Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:03

Sheran schreef:
Ziet er leuk uit! wat is het voor eentje?

SusanH: ja klopt, ook no way dat ik dat eraan uit ga geven, hoe licht ze ook zijn... ik aas trouwens ook al een tijd op de Fjallraven Abisko, die lijkt me ook top, maar ik hoorde dat die weer erg laag was.

De binnentent van die Fjallraven is maar 95cm hoog dus inderdaad erg laag. Als trekkingtentje prima want super licht en compact, maar om echt mee te kamperen/langere tijd op een camping staan zou ik hem echt overslaan. Ook die is super duur trouwens :))


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:04

Ik ben 1.88 dus snap helemaal wat je bedoelt. Ik heb een Quechua opgooitentje waar ik nog net in kan zitten, maar die is door z'n formaat echt niet handig om mee te nemen aan m'n rugzak.

Qua tent heb ik geen advies, maar ik heb laatst bij bever op een suuuuper fijn matje gelegen: https://www.bever.nl/p/therm-a-rest-neo ... olour=3232
Kan je trouwens wel aanraden om er eentje te kopen die intern geisoleerd is zodat de kou van de vloer niet in je matrasje trekt.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 23:29

Mijn ervaringen is dat tenten zoals de bovenste vaak wat stabieler staan dan als de tweede omdat de tentstokken minder rond gebogen zijn. En mijn ervaring is ook dat je minstens 80 keer gaat struikelen over dat opstaande grondzeil bij de onderste, op een of andere manier wil je lichaam daar maar niet aan wennen.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:41

Ik zou ook voor een winterdekbed gaan, en iets van een aluminium matje meenemen dat je onder het luchtbed kan leggen. Als de grond koud is trekt die kou in je luchtbed en dan krijg je het zelfs met een dik dekbed niet warm.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:34

Wij hebben een hele grote De Waard en die is inderdaad mega fijn <3 grote slaapcabine achterin, dan nog een 'tussencabine' waar m'n zusje en ik sliepen toen we jong waren en een heel groot overdekt buitendeel waar je ook echt goed onder kan staan of zitten. Enige nadeel is dat hij heel groot is en heel zwaar, en dat het opzetten echt een onwijze klus is. Gaan wel honderd haringen in dat ding geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 02:19

Jolien87 schreef:
100 haringen?! :wow:

Ik zie zo'n tent ook nog wel in ons bezit komen, maar voor nu met zn tweetjes is dit groot zat.

Prachtig plaatje, benangelique.

100 is misschien overdreven maar wij hadden een grote en die was wel echt flink := Ik weet in ieder geval dat we tijdens het opzetten altijd ruzie hadden, m'n zusje en ik moesten hem maar peren naar het zwembad/strand en het daar uitzoeken want we liepen altijd in de weg. Als hij eenmaal staat is hij wel zo stevig dat geen enkele storm hem onderuit kan krijgen trouwens, wij hadden altijd de halve camping bij ons in de tent zitten als er een stevige bui was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 10:27

Jolien87 schreef:
Hoe gaat het met de kampeerders?

Ik overweeg om een cliché kampeerbingo te maken, ik geloof dat we er inmiddels al flink wat kunnen afstrepen van de afgelopen weken:
-je wordt je tent uitgerookt door de barbecue van de buurman,
-iemand zijn tent is zo lek als een mandje,
-iedere ochtend klokslag 8:00 wordt je gewekt door de kinderen van 2 tenten verderop,
-de buren gaan tot diep in de nacht aan het bier en gaan steeds harder praten,
-met elkaar in de rij staan voor het afwassen,
-dito in de rij voor de douche,
-je moet midden in de nacht in de stromende regen naar het toilet,
-ouders laten hun kinderen 's ochtends om 7:00 los op de camping en gaan zelf verder slapen,
-de campingmascotte komt 's ochtends om 9:30 in zijn golfkarretje met muziekinstallatie kijken of iedereen echt wel wakker is,
-er zit een camper, bus of caravan vast in de zeiknatte grons,
-je moet je drie keer per dag omkleden omdat de zon niet wel niet schijnt,
-muggen, zoveel muggen,
-alle kinderen op het veld houden een huildomino.

