Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:59

Jep, ook weer van de partij. En idd decatlon en Hm in de gaten houden!


lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:38

Iedere keer als ik nu weer berichten krijg van wintersport.nl baal ik dat ik nog zo lang moet wachten :(
Gebieden in Frankrijk kan ik je niet mee helpen. Ik vind Frankrijk helemaal niks, buiten dat het een vreselijk eind rijden is vind ik het niet leuk qua gebieden als lunch. Geef mij maar Oostenrijk of Italië.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:52

Indy_Mouse_9 schreef:
Haha Lucifertje, hoe vind je Frankrijk een vreselijk eind rijden maar wil je wel naar Italië?

Maaike, zijn jullie in Portes du Soleil geweest? Wij gaan dit jaar dus naar Les Gets, heb je aanraders qua pistes / tochten?


Hahahha jazeker, aangezien Italië 850 km is en Val tho 1000 km.
En nogmaals, buiten de afstand vind ik Frankrijk als vakantieland gewoon niet fijn.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 06:27

Ik vind Zwitserland geweldig, zijn we de laatste 20 jaar geweest om te snowboarden maar sinds ze de Frank hebben losgelaten is het zo vreselijk duur geworden. Waar ik in Italië 300€ voor een weekpas voor 1200 km piste betaal, betaal ik ook 300€ voor 60 km piste :')

Indy Mouse: Italië valt echt reuze mee en wat ik zo leuk vind zijn de eettentjes waar je voor 1.20€ koffie kan bestellen en kan gaan lunchen voor 15€ en jezelf helemaal rond eten aan ham en kaas :9

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:28

Indy_Mouse_9 schreef:
lucifertje schreef:
Indy Mouse: Italië valt echt reuze mee en wat ik zo leuk vind zijn de eettentjes waar je voor 1.20€ koffie kan bestellen en kan gaan lunchen voor 15€ en jezelf helemaal rond eten aan ham en kaas :9


Kijk, overtuigende redenen ;)

Misschien dan voor volgend jaar Italië overwegen.


Ik kan je dan een super goed hotel aanraden als je dat wil.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 07:22

Iemand hier al eens in Westendorp geweest? Kwam gisteren op Snowmagazine alleen toen ik de pistekaart erbij pakte zag ik dat het wel heel laag ligt. Iemand ervaring hoe de sneeuw is in januari?

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:49

Daantjuh88 schreef:
Wij gaan altijd naar Westendorf. Sneeuw in Januari is geen probleem! De zonpiste's kunnen in de middag wel wat papperig worden, maar afgelopen jaar hebben we perfecte pistes gehad in Januari.


Ik zag ook dat Westendorp met andere gebieden verbonden is, maar deze liggen nog lager, going ligt bv op 1300 max, waren de pistes daar oké?

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:01

Klinkt veelbelovend!

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:04

Wij gaan zaterdag een dagje naar Winterberg! Heb geen zin meer om te wachten tot maart!

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 07:23

Winterberg was super leuk voor een dagje! Zou me zeer zeker niet langer dan een dagje kunnen vermaken maar om zo ff tussendoor te doen. Je bent wel helemaal gesloopt na zo’n dag. Waren om 5 uur vertrokken, moesten bij mijn ouders nog de 4x4 halen en onze ski spullen. Reden daar om half 7 weg en waren om kwart voor 9 in Winterberg. Geparkeerd op P1A, dichtbij de oefenwedstrijd waar je met een vreselijke rot sleper (voor een boarder) naar boven moet.
Hebben geen enkele wachttijd gehad, was aankomen boarden, binding los en hop in de lift.
Prijzen vielen mij reuze mee maar onder aan de streep incl benzine, dagpas, lunch, drankje in de middag waren we toch voor zn 2en zo’n 150€ kwijt. Hiervan is wel 70€ skipassen :D
Al met al een geslaagde dag maar zal het niet te vaak doen.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:15

Ik ben het weekend van 16 december naar Winterberg geweest, gewoon omdat het kan :D
Heb vandaag de 2de les op de rollerbaan van Den Bosch gehad. Mega hard op Mn kont gevallen maar het is rete goed voor je techniek. Kan het iedereen aanraden, ook de geoefende wintersporters. Ik ski sinds ik kan lopen en board nu een jaar of 6, maar zo’n baan is toch andere koek. Ieder foutje wat je maakt wordt direct afgestraft, als in ‘je gaat gestrekt’. Ik hoop er dadelijk in de sneeuw profijt van te hebben en iets minder onzeker te zijn als het ijzig en harder is.

Ik ben groot fan van de app ‘sneeuwhoogte’. Deze geven iedere dag een leuk weerbericht en vervolgens volgen ook veel updates van wintersporters die nu op wintersport zijn.

Dees dat is balen, wanneer ga je?

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:24

Aantrekkelijk klinkt het ook zeker niet maar liever nu meteen goed dan op vakantie pijn aan Mn billen. Vind het ook prettig dat de spieren nu al getraind worden, heb nogal een pijnlijk lichaam en veel last tijdens zo’n week.

