London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Warboel
Berichten: 14643
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 18:49

Die Oyster card bedoel je? Die hebben wij vorige keer (2015) gewoon op het station gekocht, op Pimlico zelfs :')
Vriendje en ik hebben net weer een hotel geboekt voor 28-31 juli *\o/* We gaan dan 29 juli naar de London Movie & Comic Con en we willen 30 juli graag naar de Warner Bros Studio Tour. Maandag gaan we dan nog even langs Forbidden Planet en mss langs een Dr Martens store. Geen uitgebreide shoptaferelen in ieder geval :+

We willen met de Thalys + Eurostar maar kon vandaag de hele dag geen terugreis boeken, dan verloor die connectie ofzo :\ Dus even hopen dat die reis er morgen nog is. Moest wel hard lachen met het boeken van de trein (of nouja poging tot) mijn vriend is 26, ik 24, en dan geef je dus aan dat je met een volwassene en een jongere (dat is t/m 25 jaar) reist. Krijg je zo'n extra linkje over "reizen met kinderen" :') :') :')

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite


Warboel
Berichten: 14643
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:01

Oh sorry! Nee dat weet ik niet :o

Hoop het ook, anders bel ik morgen wel even :j

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Warboel
Berichten: 14643
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:31

Ik vond wel dit op de Transport for London website:

https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/w ... uy-tickets

You can buy a Day Travelcard (paper ticket) from:

Ticket machines at Tube, DLR, London Overground, TfL Rail and National Rail stations
Ticket offices at London Overground, TfL Rail and National Rail stations
Ticket machines at tram stops
Visitor Centres
The Tramlink Shop (in Croydon)
The easiest way to buy a 7 Day or monthly Travelcard on Oyster is online. You can also buy one from:

Oyster Ticket Stops
Ticket machines at Tube, DLR, London Overground, TfL Rail and National Rail stations
Ticket offices at London Overground, TfL Rail and National Rail stations
Oyster sales line on 0343 222 1234 (TfL call charges)
Visitor Centres
The easiest way to buy a 3 or 6 month Travelcard on Oyster is online. You can also buy one from:

Ticket offices at London Overground, TfL Rail and National Rail stations
Oyster sales line on 0343 222 1234 (TfL call charges)
Visitor Centres
The easiest way to buy an Annual Travelcard on Oyster is online. You can also buy one from:

Ticket offices at London Overground, TfL Rail and National Rail stations
Oyster sales line on 0343 222 1234 (TfL call charges)
Visitor Centres


Weet niet welke je moet hebben? Maar lijkt er wel op dat je ze gewoon op het station aan kan schaffen.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Warboel
Berichten: 14643
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:19

Wij zijn maandag teruggekomen met de trein, de Comic Con was fantastisch! :D zijn ook nog naar het Science Museum en het Transport Museum geweest.

Covent Garden is ook leuk misschien Marie_Anne? Hartstikke veel winkels, straatartiesten en zo'n echte Engelse markt. Je kan er geniale crêpes eten bij Crème de La Crêpe en uren rondslenteren :j

Je hotel hoeft er niet eens in de buurt te zitten, met de underground zit je er zo. Wij zaten op Victoria/Pimlico in het Lidos Hotel en dat was 8 minuten met de metro ofzo naar Covent Garden. Was een prima hotel in een rustige buurt, maar wel vlakbij 2 metro stations!

De buurt van Kings Cross weet ik zo niet of dat leuk is, zijn enkel op het station geweest. Ben je Harry Potter fan? Er zit wel een heel leuk HP winkeltje en het karretje van perron 9 3/4. Zit echt op Kings Cross dus als je met de Eurostar aankomt moet je even naar het andere station lopen aan de andere kant van het metrostation.

Oja, mocht je naar Covent Garden willen stap dan uit op Leicester Square en loop verder, tenzij je van gammele liften óf een trap van 193 treden houdt :o is 5 minuten lopen ongeveer.

Als je musea wil is South Kensington ook leuk, daar heb je de Kensington Exhibition Route met o.a. het Victoria&Albert, Science Museum, Natural History Museum en nog meer. Vanaf daar kan je de Piccadilly Line pakken naar Leicester Square/Covent Garden.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Warboel
Berichten: 14643
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:14

Nee ik ook niet... daarom 2 jaar geleden de 193 treden gelopen, maar ik loop nu met een kruk dus we zijn maar een stationnetje eerder uitgestapt. Leicester Square heeft gewoon roltrappen :D

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Warboel
Berichten: 14643
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:23

Berdien schreef:
Whoehoe! Wij gaan ook weer naar Londen. Redelijk onverwacht, en 11 september al. Zijn door de loting van een toneelstuk gekomen. Vliegen op 11 september 's ochtends heen, 's avonds toneelstuk en dinsdag weer terug. BAM {:} :D

Tips voor een niet al te duur, wel schoon en tof hotelletje zijn welkom :j Vliegen waarschijnlijk op Gatwick met Easyjet.


Serieus! Jaloers! Superleuk.
Wij hebben nu 2x in Lidos gezeten op Victoria, prima hotel! En om de hoek zit een restaurantje (Grumbles) waar de meneer van jouw avatar regelmatig schijnt te komen, dus past goed in je tripje als het het toneelstuk is waarvan ik vrijwel zeker denk te weten welke het is 8-)

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, kosseh, Miiej, Monique1963, xkmmtjeee en 64 bezoekers