Pretparken & uitjes.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-15 11:06

Medeboktgenoten,

Naar aanleiding van het Efteling topic werd het een beetje off-topic, omdat er andere parken aan bod kwamen. Diverse parken kunnen hier dus wel besproken worden!
Een aantal Parken in Nederland:
De Efteling
Walibi
Duinrell
Slagharen
Hellendoorn
Toverland

Een aantal parken in België:
Walibi Belgium
Plopsaparken
Bellewaerde
Bobbejaanland

Een aantal parken in Duitsland:
EuropaPark
Phantasialand
Moviepark

Hier kun je kletsen over de diverse parken, wat je er zo leuk aan vind of juist niet.
Foto's plaatsen mag natuurlijk ook!

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio


Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-15 15:13

Europapark is inderdaad erg ver over de grens!
Is toch wel paar uur rijden hoor! Maar voor echte thrillseekers een must om geweest te zijn!

Wij waren in de buurt op vakantie, als je alles wilt doen raad ik je ook aan om 2 dagen te gaan. Wij waren de eeerste dag doordeweeks en hebben alle grote achtbanen gedaan en de andere dag was het een stuk drukker en hebben we ook een aantal shows gedaan.

Oh ja, natuurlijk disney!

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-15 23:49

Wij gaan de 13e naar Phantasialand, word de eerste keer, ben benieuwd! Is niet heel groot, maar de filmpjes die ik heb gezien is het wel een super mooi park, en prachtig afgewerkt.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-15 16:22

Ben ik beiden nog nooit geweest, begreep altijd dat dit meer voor kinderen was.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-15 00:57

Ik raad inderdaad voor europapark 2 of 3 dagen aan, ligt aan de drukte. Wij verbleven zelf op een camping in de buurt.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-15 16:44

Stonden wel enorme rijen toen ik er was! :=

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-15 21:04

Had gelezen dat vooral de wachtrij erg leuk is!

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-16 22:44

Ah weer leven in het topic!

Ik ben afgelopen april nog in Phantasialand geweest, zitten kwijlen bij Klugheim!

Heb gelukkig nog een vrijkaartje liggen en dan van het najaar als de grootste drukte voorbij is eens een kijkje nemen, overigens vind ik het wel errúg jammer dat er geen inversies inzitten.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-16 11:21

Nou eerlijk... slagharen is niet zo heel veel te beleven weet niet hoe oud jij en je zus zijn?

Ben er 2 jaar terug met m'n toenmalige vriend geweest, wij waren 18&21 en binnen 3 uur zijn we weer naar huis gegaan.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-16 11:43

Met jonge kinderen is het inderdaad wel leuk om naar toe te gaan.

Maar als jong volwassene, raadt ik het niet aan.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-16 11:57

Europapark is zooo gaaf! Ben er 1 keer geweest, ik wil graag nog eens!

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-16 23:16

in de buurt raadt ik vooral Phantasialand aan, ook prachtig afgewerkt.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-16 17:55

Taron... tja wat hebben we er over te melden... 2 weken terug nog in Phantasialand geweest. Ja het idee was vooral om de nieuwe achtbanen te testen, ik zit momenteel aan de medicijnen waardoor ik veel sneller misselijk wordt dan gebruikelijk, dus het was nog maar even kijken waar we allemaal in zouden gaan. Maar de nieuwe banen stonden sowieso op het lijstje. En Taron WAUW wat een baan ! _/-\o_ Zeker de 2e lancering is geweldig, de vele hups en bochten zorgen dat je heerlijk uit je stoel gelift wordt. Ook in deze baan weinig G krachten wat ik errúg fijn vond! Wij hoefden 'maar' 3 kwartier te wachten dus vond dat echt niet erg. Ik vond Raik eerlijk gezegd wel tegenvallen vond ook de beugels echt verrot van die dingen, met een beetje lange benen is dat echt een no-go.
En Phantasialand erg druk?? Nou ik ben nu al 4 keer geweest, en al is het in het park wat drukker, ze hebben attracties met een fantastische capaciteit, dat is helaas in de Efteling echt om te huilen. Dus ik ben dat niet eens.

Overigens is Europa Park inderdaad echt een geweldig park. Je gaat er alleen niet een dagje heen, niet alleen omdat het ver rijden is maar je red het park ook echt niet in één dag. Als ik ergens graag nog eens heen wil, dat staat erg hoog aan mijn verlanglijstje. Prachtige achtbanen, blue fire, en de grote broer van de Goliath: Silver Star. Ook net als in PTL mooie thematisering en in EP hebben ze ook leuke shows.

Gardaland hoor ik ook veel goeds over, helaas gaat me dat toch echt te ver net als EP. Dat zijn parken die ik echt alleen bezoek als ik in de buurt ben, zou er niet speciaal heen rijden. Port Aventura hebben ze ook een gaaf park, met binnenkort Ferrari world.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-16 20:17

Jaloers...

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-17 18:42

Als het 's nachts heeft gevroren, ga er maar van uit dat het dan niets wordt.

Rond de 0 graden zijn ze al niet open, en de afgelopen winter laten ze hem snel dicht... veel klachten

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-17 14:41

Dat zal best ja.. Amerika is natuurlijk wel het pretpark hoogtepunt...

Wil ooit nog wel eens naar Amerika, en wellicht enkele parken bezoeken.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-17 22:47

Taron is supervet, vooral de 2e lancering !

Meerdere malen in Phantasialand geweest, ik vind het een toppark! Bij alle attracties (behalve de 2 nieuwe) een hele hoge capaciteit, waardoor de wachtrijen met drukte kort blijven, kan de efteling nog wat van leren. :Y)
Personeel is alleen niet altijd even vriendelijk, zeker niet tegen gehandicapten.
Wel is het park echt PRACHTIG gedecoreerd, alles past bij elkaar en loopt prachtig in elkaar over.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-17 10:33

Ik vind het een tof park, maar ga er alleen heen met een aanbieding.

Ben nu vier keer geweest voor 15 euro per keer, dat vind ik het waard, vind zelf de normale prijs á 47(?) euro erg duur!

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-17 10:37

PL Heeft gelukkig veel actie's dan is het inderdaad leuk om te doen.

Maar dat vind ik ook van de Efteling, die is ook belachelijk duur.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-17 11:08

Toverland staat nog op mijn lijstje, daar wil ik nog eens heen!

Laatste keer dat ik in de Efteling was, was de capaciteit ook echt om te huilen, attractie's gingen anderhalf uur voor sluitingstijd dicht, was echt belachelijk.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-17 22:22

Maar die 2 hebben als enigste lange wachtrijen. ;)

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio


Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-17 16:49

Bussen gaan er en je kan er met de auto ook makkelijk komen.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-17 22:34

De Efteling krijgt binnenkort ook nog een nieuwe achtbaan hoor. Ze hebben een afspraak gemaakt met B&M, dat er 2 komen, dus de Baron en er komt er nog 1.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-17 00:17


Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-17 16:48

Ik ben in juli, voordat wij naar Oostenrijk gingen 2 dagen naar Europapark geweest, ik heb weer genoten.

Het was niet belachelijk druk, meeste rijen zaten rond het half uur, en een paar enkele rond de 45 minuten.
Voletarium was mooi, maar ik vond de beelden heel erg geanimeerd lijken, terwijl ze wel echt zijn opgenomen. Mooie attractie ook een mooie wachtrij. Mijn zus is wel eens in Amerika geweest en het is vergelijkbaar met Soarin. (of hoe je het ook schrijft)
Heb echt weer genoten ! :D

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Stybba, Suliko, sunny16, tesseke, xxmichellexx en 62 bezoekers