Ik houd Van skipassen, vind het zo erg dat ik de mijne niet meer pas ;(

Een M ga ik niet passen, helaas.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:24

Mwa mijn basisconditie is erg goed. Doe 3x krachttraining en 1x cardio pw maar toch gebruik ik andere spieren met boarden en dat doet zeer. Denk dat mijn gehavende lichaam er meer een rol in speelt. Iets met een stuk of 9 gebroken ribben en platen enzo. :+

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:33

Ik kan je Burnside in deventer aanraden. Ik ben er altijd vanaf Limburg naar toe gereden want de service die ze bieden is fantastisch. Heb mijn schoenen iedere keer mogen omruilen en na 5x eindelijk het juiste paar te pakken. Ze hebben ook leuke boardjes en kleding en zullen er een leuk prijsje van maken. Ben er dus echt mega tevreden over. De tijd en km er naar toe zijn absoluut de moeite waard.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:39

Iemand ervaring hiermee? Ben vanmiddag op de baan zo vreselijk hard 2x op Mn rechter kont gevallen, meteen gekoeld. Bil is helemaal opgezwollen met een mooi ei. Zitten gaat niet, lopen, staan etc wel. Heb net warm gedoucht en nu voltaren erop gesmeerd. Iemand nog een idee wat ik meer kan doen?

Ijs is stom, verse sneeuw is leuk!

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:49

Dee_Es schreef:
Auw! Sterkte. Lekker blijven smeren en in beweging blijven. Veel meer kan je niet doen denk ik. Ja, genoeg drinken maar dat is altijd belangrijk.
Dat vallen hoort er helaas ook bij, dan leer je wat je niet moet doen.


Hahaha ja dat laatste sowieso maar zo hard vallen is niet leuk |(
Bovenstaande doe ik iig al en ga toch maar kijken naar zo’n val broek

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:35

Ah lief dat jullie het vragen. Ik ben flink aan het smeren met perskondil en slik ibu voor de pijn. Heb een giga ei op Mn kont, zit op een kussentje met een uitsparing waar Mn ei in valt zodat ik iig kan zitten. Wc bezoek is lastig maar dan vouw een een handdoek zo op dat Mn ei vrij zweeft :o mss iets teveel info :D
Ik kan ook niet wachten op te gaan IM9 maar ik
Moet nog echt veel geduld hebben.
Karuna, collega van mij zat vorige week ook in Flaine, heeft een paar dagen niet kunnen skiën en vertelde idd ook over het ijs en verse poeder.
Sleepliften zijn in het begin echt stom.

Mina: ik ben nu aan het oefenen op de indoor baan in DB maar het gaat nog niet fantastisch :+ gelukkig is in de echte sneeuw het veel makkelijker.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:22

mina_dero schreef:
MaartJ schreef:
Je lijkt mij wel mina_dero. Met oud en nieuw zaten wij in Lanersbach, 17 februari gaan we naar Ischgl!


misschien komen we elkaar zonder dat we het door hebben wel tegen **\O/**


lucifertje schreef:
Ah lief dat jullie het vragen. Ik ben flink aan het smeren met perskondil en slik ibu voor de pijn. Heb een giga ei op Mn kont, zit op een kussentje met een uitsparing waar Mn ei in valt zodat ik iig kan zitten. Wc bezoek is lastig maar dan vouw een een handdoek zo op dat Mn ei vrij zweeft :o mss iets teveel info :D
Ik kan ook niet wachten om te gaan maar ik
Moet nog echt veel geduld hebben.
Karuna, collega van mij zat vorige week ook in Flaine, heeft een paar dagen niet kunnen skiën en vertelde idd ook over het ijs en verse poeder.
Sleepliften zijn in het begin echt stom.

Mina: ik ben nu aan het oefenen op de indoor baan in DB maar het gaat nog niet fantastisch :+ gelukkig is in de echte sneeuw het veel makkelijker.


sterkte Lucifertje ik ski zelf in huizen op de Wolfskamer vanaf september tot maart maar ik kan jou indoop baan niet vinden wat betekent "DB"?


DB is een afkorting van een stad :D
Poehhh ik vind ijs op een piste zo rot, dan ga ik wel naar de schaatsbaan als ik ijs wil

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 09:05

Het is weer bar en boos in de ski gebieden. Veel lift afsluitingen door de wind en hevige sneeuwval.
Wat spannend LF!!!

