Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 19:48

Hee leuk! Ik haak ook even aan.

Vriend en ik kamperen ook graag met tent. Een hele sport om alles is een van onze kleine auto's te proppen!

Nu willen we een beetje last minute volgende week een paar dagen naar Friesland. Mijn schoonouders staan daar te kamperen en hebben de boot bij.
Maar heeft iemand van jullie nog leuke tips/bezienswaardigheden? In de buurt van Leeuwarden/Earnewald?
En is er daar eigenlijk ook iets leuks omtrent het Friese paard te vinden?


Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 06:42

8nnemiek schreef:
Edit, ze noemen het reislakens of lakenzakken: [ Afbeelding ]

Wij noemden die altijd lijkzakken :')

Wij kmperen hier gewoon met dekbed en een overtrek. Als het heel warmis, slapen we alleen met de overtrek.

Bij Hema hebben ze ook vaak fijne dekbedden. En ik heb er laatst ook vierkante slaapzakken gezien, niet zo dik. Die kun je ook nog openleggen en gebruiken als dekbed.

Wij hebben vannacht flinke regen op ons (tent)dak gehad!

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:02

Leuk!
Wij gaan van de week bij een Baco tent kijken als het goed is! We willen de laatste week van augustus toch nog gaan kamperen. Maar dat wordt de eerste keer met puppy. Dus een grotere tent dan onze 1 cabinr koepeltent is geen overbodige luxe. Plus als het regent kunnen we hopelijk binnen zitten.

Iemand nog tips qua campings in België/Ardennen/Noord-Frankrijk? Met hond en tent dus...

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 06:22

Klinkt al heel goed lenaa_tje! Ik ga ze eens opzoeken!

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:06

Dat ziet er heel erg knus uit! :D

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 14:44

Zooo een wolfshond mee kamperen :wow: die heeft een eigen bijzettentje nodig!!

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 06:39

*\o/* wij hebben gisteren onze eigen tent opgehaald :):) een Bax- tent... 4 persoons. Zag er netjes uit voor die leeftijd en prijs :$ dus nu kunnen we echt nog een weekje weg gaan plannen!
Van de week gaan we bij mijn ouders de tent nog een keer opzetten (want dat is wel ff anders dan bij een iglo'tje) en dan zal ik ns foto's knippen voor jullie van onze nieuwe aanwinst!

Over kamperen gesproken... ik ben niet zo van het kramperen. En ik vind een schoon sanitairgebouw altijd wel heel heel fijn. Maar verder... door ruimte gebrek in onze (kleine) auto, kunnen we vaak alleen het hoognodige meenemen. Dus dat wordt nog ff passen en meten als er nu een grotere tent en een hond in bench mee moet :oo

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:26

:')
Aanhangertje zou hier misschien wel een optie zijn! (Of zo'n sexy dakkoffer...)

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 06:42

Ooh brrrr... dat is echt niet leuk :brr:

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:22

Whoehoe.. ik ben helemaal :):)

Gisteren onze 'nieuwe' (marktplaatstopper) Baco-tent opgezet. Vandaag helemaal gesopt (alle zeil stukjes, natuurlijk het katoen niet). En nu wil ik heel veel zon en vakantie!! {:}

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:02

ClauH schreef:
Ik doe met je mee renskep :):) :):) :):) . Morgen ons camper-busje halen. Ben zoooo benieuwd hoe het geworden is *\%/* . Op naar veel zon en vakantie {:}


Whooee ook leuk!!

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 07:04

Ik heb ze hier zaterdag bij de action gezien. Ik was eigenlijk op zoek naar dat pannensetje wat hier eerder voorbij gekomen is, maar die hadden ze helaas niet...

Iemand nog ideeën waar ze niet te dure pannensetjes hebben?

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 18:42

Ooh heerlijk met dit weer! Geniet ervan.

Gisteren liep ik over een camping.. dan kriebelt het meteen!

Nog 4 nachtjes slapen en dan mogen wij! Hopelijk valt het weer dan nog mee...

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:51

Mirriez, op de vorige pagina had je het over de groene camping in Luxemburg. Hoe heet ie? Ik ben benieuwd! Misschien wel iets voor ons volgend jaar!

Wij zijn van het weekend thuisgekomen van Camping Het Goeie Leven. Ik vond het allemaal zo leuk klinken, pop-up pizza, yoga, shiatsu massages, frietjes bezorgd aan de tent, een hangmat op je staanplaats... en verder gewoon schoon en ruim. (En geen mega camping, 60 staanplaatsen)
En het was heerlijk weer om in eigen land te kamperen!

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:27

Esther_ schreef:
Het wordt in ieder geval een kleine gezellige camping, land maakt niet uit. Iemand nog tips?

In eigen land: camping Het Goeie Leven in Eerde. Wij zijn er afgelopen zomer geweest en het was er heerlijk! Een week van te voren een plekje gereserveerd (we wilde het weer een beetje afwachten) en toen was er nog volop plek. Was net iets buiten het seizoen.

Dit jaar hebben wij vakantie tussen hemelvaart en pinksteren, en eind augustus/begin september.
Ik wilde die jaar eigenlijk een keer buiten Nederland gaan. Dus vandaag op zoek naar schattige kleine, niet suffe campings... wat kom ik tegen? Een super leuke camping (www.inhetwijland.nl), wederom in Nederland. Dus... even kijken wanneer we dat doen en wanneer we naar het buitenland gaan met onze tent en hond.

Iemand nog suggesties voor iets leuks voor een weekend in de buurt van de Veluwe?

