Pretparken & uitjes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:14

Toverland ben ik heel wat jaren geleden eens geweest, toen was het nog wat meer op kinderen gericht. Al was Troy er toen ook net, die was inderdaad erg leuk voor wat ik me kan herinneren! Vroeger vond ik die motor achtbaan zo leuk _O-

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 17:25

Ik heb een heerlijke dag gehad !

Het was vrij rustig en de langste wachtrij was 10 minuten , hebben alle achtbanen en waterbanen gehad en vond blue fire en wodan de leukste *\%/*

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 974
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 17:52

Ik ben inmiddels 3 keer naar Alton Towers geweest in Engeland. Super gaaf park, heel mooie setting en gave achtbanen.
De laatste keer is al weer 3 jaar geleden.
Mocht je enigzins in de buurt zijn is het zeker een aanrader. Een jaar of 5 geleden heb ik met een paar vrienden een 4 daags reisje gemaakt met de boot van Rotterdam naar Hull.

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:31

Afbeelding
Aquatica! Dát is pas een waterpark! :oo

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 02:01

Capaciteit in Klugheim slecht? Bij Raik misschien ja, maar Taron kan met ik meen 5 treinen rijden, dat is toch behoorlijk.
Hier komt er dit jaar nog een abonnement van Phantasialand, kom er toch wel vaak :+.
Dan mag ik ook daarmee weer dagje gratis naar Europa-Park :P (en Efteling, maar dat kaartje kan ik iemand anders blij mee maken).

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 23:22

Maar die 2 hebben als enigste lange wachtrijen. ;)

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 16:59

Lijkt mij vooral doordat deze relatief nieuw zijn. Plus dat Taron denk ik wel de populairste attractie van het park is, van de mensen die deze baan al gedaan hebben.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 23:59

Zo :) afgelopen donderdag ben ik na eenverjaardagsfeestje om 16:00 gaan rijden richting Rust. We hadden een hotel in Lahr. We hadden eerst een huisje wat we helaas hebben moeten annuleren. Dit hotel was leuk maar volgende keer dus gewoon vroeg boeken en dan parkhotel.

Vrijdag was het SUPER druk in Europapark :oo tot onze grote verrassing bleef het park wel open tot 21:30. De wachttijden waren lang maar Ok. Enige dikke tegenvaller was de single rider rij aan blue fire. De gewone wachtrij was 80 min dus single rider gepakt... waar we dik 2u gestaan hebben. Compleet ander systeem dan Disney dus!!!


Maar verder was het heerlijk. Prachtig park, schoon, mooi ontworpen en wat veel attracties!!! Silver star, wodan en blue fire hebben we twee keer gedaan op twee dagen. Verder uiteraard Poseidon, Pegasus, bobbahn, alpencoaster met brilletje (aanrader!!!!), pirates, Poseidon, atlantic, etc. Wat een heerlijk park is het zeg. Echt heel erg onder de indruk weer. Voletarium was nog net niet open. Volgend jaar wil ik zeker terug.

Vriendin was ook enorm onder de indruk van hoe mooi/veel attracties/eten. Zeker voor die prijs.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 01:05

Oja: ik heb vegan gegeten dus dat gaat makkelijk.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:57

Bij single rider weer je toch nooit hoe lang je moet wachten, je staat daar immers om lege plekken op te vullen. Soms ben je heel snel aan de beurt en soms heeft het geen nut.

Ik wist niet dat Disney single rider lines had? Ben al paar jaar niet geweest hoor maar kan het me niet herinneren.

Die vrijdag was het in de Efteling ook erg druk, veel mensen die lang weekend vrij genomen hebben met Hemelvaart. Ook veel Duitsers :P.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:21

Single rider in Disney wordt de tijd wel aangegeven en ze laten op elke rit wel mensen van die rij meegaan.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 22:35

Als ik kijk naar bijvoorbeeld de Efteling staat het ook aangegeven, alleen klopt het niet altijd omdat het gewoon niet te schatten valt. Als er bij een achtbaan veel mensen met even aantallen zijn, dan sta je dus wel even te wachten.

dalena

Berichten: 3117
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:32

Ik ben op dit moment in Phantasialand! :D
Nog even kijken of ik in Taron ga. Maar wat ziet Klugheim er gaaf uit!

mazarmalover

Berichten: 139
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:35

Ik ben van de week in de Efteling geweest, het was zo rustig dus overal maar 5 tot 10 minuten wachtrij, echt heerlijk!

dalena

Berichten: 3117
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:05

Symbolica duurt niet lang meer! :)

Ik ben overigens in Taron geweest. Ik zat heel erg te twijfelen maar toch gegaan, gelukkig! Hij was echt gaaf! :D

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:16

Ik ga in de zomervakantie met 12 man naar moviepark, vet veel zin in! We gaan een weekendje :D

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:17

Jaaa, ik mag komende maandag in Symbolica, nog een weekje :D.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:38

Vanochtend naar de medewerkers preview van Symbolica in de Efteling geweest.
Mensen ga dat zien! Minstens zo goed als Droomvlucht en Fata Morgana maar dan met nieuwe technieken.
Echt tof, andere parken bouwen geweldige achtbanen, maar de Efteling heeft weer een darkride van top formaat neergezet.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:41

Mag ik nog een suggestie doen? Wunderland Kalkar in duitsland :) ooit een keer geweest toen ik een jaartje of 10 was, mijn opa en oma waren toen 40 jaar getrouwd. Tijd van mijn leven gehad daar :=

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:57

Benieuwd naar die nieuwe in de Efteling. Mss toch nog eens een vrije dag aan hangen. Is 15/8 ook een feestdag in NL?

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 07:40

poes schreef:
Benieuwd naar die nieuwe in de Efteling. Mss toch nog eens een vrije dag aan hangen. Is 15/8 ook een feestdag in NL?

Nee wel nog zomervakantie.

Ik lees al een tijdje met jullie mee. Er staat een dagje Efteling op het programma. En we willen graag richting het zwarte woud op vakantie dus dan is het Europa park niet heel ver weg. Een aantal berichten heeft mij wel nieuwsgierig gemaakt.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 08:36

Europapark is heerlijk!

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:38

_Marjon_ schreef:
Vanochtend naar de medewerkers preview van Symbolica in de Efteling geweest.
Mensen ga dat zien! Minstens zo goed als Droomvlucht en Fata Morgana maar dan met nieuwe technieken.
Echt tof, andere parken bouwen geweldige achtbanen, maar de Efteling heeft weer een darkride van top formaat neergezet.


Ooh, ik ben heel benieuwd. Na de zomervakanties misschien toch maar weer eens een dagje heen. Klinkt in ieder geval goed. En wat ik er hier en daar van gezien heb, ziet het er heel tof uit.

Is het wel echt efteling vind jij?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:41

Wij zijn in mei naar Disney geweest en heb daar bij de Crush coaster en die rattenattractie een single riders line gezien. Wachttijd stond netjes boven de ingang aangegeven en die klopt ook. Bij beide attracties scheelde het minimaal 30/40 minuten wachten op de normale rij :)

In bijna elk karretje ging wel iemand uit de singles rij, dus liep best vlotjes door

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:54

Iemand die in portaventura is geweest in de zomerperiode en iets zinnigs kan zeggen over wat beter is, een 4 dagen combiticket incl. waterpark en ferrariland of een 7 dagen combiticket incl waterpark maar excl ferrariland. Kosten zijn nagenoeg gelijk nl.