Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:06

Cookies schreef:
En een rubber hamer om de haringen in de grond te slaan.


En een haringtrekker om ze er weer uit te halen. :D


Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:34

SusanH schreef:
Mijn man heeft een hele gereedschapskist mee standaard := . Met idd WD 40 en duct tape :j . Vooral met tentstokken die niet doen wat ze moeten doen (bijv het palletje blijft steken) is WD 40 echt ideaal.

Saskia: ik ken die stoelen niet maar ze zien er heerlijk comfortabel uit. Ik zou zelf niet bezuinigen op een paar fijne stoelen.


Hebben wij ook. :j
Wij kamperen ieder jaar met een enorme groep vrienden en bekenden (zeker zo'n 70 man) en dan komt gereedschap altijd van pas.

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:29

Xenos?

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:45

Nee maar ik vind het een typisch Xenos product. :=

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:01

Siersma schreef:
Lamzac is dacht ik bij aliexpress nog te krijgen. Moet je m alleen niet nu willen hebben.


Goeie! :D

Ik heb vorige week een opvouwbare hangmat gekocht voor op de camping, ideaal!
https://static.gamma.nl/dam/163350/41

Wij gaan over iets meer dan 2 weken weer kamperen en heb er zoveel zin in. Nu maar hopen dat het weer dit keer wel meezit. Vorig jaar hadden we echt 2 weken lang een regenvakantie, toen zijn we ook een dag eerder naar huis gegaan, we waren er toen wel klaar mee.


Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 06:30

SdaphneS schreef:
Handig!
Neemt de hangmat opgevouwen veel ruimte in beslag of valt dat mee?
Waar gaat de reis dit jaar heen Jolien? :)

Ik ga volgende week kamperen met mijn werk. Op kamp met leerlingen.
Hopelijk een beetje goed weer. :+


Dat valt wel mee, de hangmat zit opgevouwen in een draagzak van ongeveer 1 meter lang en 30 cm breed. Er zitten twee brede hengsels aan en hij weegt ongeveer 10 kg.

We hebben niet een heel spectaculaire vakantiebestemming hoor. :o We gaan eerst een week kamperen in Ommen met een grote groep vrienden/kennissen en daarna gaan we nog 2 weken met zijn tweetjes kamperen in Drenthe.

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 06:53

Heb je met de bovenste tent niet het risico dat er regen naar binnenloopt omdat er geen opstaande rand zit?
Wij hebben de Coleman Vespucci 4, een beetje een kruising tussen beide tenten die hierboven staan. De opstaande rand wen je heel snel aan, soms door een keer flink onderuit te gaan. :o

[ img ]
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 07-07-17 06:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 06:57

SusanH schreef:
Hoezo zou er water binnenkomen? Onze voortent bij de caravan heeft ook geen opstaande rand, wij hebben nog nooit water binnen gehad. Neem aan dat er wel iets van een spatrand bij de deurtjes zit?


Dat laatste kan ik niet zien op de foto en niet iedere tent heeft dat. Onze eerste tent had ook geen opstaande rand of spatrand waardoor we een ochtend wakker werden met een inside pool in de voortent.
Nu zal dit lang niet met alle tenten gebeuren zonder opstaande rand maar het is wel iets waar je rekening mee moet houden als je een tent uitzoekt.

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 07:06

Ja dat snap ik wel, wij moesten er ook wel aan wennen en nog na een paar jaar gaan we de eerste dag van de vakantie weer onderuit. :') Maar los daarvan is het ideaal! We hebben ook nauwelijks beestjes in de tent.
Dankjewel. :) Het is echt een enorm fijne tent, tussen de 2 slaapcabines zitten een doek die je weg kunt ritsen waardoor je 1 grote slaapcabine hebt. De ruimte is inderdaad ideaal, we zijn al een paar vakanties flink verregend waardoor we gedwongen in de tent moesten zitten maar we hadden alle ruimte met een tafeltje, twee grote stoelen en het nodige kamperwaar. We hebben nu een 4-persoons voor ons tweetjes.

