Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:42

Ik wil me graag ook even melden in het topic!
Ben een echte kampeer-noob en zal dus 't topic zeker gaan doorlezen voor tips.
Deze zomer ga ik met mijn vriend 2,5 week kamperen in Italiƫ.
We kunnen een mooie tent lenen van familie en verder veel spulletjes als kookgerei van mijn ouders meenemen (die hebben jaren de vakanties in de bergen doorgebracht).
We nemen een auto mee en kunnen die dus lekker vol gooien.

We hebben nog niks vast staan en het wordt dus eigenlijk wel tijd om wat dingen vast te gaan leggen. Alleen willen we juist ook niet te veel vast zitten aan bepaalde plekken, maar ook vrij zijn om ergens langer te blijven of om door te trekken.

Iemand die vaker in Italiƫ heeft gekampeerd en nu al kan zeggen of het wijs is niks vast te leggen?


Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 20:41

Wel in het hoogseizoen helaas! Door verplichtingen van de studie kunnen we pas 13 juli weg.
Maar dat klinkt positief Verootjoo!!
We hebben niet zo hoge eisen (denken we nu :Y) ). Zeker omdat we vaker willen verkassen, zit je dan toch niet gebonden aan een bepaald type camping.
Ik zou zo ook niet echt kunnen bedenken wat ik voor eisen zou kunnen hebben..
Wat heb jij dan bijvoorbeeld als eisen ClauH? Ik heb nog geen tijd gehad om het topic terug te lezen, dus als dit in den treure al is herhaald, please let me know haha.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 21:12

Haha, dat hebben we eigenlijk nog niet bepaald. De planning is daar komend weekend eens voor te gaan zitten om een globale route te gaan plannen. Verder is het idee inderdaad op de bonnefooi.
We komen vanuit Zwitserland (op familiebezoek) dus we dachten er wel aan te beginnen rond het Como/Maggiore. Dan is het wellicht slim die plek wel vast te zetten? Dat is druk bezocht in het hoogseizoen voor zo ver ik weet.
Verder hoeven we niet per se bij erg toeristische plekken te zitten, als er in de omgeving maar wat te doen is (bijvoorbeeld stadje, cultuur of strandje...).

Ah ja, dat zijn wel eisen waar ik inderdaad geen rekening mee hoef te houden per se. Geen hond en geen camper :+

Wel echt al super bedankt iedereen voor het meedenken :D


Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 21:27

ClauH schreef:
Dan kan je altijd nog door rijden naar het Ledromeer of idro meer, als het como meer vol is. Of inderdaad van te voren ff bellen. Met een tentje met zijn 2-en zou ik wel aandurven op de bonnefooi. Die Italianen zijn niet zo moeilijk en maken wel een plekje vrij :-)


Bedankt voor de tip, ik ga 'm opzoeken!

Dat klinkt in ieder geval hoopgevend :D

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:53

Ik heb even zitten zoeken, maar kon het in het topic niet vinden.
Hoe doen jullie het met waardevolle spullen tijdens het kamperen? Dus telefoon, iPad, evt laptop..?
We hebben wel zo'n klein kluisje waar de paspoorten/papieren en met geluk de telefoons in passen, maar hoe berg je een iPad/laptop veilig op als je met een tent weg bent?
Die grote auto kluizen zijn super duur 8)7


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Animal, Esther, fohadie, s1993, YandexBot en 89 bezoekers