.

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 07:06

Thanks!! Waar ben je geweest dat je het water niet kon meenemen of drinken?[/quote]


Triglav national park. De hut het dichts bij de top heeft geen drinkwater, ja je kan het kopen a €3 per liter. Op een dag gebruik je makkelijk 3L. €9 per dag aan water vond ik een beetje te gek, dus zelf water gekookt.

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 03:11

Ja. Ik ook!

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 13:27

komone schreef:
Wij vertrekken volgende week met onze tent naar Luxemburg. Ik wil graag naar het Mullerthal. Ik zit online campings te bekijken en ze hebben gewoon allemaal goede recensies. Kan niet kiezen haha. Heeft er iemand nog een leuke tip voor een camping? We zijn met z’n tweeen en zoeken een rustige camping vanwaar je lekker kan wandelen en fietsen.



Camping Martsbuch in Berdorf. Nieuw fijn toiletgebouw en niet heel groot. Weinig kinderen en vanaf de camping loop je zo het bos in. Binnen 5 minuten lopen zit je op de Mullerthal trail.


Morgen eindelijk op vakantie *\o/* hopelijk trekt het weerbericht bij voor vrijdag zaterdag zondag want ik blijf dit keer in Nederland. Vandaag de boel alvast inpakken en morgen de laatste dingetjes en dan wordt ik naar de camping gebracht. Hopelijk doet onze ouwe bus het nog, komt ie ook weer een keer uit zn stal

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 08:47

Tierania_ schreef:
Iemand hier ervaring om kampeerspullen mee te nemen in het vliegtuig?
Hebben zelf alles aangeschaft, maar ik kan geen geschikte tas/koffer vinden. Iemand een idee welke tas groot genoeg is voor 2 slaapmatten en 2 slaapzakken + tent.

Ik ben letterlijk de halve wereld over gevlogen met volledige kampeer uitrusting.

Key is: wat voor uitrusting neem je mee?

Bij mij zat het in mijn 60 + 10 L backpack. Tijdens vluchten ging deze backpack in een flightbag, waar met een beetje passen en meten alles in paste.

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:09

Tierania_ schreef:
2 slaapzakken en de tent zijn het probleem denk ik niet.
We hebben best dikke slaapmatten van 10 cm dik, en dat 2x.

Ik heb nu alleen 2 grote harde koffers.
Denk dat er in een backpack geen 2 slaapmatten naast elkaar kunnen..? Zijn echt 2 grote rollen.



Dat gaat niet nee!

Misschien investeren in 2 Exped matten. Deze zijn volgens mij 7cm maar wel klein op te vouwen.

Het is de Synmat van Exped. Deze moeten makkelijk in een koffer passen.

En let erop dat je koffer ook in de tent moet!

Ik heb 2 jaar geleden met koffer gekampeerd (En de 70L backpack.) Maar dat was een handbagage koffertje en die paste prima in de ruimte tussen binnentent en flysheet.

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 07:02

camping Martbusch in Berdorf Luxemburg. Honden zeker toegestaan. (Hond kennis was nl mee)

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:25

Geen luchtbed kopen. De lucht krijg je nl niet opgewarmd en daardoor heb je het koud. Kies voor een inflateble. Dit is een "luchtbed" maar dan deels gevuld met isolerende vezels. Als je een 10 of 15cm dik matje neemt, heb je ook meer dan genoeg slaapcomfort. Ze zijn alleen niet goedkoop, zeker de 2 persoons matjes niet.

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 07:27

Weissjee schreef:
Wij hadden ook niet de meest praktische spullen mee. Een enorme werptent super onhandig in een kleine auto maar anders wilden we niet kamperen :'). Zo ook grote stoelen omdat die inderdaad beter zitten. Alleen kunnen die jammer genoeg niet meer mee. De seat Ibiza weggedaan en een volkswagen T4 campertje gekocht, nu willen we alles in de opbergruimtes kwijt en hebben nu maar hele goedkope stoeltjes gekocht omdat de fijne echt nergens in pastte. Dus die bewaren we voor verjaardagen :)


Ik weet niet hoe jullie T4 in elkaar zit, maar bij onze T3 legt mn vader de stoelen op het bed beneden, tussen achterklep en achterbank zeg maar.

[ img ]

[ img ]

Foto 1, waar pap bezig is
Foto 2, op de opbergvakken dus

Verder wordt die ruimte tot de nok toe gevuld. Je kan echt veeeeel meer spullen kwijt dan je denkt..

Tussen achterbank en voorstoelen stonden allemaal kratten.

Wij zijn met 5 man met dit ding naar Noorwegen geweest, vriendin van zus is allergisch voor koemelk dus we hadden ook heel wat eten mee, überhaupt zo veel mogelijk eten mee want Noorwegen is duur.

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 19:34

Weissjee schreef:
Achterin op het bed ligt bij ons het beddengoed en kratten met losse spullen. Het beddengoed is erg veel omdat we nog een dun luchtbed meehebben want het bed vonden we te hard.

Maar ik zal het onthouden voor als we ruimte over blijken te houden. Voor nu hebben we andere stoeltjes die makkelijker mee te nemen zijn. Morgen gaan we inpakken dus ben benieuwd hoeveel we erin kwijt kunnen.


Kan je de kratten niet tussen de voorstoelen en de achterbank kwijt? Kratten zou ik niet zo snel achterin leggen, moet je een keer goed hard remmen, heb je ze in je nek.

Er past echt heel veel in.

Bijvoorbeeld éérst de stoelen en daarbovenop het beddengoed, daarbovenop een aantal tassen oid. Kratjes tussen de voor- en achterbank..

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 20:30

Kratten schuiven bij ons nauwelijks, en zo wel, hebben wij ze op onze tenen dus dan was het vast wel opgevallen :D

Nogmaals ik weet niet hoe de indeling van een T4 precies is. Ik weet alleen dat mijn vader kampioen inpakken is.

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:08

LadyMadonna schreef:
Zijn hier überhaupt mensen die met een camper op pad gaan?

Mijn ouders hebben een VW T3 busje. Als ik met hun mee ga kamperen dan ga ik dus met de camper weg.

Ga ik alleen dan met een klein tentje

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:34

Elektrisch kacheltje, waterkoker...

Speciaal kampeer oventje...

Je kan het zo lux maken als je zelf wil.

Mijn ouders hebben een camperbusje, een VW t3, en hebben best wat materiaal mee altijd.

Inderdaad een waterkoker speciaal voor op de camping, een oventje, 2 kachels...

oventje scheelt veel geld, verse broodjes op de camping zijn vaak duur of niet voor handen. Zelf broodjes bakken is dan wel lekker

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:31

Yeey tent gekocht en de keuze is nu nog tussen 2 campings

Vakantiepark Eiland van Maurik
Erkemederstrand

Morgen vrij vragen op werk en dan kan ik gaan boeken!

Iemand ervaringen met één van deze campings?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: F_inley, moonsparkle, Patriesje, pluklief, Roosch, RuNi, SemrushBot, XxMariellexX en 71 bezoekers