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:01

Je kunt ook een fleecedeken tussen je luchtbed/matje en matrashoes doen.

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 06:57

SusanH schreef:
Kampeerwinkelen is leuk :j wij zijn voor het eerst bij de Wit geweest. Mooie winkel!

Goof haha die hond :')

Ik vind 11 graden in een tent ook koud :brr: in de meivakantie dit jaar hadden we ook dergelijke temperaturen en was ik heel blij met de goede verwarming in de caravan. Ik ben een koukleum.


Wij waren daar vorig jaar ook, in Schijndel toch? Er kwam werkelijk geen eind aan die winkel, echt een oneindig groot assortiment. We gingen heen voor een luifel maar hebben er heerlijk lopen struinen.

black_kelpie, geweldige foto van de hond. :')

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 07:04

Bagheera_206 schreef:
Ik vind de Zwerfkei in Woerden ook een hele leuke winkel! Meer een buitensportwinkel.


Is dat een beetje net als Bever?

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 09:00

Kan je hem buiten opzeggen in de frisse lucht?
Een kelder is vaak toch van zichzelf al wat vochtig en muf dus daar zal de tent mogelijk niet veel frisser worden.
Hoe gaat het met jou na de aanrijding?

Wij zijn gisteren aangekomen op onze 2e vakantiebestemming. Vorige week hebben we vooral regen gehad in Ommen maar vandaag beginnen we de dag met zon. :D
[ img ]

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 09:29

Thanks, ik hoop voor jullie ook mooi weer.
Wij zijn allebei niet bang voor onweer dus blijven gewoon in de tent. Mocht het nu echt heel heftig en gevaarlijk worden dan kunnen we altijd naar het toiletgebouw, die zit 100 meter verderop.

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:30

moonsparkle schreef:
Weten jullie een website waar je makkelijk een overzicht kunt zien van prijzen van campings?


Heb je al op de site van anwb gekeken? Niet alle csmpings staan daarop, maar wel een groot deel.

Na de zon van vanmorgen trok het op een gegeven moment toch weer dicht. Dus we zitten nu bij de Vrijbuiter, da's ook een beetje kamperen. We hebben net flink staan kwijlen bij de grote katoenen tenten van de Waard. Zó mooi!

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 13:28

Ommen waren we vorige week, we zitten nu on Gasselternijveen. Maar ik waardeer je intentie. :D

Is dat net zoiets als een pop-up tentje?
Dat zijn wel flinke temperaturen zeg.

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:00

Sheran schreef:
_O- Sorry Jolien, ik doe mijn best :P Even opnieuw: hopelijk zet de zon zich door in Gasselternijveen! (en ook in Ommen)

Ja, dat is een pop-uptentje :). Ik heb de kleinste, voor 1 persoon.


Hihi thanks. ;)

Wel lekker handig, zo'n tentje maar ook heel basic. Ik zou daar denk ik niet in kunnen slapen, zo klein.

Wij hebben net bij de Vrijbuiter een Campingaz party grill gekocht, de 400 cv dus eentje waar je een gasflesje onder draait. Ik wilde al een paar jaar een skottelbraai maar die zijn best flink voor ons tweetjes en we hebben de auto meestal ook wel stampvol zitten als we op vakantie gaan. Dus dit is een betere optie, een soort minibraai. :)

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:06

Dat katoen ziet er inderdaad heel fraai uit. :j
Maar voor nu zijn we heel blij met onze Coleman vespucci 4. Gisteren weer even de naden bijgewerkt en geen spatje regen is naar binnen gekomen. En dat met de hoosbuien van vannacht. :=

Zo ziet ons plekje eruit, bovenop een heuvel vanaf de boom links tot aan de paraplu.
[ img ]

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:04

100 haringen?! :wow:

Ik zie zo'n tent ook nog wel in ons bezit komen, maar voor nu met zn tweetjes is dit groot zat.

Prachtig plaatje, benangelique.

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:39

Hoe gaat het met de kampeerders?

