Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 12:37

Mag ik mij hier melden?

Ik heb op het moment de tent van mijn ouders zodat ik nog niet op kosten gejaagd wordt en heb eind augustus mijn eerste kampeerweekendje gepland. :) Zal het topic eens rustig door gaan lezen.


Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:26

Zo, hehe, ik heb de afgelopen dagen alles eens doorgelezen. :D Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen en alle verschillende soorten kampeerders te zien.

Ik heb al vaker aan kamperen gedacht (we gingen vroeger altijd naar Frankrijk/Spanje in zo'n kant-en-klare-tent), en afgelopen september heb ik echt gekampeerd samen met Guinevere hier uit het topic op Assateague in Maryland. Was echt ontzettend gaaf, zo aan het strand, dat prachtige park en natuurlijk de wilde pony's. <3

Ik heb op dit moment het tentje van mijn ouders (1,30 hoog) en heb voor eind augustus mijn eerste weekendje weg geboekt (2 nachtjes). Vorige week de tent in de tuin opgezet om vast een keer te oefenen en twee nachten erin geslapen. Er stond hier windkracht zes maar hij is niet weggewaaid, dus ik had het goed gedaan. Niet slecht voor de eerste keer ooit. :')

https://ton.twitter.com/i/ton/data/dm/8 ... .jpg:large

Ik heb een slaapbank waar een dunne maar fijne matras in zit, die ik makkelijk kan vouwen en waarschijnlijk achter de voorstoelen van de auto kan steken. Die had ik dus in de tent gegooid en ik heb echt heerlijk geslapen!

https://ton.twitter.com/i/ton/data/dm/8 ... .jpg:large

Nadeel van dit tentje is dat de voortent geen vast grondzeil heeft, en ik zou graag rechtop kunnen staan (is niet zoveel voor nodig met mijn 1.48!). Maar voor nu is dit een prima tentje om te kijken of ik het echt leuk vind voor ik van alles aanschaf.

Deze camping ga ik eind augustus naar toe:

https://www.pitchup.com/campsites/Engla ... ilityPanel

Indien iemand tips heeft voor campings in (Noord) Engeland / Schotland, dan zijn die van harte welkom. Ik woon in Newcastle upon Tyne. :)

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:40

Ik heb van de week een Lamzac gewonnen bij een verloting! Helemaal blij mee, die gaat eind augustus mee kamperen natuurlijk.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:19

@ikke: ja Cumbria staat op mijn lijstje! Het is niet zover, 1,5 uur ongeveer. De camping waar ik eind augustus heen ga zit op de Schotse grens en is 40 minuten van het Lake District, maar ik heb ook een camping op mijn lijstje staan die zich in het Lake District bevindt. :) Lang geleden dat ik er was (begin tienerjaren) maar kan me nog herinneren dat ik het prachtig vond.

Ik zal eens kijken of ik de foto's ergens anders kan krijgen.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:24



Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:03

Sheran, weet ik niet helemaal zeker, kan wel kijken of ik het kan vinden. De tent komt in ieder geval bij Obelink vandaan.

Edit: er staat alleen maar het adres van Obelink op, op de handleiding verder ook niet. Eigen merk denk ik, als ze dat hebben?
Laatst bijgewerkt door Annash op 05-07-17 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:29

Ik heb een meevaller dus ik ga toch al een tent uitzoeken. :):)

Eisen:
- Wil kunnen staan en voldoende plek hebben in de voortent, omdat het in Engeland lang niet altijd mooi weer is
- Grondzeil in voortent met opstaande randen ivm water/wind
- Niet al te duur
- Alleen op kunnen zetten met mijn 1.50m :+

Ik kwam op de onderstaande twee tenten uit, mag ik van experts hier een mening? :)
Ik zal voornamelijk weekenden weg gaan (vooral in het begin).

Outwell Prescot 5:

[ img ]

Meer info: https://www.obelink.nl/outwell-prescot-5.html

Obelink Benidorm 4:

[ img ]

Meer info: https://www.obelink.nl/benidorm-4.html? ... 70-200-EUR

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 07:50

Ik heb het idee dat je bij die eerste her grondzeil aan de tent kan bevestigen of los kunt laten bij de ingang.

De rand van de tweede had ik inderdaad ook aangedacht dat ik ging vallen, haha, ben dus niet alleen.

Die andere Coleman is ook interessant... Maar denk dat het de Outwell wordt. Thanks allemaal! Fijn om even wat meningen te horen.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 08:35

mvdende schreef:
Heb je mijn link gezien? Heeft aan 2 kanten een slaapcabine. Handig om 1 te vullen met spullen en om in de andere te slapen. Zo houdt je de meeste binnen ruimte over om te zitten


Ja twee Colemans had ik gezien haha! Ik weet alleen niet of ik dat echt nodig heb qua spullen, gezien ik in principe toch alleen ben... Hmmm... Denk er nog even over na.

Naath, ook een goede om even te checken.

Gelukkig heb ik de tent eind augustus pas nodig, dus ik kan nog even kijken.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:21

Nou moet ik bekennen dat ik weinig muggen heb gezien sinds ik naar England verhuisd ben :D

Maar als je het zo bekijkt inderdaad wel handig. Zal er nog eens induiken.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:40

Hannanas schreef:
Annash ik zou nav ervaring je eisen uitbreiden:
- hor deur
- liefst overkappinkje bij de/een deur. Schuine inloop is gegarandeerd poedersuiker met regen, snel naar binnen, nat, handdoek gelijk bij de entree binnen op de grond nodig etc.