Nog meer suggesties?

Vergeet niet die ene persoon die midden in de nacht over jouw scheerlijnen struikelt waardoor je denkt dat je midden in de apocalyps terecht bent gekomen :))

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:50

Ik was 9 maanden toen ik voor het eerst mee ging kamperen, en dat ging prima voor zover ik weet.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:13

Wij hebben zo'n soort koelkast die we op de stroom kunnen pluggen maar die evt ook op gas kan voor het geval je geen stopcontacten hebt op een camping. Die van ons maakt echt amper herrie, niet meer dan een normale koelkast. Het enige wat daarin gaat is wat water en dingen als la vache qui rit, de rest proberen we dagvers te kopen (af en toe een klein pak houdbare melk als we die dag melk willen drinken, losse eieren etc). Als het mogelijk is huren we wel graag een vriezer op de camping, daar kan je dan een paar koelelementen en wat waterflessen in gooien zodat je de koelkast van binnen uit ook wat koeler kan houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 11:29

Autopech op een kampeervakantie is echt horror Imre, ik voel je helemaal. Wij hebben zo vaak autopech gehad.. Een keertje dat we net over de grens stonden en er van alles kapot ging, terug moeten rijden, wachten op vervangend vervoer en toen in 1 ruk zonder te stoppen door naar Livorno voor de boot naar Corsica... Laatste keer dat we gingen bleek de dynamo van de auto kapot, 200 meter voor het parkeerterrein van de haven stonden we voor een stoplicht en toen was het ook jammer maar helaas, auto wou niet meer van zn plek. Super lang moeten wachten op hulp in de brandende zon (en die Italianen vinden het niet zo leuk als je een complete rijbaan blokkeert maar ja, we konden ook niet echt weg) en toen bleek dat er in Livorno geen garage zat die wist hoe ze een Volvo dynamo moesten vervangen. Boot natuurlijk gemist, volgende dag opnieuw geboekt en met een andere auto naar Corsica gereden. Drie weken later kwamen we terug, dachten dat hij wel gerepareerd zou zijn. Neuh. Uiteindelijk is hij op ziekenvervoer terug naar NL gekomen en daar hebben we ook maar gelijk afscheid genomen van die auto :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 12:23

moonsparkle schreef:
Ik heb nu toch maar anwb europa genomen :')

Wij zijn echt tevreden geweest over ANWB altijd. Toen onze auto dus in Livorno stilstond met een kapotte dynamo hebben ze echt alles eraan gedaan om zo snel mogelijk iemand onze kant op te sturen (en dat was nog wel een ding want het was een zondagmiddag en alle garages waren gewoon echt potdicht) die ons zo goed mogelijk heeft geholpen. Toen bleek dat het voorlopig echt niet ging lukken om hem te repareren hebben we weer gebeld en zijn ze gelijk vervangend vervoer voor ons gaan regelen. In de eerste instantie zou dat een Hyundai i10 of een ander vergelijkbaar klein huurwagentje zijn, maar toen we aangaven dat het de bedoeling was dat we gingen kamperen en dat we dus te veel spullen bij ons hadden hebben ze echt hemel en aarde bewogen om ons binnen 24 uur in een relatief grote auto weg te sturen. Echt chapeau want we hadden nogal wat vervelende eisen (we zijn allemaal extreem lang dus geen mini-achterbank, genoeg ruimte in de kofferbak om een de Waard tent + twee kleine tenten en de rest van de kampeerzooi mee te nemen) en ze hebben echt keihard gewerkt om met ons mee te denken.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:01

Ik hou echt van kamperen maar er zit voor mij wel een verschil tussen 'kamperen' in een mooie grote De Waard tent, een niet al te wiebelige tafel en een gasstel met 2 pitjes en het kamperen dat je op bv een festival doet. Dat laatste ga ik echt nooit meer doen, maar kamperen in een mooie grote tent waarin ik rechtop kan staan vind ik wel echt wat anders.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Furst, Gaby, miereneter, Miiej, Vecar en 85 bezoekers