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 09:11

We hebben een tentoonstelling en workshop met de hond in Hoenderloo (2 dagen achter elkaar). Dus zolang het op rij afstand is, vind ik het prima!
Bij voorkeur een kleine, gezellige camping. En iets unieks zijn we helemaal voor te porren.
De Niesjeshof ziet er heel netjes uit!

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:02

Joolien schreef:
Ik had even een vraag over hoe ik ook alweer een dik luchtbed warmer kon maken. Want zelfs in huis is dat dikke kreng gewoon koud :') Zat al te denken om gewoon warme lucht dmv een fohn er in te blazen :')


Ik leg altijd een plaid onder het luchtbed en een opengeklapte slaapzak op het luchtbed. En dan een hoeslaken erover en dan mijn beddengoed! Wij hebben zo'n heel dik (zelfopblaasbaar) luchtbed en ik heb het nog nooit superkoud gehad op deze manier... (niets wat met dikke sokken niet op te lossen viel :') )

Whooo.... mijn campingzoektocht gaat nu al gestaag. Ik ben weer een hele leuke camping tegengekomen en deze keer wél in het buitenland *\o/* :o Les Escaliers de La Combe it is... Kampeerplaats is voorzien van twee relax stoelen, een picknicktafel en parasol en is inclusief ontbijt! Ze hebben maar 12 staanplaatsen en je kunt bijna iedere dag aanschuiven voor avond eten. Gemak dient de mens. Het ziet er in ieder geval superleuk uit! Moet vriendlief nog ff overtuigen en dan kan ik gaan boeken :Y)

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 06:26

Joolien schreef:
Dank jullie voor de tips i kga t proberen.

Dat klinkt leuk zeg. Een soort luxe camping eigenlijk. En het lijkt me heel gezellig op zo'n kleine camping met de mogelijkheid tot het samen eten. Helemaal mijn ding :)
Op Charme is het elke dinsdag pizzadag, ook altijd zo'n gezellige dag. Dan komt er een man met mobiele pizzeria op het terrein.


Zo'n mobiele hebben wij ook ooit ns op een camping meegemaakt. Leuk!

En die luxe komt eigenlijk wel goed uit als je 2 personen en een hond en een enorme tentuitrusting en alles wat nog meer mee moet in een Twingo of Polo wil gaan persen :')

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:18

ClauH schreef:
Dat ziet er leuk uit Pikkepor, zit er ook nog een dorpje op loopafstand bij ?


Zo ver heb ik nog niet gekeken!

Benangelique: klink goed!! Nu krijg ik er nog meer zin in!

En wat doe Polo betreft... het is er een uit 1984 :+ past vast net zo veel in als in een nieuwe, maar ik vertrouw het beestje niet voor 1000km :') dus ik heb al gepleit: 'Franse grond, Franse auto.' Bij de Twingo zit de achterbank maar met 2 schroeven vast, dus ik denk dat die eruit gaat. Dan de bench erin... en dan vullen maar!!

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 05:28

Hier gaat het dekbed mee :o love it. Ons bed is als volgt opgebouwd: handdoeken, luchtbed, slaapzak, hoeslaken eromheen om het bij elkaar te houden, ik, dekbed.
Het allerfijnste aan het dekbed vind ik, dat een luchtbed smaller is dan ons normale bed. Dus in verhouding heb ik meer dekens om mezelf in te rollen :D


Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 06:39

xMercury schreef:
Heeft er nog iemand tips & tricks voor de beginnende kampeerder? Zeg maar voor de allereerste keer in je hele leven? :P :')


Zorg dat je zo'n campingstekker hebt... met een lange snoer.

De eerste keer dat wij onze tent van stroom wilden voorzien, kwamen we er achter dat we die dus geen bij hadden :+

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 16:17

Wij ook niet :') als het regent kijk ik graag netflix in de tent.

En ik drink graag thee. Dus dat is ook fijn als ik die gewoon aan de tent kan maken.

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 05:54

Naath86 schreef:
Ik gooi het hier maar even in de groep.. wij zitten op het moment in het midden van Frankrijk ongeveer, onder de dordogne. Maar het weer wordt de komende dagen zwaar k*t en dus overwegen we om nog een paar dagen naar het zuiden te gaan waar het weer wel goed lijkt te blijven. Nu kan ik alleen van die grote massale campings daar vinden, heeft iemand een tip voor een leuke camping rond Marseille/Montpeiller?


http://www.aquadis-loisirs.com/camping- ... d-avignon/

Hier ben ik 6 jaar geleden geweest en die ligging is fantastisch. Dicht bij de stad, handig voor vermaak bij rotweer. En heel veel interessante dingen te doen in de buurt.


Alleen niet aan de zee.

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:53

Dubbel
Laatst bijgewerkt door Pikkepor op 04-01-18 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:57

Rianne1979 schreef:
Zijn er hier nog mensen die tips hebben voor leuke campings in Italië. De kinderen willen graag aan een meer of zee en een zwembad. Onze wens is grote standplekken ivm grote tent. Wie heeft een tip?


Grote staanplaatsen in Italië... geen idee.
Leuke campings (wel grote campings) voor met kiddo's:
Norcenni Girasole. Enorme camping met verschillende zwembaden. Wel een hele leuke omgeving!

Camping Le Capanne.. mooie camping. Niet mega, goed verzorgd sanitair destijds en leuk zwembad. 1x naar het strand geweest met de bus vanaf de camping... maar de overige weken het strand niet gemist.


Cookies schreef:
Ja, volgens mij kun je op Hawaii ook prima kamperen. :D



Oo :oo daar zou ik wel willen kamperen!



Iemand leuke camping tips voor Oostenrijk met de hond? :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: F_inley, Jade91, janneke_S, juval, Patriesje, pluklief, Winna en 76 bezoekers