Oei, te laat, heb net een tent gekocht vandaag. :+

Er kan wel een 'canopy' bij (ik kom even niet op het Nederlandse woord...) wat wellicht een optie is als ik veel weg ga. Eerst maar even zien. Ik geloof als ik palen aanschaf van mijn voordeur wel een luifel kan maken, maar dat is natuurlijk weer wat anders.

De Outwell die ik op het oog had kon ik hier nergens krijgen, en ik wilde graag een tent in het echt zien voor ik wat kocht, en de nieuwe Outwell/Colemans waren een beetje boven budget. :+

Ik heb uiteindelijk deze tent gekocht: http://www.gooutdoors.co.uk/hi-gear-eni ... -5-p396816

Hi Gear Enigma Elite, 5 persoons ( :+ ), vastgenaaid grondzeil (toch maar wel...) 4000mm hydro head & brandvertragend doek.

Tent al alleen opgezet in de tuin:

[ img ]

De onderkant van de kuip kun je wegklappen (wat ik gedaan heb) dus dan heb ik ook geen struikelgevaar, maar wel de mogelijkheid om het omhoog te zetten als het regent. :)
Laatst bijgewerkt door Annash op 09-07-17 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:21

ikke schreef:
Ziet er goed uit, Annash. Daar ga je vast veel plezier aan beleven. Niks mis met een ruime tent; dat ga je nog waarderen.


Ik hoop het!
Ik wilde graag een ruime tent, ook met oog op het feit dat het in de UK lang niet altijd mooi weer is. Als je dan de hele dag in je slaapcabine moet zitten en amper plek hebt om te bewegen, word je denk ik ook niet vrolijker... Nu heb ik in ieder geval lekker plek voor een stoeltje/tafeltje etc. :)

Ga 'm vannacht even testen en denk dat ik de tent deze week maar laat staan. Volgens mij krijgen we regen, als 'ie lekt breng ik hem gelijk terug. :P


Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:36

Ik denk dat ik voor eenpans-gerechten ga. Ik heb geen luifel... dus als het regent ben ik de sjaak. Hoewel ik volgens mij de deur van mijn tent wel op kan zetten als ik stokken heb. Hmm.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:25

De gerechten gaan het probleem niet zijn, ik heb er zelf ook wel een aantal liggen. Heb besloten nog wat kampeerspullen te vragen van mijn ouders voor mijn verjaardag binnenkort, waaronder een pitje etc. :)

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:04

Ik heb vandaag nog een week vrij genomen half september, en zit te denken om hierheen te gaan: https://www.campsites.co.uk/search/camp ... -club-site

Maarja, kan natuurlijk ook al koud zijn (kan ook nog erg lekker zijn! In de UK weet je het toch niet...), maar met 3 dekbedden en 2 fleecedekens moet het wel lukken, toch? :')

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:45

ikke schreef:
Annash schreef:
Ik heb vandaag nog een week vrij genomen half september, en zit te denken om hierheen te gaan: https://www.campsites.co.uk/search/camp ... -club-site

Maarja, kan natuurlijk ook al koud zijn (kan ook nog erg lekker zijn! In de UK weet je het toch niet...), maar met 3 dekbedden en 2 fleecedekens moet het wel lukken, toch? :')

Joh, dat zal wel loslopen met die kou :D


Je weet het toch niet. Twee jaar geleden had ik 11 graden en stortregen op mijn verjaardag. In juli. Had de kachel aan in huis omdat het zo koud was. :')

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 19:07

Ik kan gaan kamperen. :+
De tas is eveneens een koeltas, zelfs het vak voor de thermoskan. :)

[ img ]

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:45

Action voor gasflessen wordt 'm niet voor mij, haha. Maar voor iedereen in Nederland een handige tip!

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:54

SaskiaB schreef:
Gefeliciteerd Shanna


Dankjewel!

Jolien wat een superleuk caravannetje <3

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:17

Ik ga eind van de maand voor het eerst kamperen. Heb er nu al zin in. :D

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:14

Ik heb net twee tentstokken gehaald voor de flap, en een nieuwe stoel. Volgens mij ben ik klaar voor mijn eerste solo kampeertrip a.s. weekend! :)

Deze week maar even een lijstje maken met alles wat mee moet. Is toch iets anders pakken dan normaal. :+

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 09:59

Ik ben mijn auto aan het inpakken voor mijn eerste trip! :D

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 10:26

Die keukenkratjes zijn handig... hadden wij vroeger ook. Helaas heb ik geen krat, (kan ik altijd nog halen natuurlijk), dus voor nu gaat alles in een boodschappentas. :+

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 11:14

Het lijkt er in ieder geval op dat alles in mijn auto past. Vooral de dekbedden nemen veel plaats in -- ik heb er twee mee, voor de zekerheid. :+ Ik wacht nu tot mijn 'food box' er is, zodat ik dat in de koelkast kan doen (gaat niet mee maar is voor de rest van de week), dan ga ik even bij de winkel langs voor wat eten etc, en dan rij ik naar de Schotse grens.

Heb er zin in :):)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, mvdende, nuscaniels, petje86, Snorlex en 66 bezoekers