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:42

Het ligt aan het skigebied hoe veel helmen je zit. In Zwitersland had iedereen op 1 enkeling na al 10 jaar geleden een helm op. Terwijl in ValTho ik heel veel mensen zonder helm zag. Iedereen moet het voor zich weten maar ik vind de wintersporters zonder helm dom. Niet zozeer dat je zelf niet oplet maar door je mede wintersporters die niet opletten.
Brillen zijn een drama, ik pas altijd met helm zodat de bril goed aansluit en dat de bril niet Ye groot is en op mijn neus drukt. Met zon heb ik Mn donkere goggel op en met mist of sneeuw met oranje glazen.
Mijn vriend heeft via de ING rentepunten van Sinner een bril gekocht die mee kleurt met het licht. Hij vindt het ideaal mij lijkt het niks.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 15:45

WillemYntJee schreef:
Grappig dat dat jouw ervaring is lucifer, naar mijn idee wordt t aantal helmpjes in Zwitserland ook de laatste jaren pas meer. Ik heb de laatste 5/6 jaar ook een helm op, maar vriendlief weigert pertinent. Hij heeft t snel warm en skiet soms zelfs zonder muts, dus met een helm is t dan helemaal niet te doen.
Qua brillen hoop ik natuurlijk zo vaak mogelijk m'n zonnebril op te kunnen zetten, maar anders heb ik een gele voor als t sneeuwt. Bewolking vind ik lastig, dan gaat zonder bril soms nog t best.


Ik dacht dat het in Zwitserland zelfs verplicht is om onder een bepaalde leeftijd een helm te dragen. Ik draag al jaren een helm, denk al een jaar of 13-15. Staat jouw vriend dan niet stil bij de risco’s en gevolgen als je een ongeluk hebt en geen helm op je hoofd hebt?
Wat zijn sferische lenzen Dees? En wat fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad. Ik moet nog een paar weekjes geduld hebben.
Mijn crash pants is overigens binnen maar zit voor geen meter :D

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:16

Indy_Mouse_9 schreef:
Ik denk dat je geluk gaat hebben, Nilda.
Wij waren afgelopen weekend in Winterberg, en ivm het weer gingen de pistes snel achteruit. Maar zo te zien (https://www.sneeuwhoogte.nl/wintersport ... rberg/weer) komt er donderdag/vrijdag nieuwe sneeuw, en als het dan een beetje meezit heb je in ieder geval de eerste dagen perfecte pistes!
Kan je al skien of ga je echt voor het eerst?

Trouwens, heeft iemand ervaring met skien op de rolband? Ik heb https://www.snowisesports.nl/ bij ons in de buurt gevonden, en ik ben gefascineerd. Ik weet dat ik ergens een stukje techniek mis waardoor ik best veel op kracht ski, en ik vraag me af of dat misschien met een paar lessen op zo'n band bij te spijkeren is.


Ja ik, lees maar even wat terug :+

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:58

IM9, vreselijk zo’n veredelde piste. Een enkel lesje op de rollerbaan is echt niet genoeg. Je voelt je echt een kneus op het snowboard. Ik kan aardig boarden en kom met gemak van zwart af maar bv ijs of knetterharde pistes vind ik niks met Mn board. Daarmee kan je de rollerbaan vergelijken. De eerste lessen zal je je een echte idioot voelen zonder enig gevoel voor de beweging maar na een aantal lessen wordt het beter. Ik heb nu nog 2 lessen staan maar knijp hem behoorlijk nadat ik zo vreselijk hard ben gevallen :o

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:57

Waar wil je dan heen? Ben je al op vakantie? Niet wintersporten en binnen zetten lijkt mij ook niet de bedoeling. Mss informeren of ze een kaart hebben voor de babyliften?

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 10:33

sureido schreef:
Val Thorens of iets anders in Frankrijk? Of Zell am See, Kirchberg? Ga anders even op husk kijken.


VT is vanaf Friesland veel verder rijden dan 10 uur.


Joltsje schreef:
hallo,

zal ook nog even terug lezen, maar stel gewoon eerst de brutale vraag.
de afgelopen 2 jaar met vriendinnen naar winterberg geweest. maar we zijn inmiddels toe aan wat meer uitdaging haha.

wie weet een leuk adres?

wensen:
5 of 6 personen
4 of 5 dagen weg (do, vr, za, zo, ma)
dicht bij de piste (max 500 meter?)
leuke apres ski
of in de auto, of met het vliegtuig (tips zijn welkom).
het liefst zo goedkoop mogelijk. appartement of wat dan ook hoeft dus ook niet groot of luxe te zijn. als we maar kunnen slapen.
we komen uit friesland, dus vliegen vanaf eelde misschien. ennuuh max 10 uur rijden (al vind ik dat wel heel erg veel al, voor een paar dagen)



Vliegtuig zou ik zoveel mogelijk vermijden maar als je dat wel wil dan zou ik kijken naar een gebied in de buurt van Inssbruck. Als je met de auto gaat en niet meer 10 uur wil rijden dan zou ik vooraan in Tirol blijven maar de mogelijkheden blijven beperkt.
Kijk ook even op bizztravel, deze bieden vaak leuke goedkopere reizen aan.
Ik vond Gerlos heel leuk met leuke apresski.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: danielle_x, DexterM, Domi_94, Fenn, Fly_high, fohadie, Furst, GoogleAdsense, Ineke2, lovemyhorse1, mireilledons en 64 bezoekers