Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
hetbommeke
Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:19

Onze dochter was 8 weken toen ze voor het eerst mocht kamperen in Frankrijk. Wel met caravan ipv tent. Zelf had ik altijd flessen bronwater mee of kocht ik die in Frankrijk daar in de supermarkt. Vond het voor haar veiliger en voor mezelf lekkerder.

Campingbedje hadden we de eerste paar jaar mee maar wilde ze niet in spelen, associeerde ze teveel met slapen. Dus had altijd een opblaasbadje mee, zo een van een meter doorsnede met lage opstaande rand. Als het heel warm was heerlijk om klein bodempje water in te doen en mee te spelen en anders als box gebruiken.

Luiers zijn overal prima te koop. Ik gebruikte vaak die van de Lidl, ook die vind je door heel Europa. Ik had altijd wel voldoende melkpoeder bij me voor de flesvoeding. Die van mij kregen hypoallergeen en dat is niet overal makkelijk te krijgen.

Chauh, ik weet zo even niets bij de Oostenrijkse grens, wel een prima doorgangscamping tussen Nuerenberg en Munchen. In Kipfenberg, camping Kratzmuhle. Verhard terrein voor de doorgangers en in de watermolen naast de camping een Grieks restaurant.

IK ben IK omdat niemand op aarde zo goed die rol kan vertolken als IK


hetbommeke
Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 10:30

De badjes lagen van de week bij de Action in het schap voor weinig ;)

IK ben IK omdat niemand op aarde zo goed die rol kan vertolken als IK

hetbommeke
Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 20:55

Wij reserveren met caravan in het hoog seizoen nooit. Maar gaan dan ook niet naar super toeristische plekken zoals inderdaad Gardameer of kust.

Wat wij wel vaak doen is als we ongeveer weten waar we heen willen, even bellen onderweg of ze nog een plekje hebben. Scheelt weer hoop gedoe mocht je aankomen en ze zitten vol.

Mochten ze toch vol zitten, heb je onderweg alle tijd om een ander plekje uit te zoeken.

Wij reserveren bijna nooit. Stel het is vies weer of de camping is toch anders dan je je had voorgesteld. Of je zit naast een stel luidruchtige figuren. Of je wilt zo'n en de plek.is onder de bomen. Of net andersom. Allemaal wel een x meegemaakt dus nu lekker op de bonnefooi.

Dit jaar richting Wenen en daarna misschien Karinthie of Dolomieten of Tirol of Kroatiƫ. Net waar het mooi weer is en waar we zin in hebben

IK ben IK omdat niemand op aarde zo goed die rol kan vertolken als IK


hetbommeke
Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:44

Geen tips in die hoek.

Wij gaan altijd graag naar Genet d'or in Bagnol sur Ceze. Leuke camping van Nederlandse eigenaresse.

Zitten ook helemaal vol in het hoog seizoen maar misschien nu nog wel elke vrij.

Succes in ieder geval

IK ben IK omdat niemand op aarde zo goed die rol kan vertolken als IK

hetbommeke
Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:36

benangelique schreef:
hetbommeke schreef:
Geen tips in die hoek.

Wij gaan altijd graag naar Genet d'or in Bagnol sur Ceze. Leuke camping van Nederlandse eigenaresse.

Zitten ook helemaal vol in het hoog seizoen maar misschien nu nog wel elke vrij.

Succes in ieder geval


Die heb ik op mijn lijstje gezet voor volgend jaar! Kan je deze camping eens omschrijven?


Wij zijn hier altijd in het voorseizoen geweest. Er zijn plekken onder de bomen en achteraan op een veld met minder schaduw. De toilet gebouwen zien er niet super modern uit maar wel altijd netjes schoon. Aan de Ceze, wat voor onze kids geweldig is om in te zwemmen, lammetjes te bouwen etc. Altijd een heerlijk warm zwembad, in voorseizoen soms lastig te vinden. Veel Nederlanders en ook veel vaste gasten, maar super vriendelijk. Restaurant je op de camping, wat wij wel fijn vinden voor als we geen zin hebben om te koken.

Als je achter op het veld staat is het wel een aardige tippel naar het toiletgebouw.

En onder de bomen aan de rivier is mooi staan. Uitzicht s avonds op de beertjes die er rond zwemmen.

In hoog seizoen zeker reserveren want ze zitten behoorlijk vol. Plaatsen verschillend. Maar de meesten zijn ruim.

Weet niet of je zo voldoende info hebt, anders hoor ik het wel.

IK ben IK omdat niemand op aarde zo goed die rol kan vertolken als IK

hetbommeke
Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:51

Onze dochter was 8 weken toen ze voor het eerst meeging. Zijn toen naar Normandiƫ geweest eind april/begin mei.

Keer daarna was ze 6 maanden, eind augustus. Toen naar Zuid Frankrijk.

Zoonlief was 6 maanden toen hij voor het eerst ging kamperen. Ook naar Zuid Frankrijk.

Altijd wel caravan.

Inmiddels zijn ze 11 en 13 jaar en hebben hun eigen tentje. Kan er weer zo naar uitkijken om deze zomer weer te kamperen.

IK ben IK omdat niemand op aarde zo goed die rol kan vertolken als IK


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Albertina71, Ashleytjuhh, Century, DotBot, Larissajulia, Maren, Mette, Mitch_Beauty, Paisy, Tatjanaa, vikawiek, Xhiske en 83 bezoekers