Het stedentrip topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

countrygirl
Berichten: 1493
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:20

Avis schreef:
Haai Bokkers! Over een weekje ga ik met mijn lieftallige tweelingbroertje naar Lissabon. Hebben jullie nog leuke tips, ervaringen, dingen die we echt niet mogen missen?


Hi! Ja, wij wonen zelf zo'n 100 km onder Lissabon. Hot tip: lijn 28, het oude trammetje. Gewoon vanaf Prazeres, het beginpunt.. helemaal naar het einde van de route gaan, Moniz. Daar vandaan loop je zo de grote winkelstraat in. Toevallig hebben wij dit zelf vorige week een keertje gedaan.
Natuurlijk komen wij veel vaker in Lissabon, en ook wel met 1 van de leuke antieke trammetjes gegaan, maar nog nooit de hele route van lijn 28.

Hier is een filmpje:


Lissabon is een stad die je echt niet in 1 dag kunt bekijken... meerdere bezoeken zijn wel aan te raden!

Veel plezier daar, ik vind het een heerlijke stad, je kunt er heel goed shoppen ook!

PORTUGAL: Zin in een zonnige vakantie??
Rijden op 'n Tennessee Walker of 'n Lusitano? Het kan!
http://www.sonhocabana.nl


countrygirl
Berichten: 1493
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 11:03

xxxmh schreef:
Ik vlieg straks naar Lissabon. Weet pas sinds vanmorgen dat ik daar heen ga (ga met srprs.me) iemand nog tips?


Belém.... oude stadswijk, met het klooster en een schitterende kerk, aan de overkant daarvan, door een prachtig park, het monument van de zeevaarders en daarvoor ene groot mozaïek met alle werelddelen + windstreken... daar vlakbij de Toren van Belém, een vroegere gevangenis en uitkijkpost over de Atlantische oceaan. Als je dát allemaal gedaan hebt, kan ik je de binnenstad aanbevelen, het handelsplein (praça do Commercio) en dan bij Moniz opstappen op het beroemde tramlijntje 28.... helemaal door veel oude stadswijken, mooie vergezichten over de taag... Uitstappen bij Santa Luzia.. met hele mooie wandtegels, prachtige oude kerk en magnifiek uitzicht over Lissabon en de Taag.
Je kunt met dit trammetje nog verder doorrijden naar Prazeres... dat is het eindpunt. Opnieuw een klein bedrag betalen en weer helemaal terug... alleen die 2 ritten kosten je al 2 uur.
Ook het Castelo São Jorge is een dikke aanbeveling.... Enfin... Lissabon doe je echt niet in 1 dag ;-))

Veel plezier en een fijne vakantie!

Oh ja... in de grootste winkelstraat van Lissabon is een zijstraat, die kom je vanzelf tegen.
Daar is een lift, de Santa Justa.. die is gebouwd door een leerling van Eiffel.... supermooi om daarin te gaan en omhoog ;-))

PORTUGAL: Zin in een zonnige vakantie??
Rijden op 'n Tennessee Walker of 'n Lusitano? Het kan!
http://www.sonhocabana.nl

countrygirl
Berichten: 1493
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:38

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Dát is geen aanrader, dat is een must!!
Zal niet vertellen hoeveel wij daarvan al weggewerkt hebben ;-))
LOL



Anoniem schreef:
xxxmh schreef:
Ik vlieg straks naar Lissabon. Weet pas sinds vanmorgen dat ik daar heen ga (ga met srprs.me) iemand nog tips?

Pasteis de Belem eten<3

PORTUGAL: Zin in een zonnige vakantie??
Rijden op 'n Tennessee Walker of 'n Lusitano? Het kan!
http://www.sonhocabana.nl

countrygirl
Berichten: 1493
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:09

Foaly schreef:
Ik vlieg volgende week naar Lissabon :D Iemand nog tips?


Hoi! Ja, Lissabon is een gewéldige stad! Het Jeronimo klooster + bijbehorende kerk, dat staat in Belem. Het park is erg mooi, je kunt pasteis de Nata eten, het monument van de zeevaarders staat er recht tegenover, en ook de Tor van Belem is op loopstand. Voor het monument is een heel mooi mosaïek van alle werelddelen.

Het kasteel van Sao Jorge is supermooi met geweldige uitzichten, de oude stadswijk Alfama moet je gezien hebben, met het trammetje lijn 28 gaan! Pas wel op voor zakkenrollers op dat lijntje, wat het is berucht.
Lissabon is absoluut geen criminele stad maar zakkenrollers zijn er wél op die lijn.

Als je van grote luxe winkelcentra houdt: het Vasco de Gama is de mooiste, vinden wij ;-))

Het handelsplein, praça de Commercio (aan de Taa) is heel gezellig, de bijbehorende winkelstraat is 1 van de mooiste van Lissabon. Ook kun je overal heel goed eten in de binnenstad. Er is een lift, de Santa Justa, gebouwd door een leerling van Eiffel. Je ziet 'm daar vanzelf.

Wij wonen ruim 100 km. onder Lissabon (Melides) en komen er wel vaker.

Wens je heel veel plezier, geniet!

PORTUGAL: Zin in een zonnige vakantie??
Rijden op 'n Tennessee Walker of 'n Lusitano? Het kan!
http://www.sonhocabana.nl

countrygirl
Berichten: 1493
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:42

Foaly schreef:
Ik vlieg volgende week naar Lissabon :D Iemand nog tips?


En hoe is Lissabon je bevallen? Denk dat je genoeg tips hebt gekregen hier, was eigenlijk wel benieuwd!
Mooi weer had je zeker?

PORTUGAL: Zin in een zonnige vakantie??
Rijden op 'n Tennessee Walker of 'n Lusitano? Het kan!
http://www.sonhocabana.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 145 bezoekers