Ik overweeg om een cliché kampeerbingo te maken, ik geloof dat we er inmiddels al flink wat kunnen afstrepen van de afgelopen weken:
-je wordt je tent uitgerookt door de barbecue van de buurman,
-iemand zijn tent is zo lek als een mandje,
-iedere ochtend klokslag 8:00 wordt je gewekt door de kinderen van 2 tenten verderop,
-de buren gaan tot diep in de nacht aan het bier en gaan steeds harder praten,
-met elkaar in de rij staan voor het afwassen,
-dito in de rij voor de douche,
-je moet midden in de nacht in de stromende regen naar het toilet,
-ouders laten hun kinderen 's ochtends om 7:00 los op de camping en gaan zelf verder slapen,
-de campingmascotte komt 's ochtends om 9:30 in zijn golfkarretje met muziekinstallatie kijken of iedereen echt wel wakker is,
-er zit een camper, bus of caravan vast in de zeiknatte grons,
-je moet je drie keer per dag omkleden omdat de zon niet wel niet schijnt,
-muggen, zoveel muggen,
-alle kinderen op het veld houden een huildomino.

Nog meer suggesties?

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:10

Wij staan ook in Drenthe op het Hunzepark. Prachtige camping maar wel een behoorlijke tokkiegehalte. :=
En ik ben benieuwd wie er heeft bedacht dat 6 douches en 3 afwasbakken voldoende zou zijn voor de hele camping.
Wastafels en toiletten zijn er dan wel weer genoeg.

Ondanks alles hebben we nog steeds een fijne vakantie, maar we hebben zo'n beetje alle clichés wel al gehad.

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:50

Tot nu toe wel. :D
Alleen het wc-papier is nog niet op geweest. *klopt af*.

Ohja, sinds mijn vriend vandeweek om 23.30 vriendelijk aan de buren vroeg of het iets zachter kon omdat ik in bed lag krijgen we de silent treatment. :')
Nu zijn het gelukkig al niet echt mensen waar wij normaal mee zouden omgaan, ik gok dat het een kruising is tussen raszuivere hillbillies en gabbers. En ze lijken te leven op een dieet van peuken, goedkope energydrink en barbecuevlees.
En het gezin ernaast met de jengelkinderen is minstens zo erg. Zij 'rulen' het veld en werpen regelmatig blikken onze kant op. :=
Het scheelt dat ze maandag beiden weggaan want ondanks dat ik er ergens wel om kan lachen vind ik het wel een beetje jammer dat wij nu schijnbaar worden gezien als de zeurkousen van het veld.
Zonder onszelf op de borst te kloppen zijn wij toch wel het meer beschaafde stel op het veld en ook nog de enigen zonder kinderen wat ons als snel het type geitenwollensokken maakt. O:)
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 05-08-17 18:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:24

Ikke, ik vind je reactie vrij betweterig overkomen als ik heel eerlijk mag zijn.
Ik hoop dat ik ernaast zit.

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:43

Ikkeniet, dat klinkt als een prima oplossing. :D

De hillblillygabberburen hebben nu wel het toppunt bereikt. Alledrie de families vertrekken vandaag maar ze hadden voor 10.00 weg moeten zijn. Ze nemen echter lekker hun tijd 'want de volgende bezoekers zullen er toch niet voor 12.00 zijn'
Het is inmiddels kwart voor 11, overal staat nu zooi en nu gaan ze temidden van het slagveld nog even lekker zitten voor de koffie. :')

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:00

Een vraagje voor de mensen die in het buitenland kamperen: hoe doen jullie dat met de taalbarriere? Gezien het gebrek aan zomerweer in Nederland willen we volgend jaar heel graag meer naar het zuiden toe, waarschijnlijk Frankrijk. Maar ik spreek 3,5 woorden Frans dus ik ben heel bang dat, dat in de weg gaat staan. Hoe doen anderen dit toch?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Appel_33, atilla, Chinas, Emj_23, Emmaa_92, F_Orumster, fohadie, Furst, LieZ_Horses, lizy29, Patriesje, SentiBot, xPabloBokt en 74 bezoekers